Medlem
PS3 + monitor

Tjena!
Har funderat på att skaffa ps3. Jag har dock ingen hd tv i mitt rum, och så har jag inte råd att köpa en tv + ps3.
Däremot sitter jag på en 226bw 22" skärm med hdcp support.
Vad jag har förstått så ska det funka bra att koppla ihop dessa via hdmi -> dvi sladd. Finns det någon billig pryl som gör att man lätt kan byta källan på skärmen (PC/PS3)? Den har ju bara 1 DVI port och 1 vga.. Så nån typ av switch?
Kan bli jobbigt att manuellt byta sladd varje gång man ska använda datorn..

Nu återstår ljudet...

Kan man koppla mina 2.1 logitech högtalare med 3.5mm kontakt till ps3an? Jag har försökt att leta runt men hajjar inte riktigt allt om RCA/AV adapters
Jag har ingen stereo eller annan ljudanläggning i mitt rum.
Skulle alltså en ett par produkter från tex. Kjell & Company lösa detta?

Medlem

tjenna

skärmen funkar fin fint, det den behöver e ju hdcp support och de har ju din ... switchar brukar kosta en del men denna HDMI switch för 500:- funkar ju utmärkt, dock får du köpa endel kablar..

Googla o se om du kan hitta non swirre med vga hdmi och dvi i ett ...

De där med ljudet borde funka med en adapter, typ denna adapter och [http://www.netonnet.se/item.asp?iid=79684&sid=1003404&SpaceCode=SectionRow3Center
denna] för att koppla ihop allt!

Medlem

Tackar för svaret!

En sådan kanske skulle funka?

Ett annat alternativ är väl att koppla datorn via VGA och PS3 till DVIn. Det finns en source knapp på skärmen ^^

Vet du vad det är för typ av adapter jag måste ha för ljudet? Har försökt googla men hittar ingen som försöker koppla till ett 2.1 system med 3.5mm hane.

Edit: Oops skyndade mig för mkt med svaret med ljudet sorry.

Medlem

Den där adaptern verkar kalas bra men ja ska köpa hdmi swirren te mej själv ^^ bra o ha haha

Japp ljudet tror ja ska funka med de där .. billigt som faen lycka till!

Medlem

Härligt! Då vet man ju hur det kommer att fungera, tackar för det!

Hittade en guide som i princip sjunger samma visa. Kanske nån har nytta av!

1
Skriv svar