UPDATE! (Fick spelet idag), Ivrigt väntandes på UT3!

Medlem
UPDATE! (Fick spelet idag), Ivrigt väntandes på UT3!

Jaha, då så är UT3 beställt ifrån videogamesplus.ca, dom har just nu "julrea" på en hel del titlar. Te.x UT3 är sänkt med 10$, och kostar nu bara 460:- med frakt.

Är det någon här som också importerat det, och har några smaskiga intryck att delge?
Är så sugen på lira det att det gör ont i kroppen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Hehe känner också längtan efter 2008 spelen


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Ska köpa de på en gång när de släpps i Sverige, å bli de att plugga i Mus å tangent bort till PS3an å lira!

Medlem
Skrivet av rising.freerider:

Hehe känner också längtan efter 2008 spelen

Varför vänta tills 08, när man kan få det redan nu?
(Förvisso lär inte jag få det på posten förrens början av januari):evil:

Skrivet av AstroCreep:

Ska köpa de på en gång när de släpps i Sverige, å bli de att plugga i Mus å tangent bort till PS3an å lira!

Blir att införskaffa en förlängingskabel till tangentbordet, och hoppas på att min trådlösa mus funkar som den ska.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Dom har redan skickat det!
Snacka om snabbt jobbat. Med lite flyt dyker det upp i slutet av nästa vecka.

...jag går i ide sålänge så tiden går lite fortare.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jag menar inte bara då UT3, utan spel som: Haze, Devil May Cry 4, Metal Gear Solid 4, GTA IV, Final Fantasy 13 m.m


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem
Skrivet av rising.freerider:

Jag menar inte bara då UT3, utan spel som: Haze, Devil May Cry 4, Metal Gear Solid 4, GTA IV, Final Fantasy 13 m.m

Ah ok!
Mumma så mycket fint det kommer till "svarta lådan" nästa år, blir ett dyrt år!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Idag damp det ner i låddan.

Ska ge lite feedback tänkte jag.
Till att börja med tycker jag att det är helt suveränt att man kan välja att installera en hel del av spelet på hd´n. Blir givetvis en markant skillnad på laddningstiderna när man lirar.

Grafik/Design:
Tycker nog att det håller samma höga klass som på en fläskig PC. Rena skarpa texturer och snygga modeller på alla karaktärer.
Endast när man precis har laddat en bana så ser man att texturerna ritas upp lager för lager under ett par sekunder, sen "sitter dom där" under resterande tid man lirar banan. Blir lite imponerad över att dom lyckats med det utan att behöva cacha/ladda allt eftersom, speciellt på dom stora banorna.
Som vanligt håller ljussättningen en hög klass, och min absoluta favoritbana "Deck" (Deck 16) har fått en härlig total makeover.

Ljud:
Låter som det alltid gjort om man jämnför med PC. Det ända jag märker av är att jag för första gången får lyssna på kaoset i surround. Är inget proffs när det gåller vad som är bra eller dålig surround men personligen tycker jag att det låter utsökt.

Spelkänsla:
Hela härligheten tuffar konstant på i 30fps. Om det hade gått i 60fps hade ju ingen gråtit direkt, men när man drar igång en CTF med max antal bottar och allt fortfarande flyter som smör får åtminstonde jag ett flin över hela ansiktet.
Farten under matcherna känns mer som gamla UT (99?), något som jag tycker betydligt bättre om än farten i ut2k4.
Den eviga kontroversen huruvida handkontroll inte funkar på fps tänker jag inte gå in på. Att lira med HK funkar utmärkt i UT3. En viss liten autoaim tycker jag mig märka, men inget som jag stör mig på.
Har tyvärr inte hunnit testa mus/tangentbord än, utan återkommer med intryck om detta imorgon.

Online:
Funkar i princip precis som på PC. Den ända skillnaden som jag direkt såg var att det fanns en option där man kunde välja att lista servrar som tillät mus/tangetbord eller inte (jag hoppa in på en DM server med mus/tb stöd.....jag dog). Jag hade inga som helst problem med att hitta servrar med hygglig ping på. Samt att det finns en jädra massa servrar igång på alla typer av spellägen.
Jag blev aldrig dissad och märkte inte av några laggspikar.

I övrig har jag inte hunnit gå på djupet med att kolla om det finns nått material i form av banor, moddar eller mutators att tanka ner än. Har inte heller hunnit gå igenom alla valmöjligheter när man drar igång en server osv.

