Inaktiv
Devil May Cry 4

Har haft alla Devil may cry spelen. Som har alltid varigt fett balla. Lite läskiga då ;).
Annars verkar Devil May Cry 4 jävligt bra. Inte lika bra grafik som metal gear solid 4. Men ser rätt ballt ut, eller?

Gameplay --> http://youtube.com/watch?v=OwrsbJDe9tE&feature=related


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Ser kul ut, förutom uttjatade japanska kännetecken. Har inte kört något av dessa spel, men ja gillar God of War rejält. Kan de va nåt för mig de här?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Ser kul ut, förutom uttjatade japanska kännetecken.

då kan fröken gärna hålla sig till alla orginella västerländska koncept.
t ex muskulösa män med stora rustningar och vapen, helst med motorsågar på pipan..

DMC4 blir mitt första DMC spel

Medlem

Det där var ju ett fantasifullt inlägg med många antaganden! Jag älskar originalitet, men jag hittar inte så mycket sånt i Japan, vilket alla andra verkar göra. Men visst, USA är sämst på det men japanska följer ungefär lika många mallar som västerländska gör, de flesta spel ser likadana ut, förutom nån gameplay eller kontroll-twist kanske. Jag ser ingen skillnad mellan upprepningen av WW2-shooters och upphögen av Random encounters-rollspel med ambitiös design.

De mest kreativa finns här i europa, det finns bara inte tillräckligt med pengar eller mod för att göra något av dom här. Ni kan ju flama på lite nu, eftersom jag gjorde det förbjudna; kallade Japan icke-originellt. Det är bara ett identitetssökande och en förvirrad kultur. Förresten menade jag God of War, inte Gears of War.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Förresten menade jag God of War, inte Gears of War.

självfallet, det missade jag inte. tog dock Gears of War som exempel

självklart följer Japanerna massa mallar dom med när dom skapar sina karaktärer t ex.
men varför ska det alltid poängteras när det är just Japanerna som gör det?
det skrivs aldrig "åååh så amerikanskt" i t ex Gears of War liknande spel-trådar
det råkar alltid hamna massa "jävla japaner" så fort det är lite gulligt fluff fluff
"jävla whitepeople" säger vi då till Bionic Commando tycker jag där har du mallar att gå efter som aldrig förr

svensk spelutveckling (white people spelutveckling) : läs en bok/serietidning eller se en film, gör ett spel av det

Medlem
Skrivet av F3D:

det skrivs aldrig "åååh så amerikanskt" i t ex Gears of War liknande spel-trådar
det råkar alltid hamna massa "jävla japaner" så fort det är lite gulligt fluff fluff

Det är nog för att vi i Europa är mycket mer Amerikanska än vi tror, eller så är amerikaner mer europeiska än vad vi tror, hursomhelst, jag tror inte vi reagerar lika mycket på det för att vi är en del av problemet där. VI i sverige har en förmåga att placera oss själva i mitten av hela världen och världens händelser, aldrig på någon sida.

DMC verkar gå en egen liten väg, men vissa saker följer de japanska mallarna lite väl mycket. Jag tycker inte att man ska reagera på något sådant, det är som spelmusik. Mallarna borde snarare ligga i bakgrunden för spelmekaniken istället för designen.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Hur utjatat en ett koncept än är utesluter ju det inte att det kan vara kul

Hoppas att det kommer en demo på spelet. Har varken spelat DMC eller God of War och att bara kolla på videor från spelet gör mig inte ett dugg intresserad.

Medlem

Senaste gameplay-rullarna som ligger uppe intresserar mig ungefär lika mycket som att titta på när färg torkar. Nä, God of War III säger jag...

1
Skriv svar