PSP info please.

Inaktiv
PSP info please.

Alltså fan nu går man här med köptankar igen, denna gång kring PSP.

Jag har aldrig testat en PSP själv, sett den iofs och sådär men ändå.
Har sett mycket screenshots från olika spel och dylikt och det ser ju fantastiskt ut, tror jag..

Behöver lite info dock av alla er kunniga PSPägare!

1. Hur lång är egentligen batteritiden vid spel eller filmtittande?

2. Finns det många bra rollspel?

3. Är det värt att köpa en PSP nu eller kommer det komma ut någon ny flashig handkonsol på markanden inom kort som kanske är bättre?

Jag vet att många av svaren på mina frågor säkerligen står utskrivet på sidan där man köper PSPn men jag vågar inte lita på den infon till 100%. (har haft vissa problem innan med det)

Tackar tackar!

Inaktiv

1. har inte spelat så pass länge i streck att det tagit slut..

2. ja

3. köp på..vad kostar den, 1600kr? microsoft snackade väll om nå handhållet förut, men det har man inte sett nått om..

Medlem

Batteriet räcker nog ungefär 5h i snitt. Det laddar dock ur väldigt fort tycker jag. Spelar man inte på en vecka ungefär så kan du räkna med att behöva ladda PSPn innan du använder den igen.

Till skillnad från f3d tycker jag inte det finns speciellt många bra rollspel. Kan komma på 2 st i huvudet, Tales of Eternia och Final Fantasy Tactics. Båda är ju dessutom remakes på gamla PSone spel, vilket väääldigt många PSP-spel är, eller nerbantade portningar från andra konsoler. Har man inte spelat spelen innan så gör det ju inget, men man kan ju inte annat än bli lite besviken.

Nu har det säkert kommit massa nya spel, har inte orkat bry mig då jag blev rätt så besviken i början när PSP lanserades. Tittar man dessutom på andra spelsidor så är det ju inte allt för många spel som får bra betyg.

Inaktiv

Ahh, en fråga till angående grafiken: Är grafiken som på alla screenshots man ser eller ej? Må hända flummig/konstig fråga men ändå!

Inaktiv

vet inte vilka screenshots du menar, så letade upp några själv
det där är i alla fall ingame..

Medlem
Skrivet av Spectral:

Till skillnad från f3d tycker jag inte det finns speciellt många bra rollspel. Kan komma på 2 st i huvudet, Tales of Eternia och Final Fantasy Tactics.

Tycker inte heller det finns många vettiga rpg till psp, för övrigt tycker jag inte heller att rpg i allmänhet passar sig så bra på handhållna burkar. Men så finns det ju undantag, såsom Disgaea.

PSP:n är dock fet till mycket annat, såsom film och musik. Plus att du kan köra ps1-spel om du slänger över dom på minneskortet.

Inaktiv

Oh shit! Ser det ut så
Sweet.

Understa bilden ser ut som Tekken ju, please say it is?
Jag älskar Tekken!

Inaktiv

självklart är det tekken
Tekken Dark Resurrection

eftersom att Tekken6 har lite annorlunda spelmekanik och vissa av karaktärernas moves är ändrade....erm..vet inte..tänkte tipsa om att vänta på 6an till PS3, men är nog lika kul om du köper DR till pspn nu

Inaktiv

Jag älskar Tekken, det är fan något av det bästa som släppts i spelväg ever... Ja jag vet att det är obalanserat enligt många men fan va grymt det är!!! AAHHH!!!!

Om jag köper en PSP vilket jag med all säkerhet gör i början av Januari så kommer jag ABSOLUT köpa Tekken Dark Resurrection och Rathchet & Clank: Size Matters!

Tack för svaren gubbs.

Medlem

De har ju ganska nyligen släppt en ny version av pspn som är mindre och lättare... tror den ska ha något bättre batteritid oxå. Jag använder min psp till film/musik/surfa på internet... lite tekken wipeout på tåget nån gång. De är kewlt att man kan från ps3an till pspn.

Medlem

Disgaea: Afternoon of darkness, nog det bästa jag spelat till psp hittills, det eller metal gear acid 2. har köpt tekken DR till brossan i julklapp ska bli kul o testa sen

Inaktiv

Ahh coolt. Ja just det ja, hur funkar det mellan PS3 och PSP egentligen? Har aldrig riktigt satt mig in i den biten.