Mina första intryck är att UT3 på PS3 är ett mycket bra spel. Ett spel som funkar bättre än jag trodde och som är trogen PC versionen med en massa valmöjligheter osv.
Det ända negativa just nu är väl att spelmekaniken är samma gamla vanliga UT fast med hejdundrandes läcker grafik och mycket bling bling. Förvisso har UT alltid varit snyggt när varje version släppts men denna gång är det en best till motor som driven kaoset på skärmen.
Har inte lirat det nya läget där man plockar nodes för att senare förstöra fiendebasen. Det lär väl vara den stora nyheten dom har lagt till rent spelmässigt, och det verkar vara grymt kul men visst saknar jag ändå Assault, kanske nästa gång?
Mitt minne sviker mig nu men har CTF med fordon funnits förrut?
Om inte så är det nytt också.

Men jag har alltid älskat serien, så även denna gång.
Vad som känns ännu mer välkommet är att PS3 får ett riktigt bra spel utan en massa kompromisser som gör att PS3 versionen känns lite sämre än övriga. Men kan ju hoppas att Epic släpper Gears of War eller dess uppföljare till PS3, nu när dom bevisat hur bra maskinen hanterar UE3.
Någon borde ta UT3 och trycka upp i ansiktet på Gabe Nevell, som ett bevis för att man visst kan utveckla ruggigt bra saker på PS3.

Köp det och ni är välkomna att krossa mig online anytime!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Grymt sugen att få en liten recension sen om hur musstödet funkar!!! :up::up:

Fin recension i övrigt!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Grymt sugen att få en liten recension sen om hur musstödet funkar!!! :up::up:

Fin recension i övrigt!!!

Tack för det!
Jobbar natt så därför hann jag inte lira mer idag. Men i morrn som sagt återkommer jag med mer info.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

mus till konsol... värt? då kan man ju lika gärna hålla sig till PC'n

Medlem
Skrivet av jimmah:

mus till konsol... värt? då kan man ju lika gärna hålla sig till PC'n

Ofta du lirar fps med tb/mus på 32".

Nu till det lite mindre roliga med spelet.
Tangentbord funkar hur bra som helst, men att få musen att kännas ok är stört omöjligt.
Kör du med mousefilter på så släpar musen efter som en bäng och accelererar ju mer man rör den.
Stänger man av mousefilter så försvinner detta irritationsmoment. Men istället så blir alla musrörelser mycket ryckiga.
Har testat detta med en Logitech G7 (sladdlös), som funkar perfekt i alla menyer på PS3 men vill sig inte riktigt lika bra i UT3.
Ska testa med en "sladd-mus" imorrn och jag hoppas det blir bättre av det.

Efter jag testat mus/tb och gick tillbaka till handkontroll igen så kändes faktiskt handkontrollen mycket skönare att lira med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Skumt att det är så med musen. Men det borde dom väl kunna fixa med en patch eller nåt. Om det nu inte visar sig att du är den enda som märkt av problemet.

Flakmonkey

Har importerat det jag också, fick för någon dag sen- Nu ska det sägas att jag även har spelet till PC och jag har spelat samtliga spel i serien på en relativt "hög" nivå. Därför skulle man kunna tro att jag direkt skulle börja lira det med mus och tangentbord till PS3, men som jag ser det är det två helt olika upplevelser. Det går ju att lira mot tbord/mus-lirare på PS3 (går att filtrera bort), men jag tycker inte det är någe kul alls...

Vill jag spela med mus och tangentbord är det bara att spela på PC:n. Visst är det frustrerande att inte kunna snurra runt på en femöring och sätta ett HS eller att pumpa in shockcombos medan du dodgar å har dig, men det är faktiskt kul ändå. Det ska också bli extremt intressant att se om det kommer några modar som anpassas specifikt till att spelas med handkontroll. Jag menar de kan ju göra racingmodar, plattformsspel, etc etc som säkerligen skulle fungera bättre med handkontroll än mus/tbord...

Sen måste jag säga att även om PC-versionens serverbrowser var en klar besvikelse så är samma browser i PS3-spelet en underbar upplevelse. Egentligen är det rätt sjukt för de är lika dåliga, men när man jämför med andra konsolspel är den fantastisk bra... Bara en sån sak som att du kan se alla servers och välja själv är ju väldigt ovanligt i konsollir, men en självklarhet när du lirar på PC...

Men men, dags att spela sig lite kanske ^^

Avstängd

kan man köra COOP? flyter det bra?

Medlem
Skrivet av Killbom:

kan man köra COOP? flyter det bra?

Tyvärr inget splitscreen. Och ja spelet flyter bra som tusan (om du nu inte menade flytet i ett ev. splitscreenläge).


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar