Spel(rpg) värdigt att jämföra med Zelda till PSP finns det?

Medlem
Spel(rpg) värdigt att jämföra med Zelda till PSP finns det?

Spel(rpg) värdigt att jämföra med Zelda till PSP finns det?

Precis så har min fråga gått i snart två månader, har sökt efter ett spel som går att jämföra med Zelda till PSPn, men utan framgång. FF Tactics var ett totalt bottennapp i sökandet och kan personligen inte se varför någon tycker att det är bra. Men det hör i och för sig inte hit, då det inte är ett spel som är jämförbart med Zelda.

Hittade Daxter, men ledsnade fort då det mer påminde om gamla Spyro till PSX. Vilket jag inte tyckte var speciellt intressant.

Någon som kan belysa min vinter med ett grymt spel som räcker länge?

Inaktiv

umm, menar du ett spel med samma gameplay som Zelda?

Om du tänker på TRPG's så finns ju Jeanne D'Arc och Disgaea Afternoon of Darkness.

Om du tänker på RPG's så finns Brave Story: New Traveler, eller testa Valkyrie Profile: Lenneth o Tales of Eternia om du inte spelat dem förr.

Medlem

Alla dessa spel är, ska man kalla dem manga spel. Jag har dessvärre väldigt lite över för sådana, har testat tales of eternia och det får mig nästan att spy av dess gullighet.

Gameplay som zelda, grafik som dungeon siege kanske. Eller för all del, grafik som zelda också. Men det är främst dess gameplay jag är ute efter, och vad jag har testat av de spelen du gav exempel på så är det mer eller mindre värdelösa manga spel som aldrig borde ha släppts. Man kan rent kalla det satans verk att fördärva männskligheten. Så illa är det.

Ska kolla upp Disgaea Afternoon of Darkness, men har inte allt för höra förhoppningar, pga tidigare nämnda erfarenheter.

Medlem

"Gameplay som zelda, grafik som dungeon siege".....

Något får MIG att spy när ja hör dessa nämnas i samma mening...

Tyvärr tror ja inte det du letar efter existerar, det finns en anledning till varför människor älskar zelda och kan vänta i åratal på spelen.

Medlem

Det jag menade med grafik som dungeon siege var att jag vill inte ha ett manga tecknat spel så som ToE. Med gameplay som zelda menar jag exakt vad det menas med det. ToE kan inte jämföras med något av zelda eller dungeon siege.

Det är möjligt att det är en utopi, att spel med kvalite som zelda nånsin kommer att existera på PSP.

1
Skriv svar