Medlem

GTA: Liberty Stories till PSP verkar vara bra fast det är ju inget rollspel. PSPn är bra till att surfa också, skriver detta inlägg från min PSP

Medlem

Disgaea - Afternoon of Darkness ^^

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

GTA: Liberty Stories till PSP verkar vara bra fast det är ju inget rollspel. PSPn är bra till att surfa också, skriver detta inlägg från min PSP

Coolt

Medlem
Skrivet av Xphome:

GTA: Liberty Stories till PSP verkar vara bra fast det är ju inget rollspel. PSPn är bra till att surfa också, skriver detta inlägg från min PSP

Skriva? Tycker att PSP är oduglig att skriva på men annars en fantastisk maskin om den bara stödde flash 7 och streema radio över Internet.

Hur får du in PS1-spel utan att trixa med custom FW?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Xphome:

GTA: Liberty Stories till PSP verkar vara bra fast det är ju inget rollspel. PSPn är bra till att surfa också, skriver detta inlägg från min PSP

Skriva? Tycker att PSP är oduglig att skriva på men annars en fantastisk maskin om den bara stödde flash 7 och streema radio över Internet.

Hur får du in PS1-spel utan att trixa med custom FW?

Går att tjacka från PS Store och ladda över till PSP:n. Kan rekomendera Castlevania: Symphony of the Night...

Medlem

Okej:)
Det ska bli att köpa - för har ett konto på USA. Men ska ändå lägga in CFW då jag vill kunna streama TV till min PSP Slim genom VCL Hembrygd. Får väll batteriet och minneskortet nästa vecka.

Spelar inte jättemycket på den. Kommit på massa andra användningsområden istället. Surfa, Skypa, Radio genom RSS och framtida streamingar från TV-kortet i datorn.

Radio genom RSS är rätt bra då jag ksn somna till Ekot - men, men, men, vad har det gjort på Sony? PSP:N kör ju igenom hela flödet på SR så man vaknar till vid 2 tiden genom att höra väldigt gamla nyheter. Hjälper inte att sätta sparning på senaste flödet.


signatur

Det var detta...

Medlem

PSP är inget att köpa. Visst, kul i någon vecka. Sen vill du bli av med den. Och det är inte det lättaste.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Skriva? Tycker att PSP är oduglig att skriva på men annars en fantastisk maskin om den bara stödde flash 7 och streema radio över Internet.

Hur får du in PS1-spel utan att trixa med custom FW?

Att skriva på PSPt är som att skriva på en mobiltelefon, jag har använt mitt PSPs internet så mycket att jag nu skriver SMS supersnabbt.

Du får in PS1 spel genom att köpa dem på Playstation Store på PS3 eller store.playstation.com


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Personligen använder jag min psp hela tiden. Om du ska köpa en försök lägga vantarna på en gammal tjock psp då dessa är mkt lättare att fixa M33 operativsystemet till än dem nya. då kan du spela/använda homebrew tanka ISOs om du är illegalt lagd etc.

http://www.psp-hacks.com är en matnyttig sida full med information och folk som kan hjälpa dig om du vill fixa din PSP

Inaktiv

Har köpt en PSP slim nu, en svart sådan. Och herrejävlar vad rolig den är! Har Tekken och Ratchet & Clank: Size Matters.
PSP regerar.
Använder dock inget OS på den då jag inte ser något behov av det, tankar sällan (!) ISO-filer ändå, finns ju säkert mer bra man kan göra om man har ett OS installerat men meh..

Inaktiv

Kibb, slösa inte mer tid!
ladda ner God of War Chains of Olympus demon NU!

men sluta läsa då!
ladda ner!!

don't make me come over there!

Patapon var iofs oxå jävligt schyst..demo <3

kan tanka dessa demon på US PS3 store, finns nog på psn storen online oxå, har inte kollat..lär göra det efter jag klickat på snabbsvar...inte innan! jag vägrar!

Inaktiv

God of war chains of Olympus är nu nedladdat och yes, mycket bra spel!
Patapon Hmm... Får jag nog kolla upp!

Medlem

rekommenderar patapon mycket varmt. har inte sträckspelat ett singleplayer spel sen croc legend of gobbos när jag va 12 eller nåt. när man väl satt sig in i det är det svårt att lägga ner. mycket djup charmigt och precis lagom utmanande hela tiden. dessutom finns det mycket att göra.

Inaktiv

Har Patapon om en liten stund, verkar väldigt roligt må jag säga!

1
Skriv svar