Inaktiv
Import

jag tänkte höra med er om ni har köpt något från www.gamestop.com . och om man slipper tull där osv.

iaf när man handlar ifrån www.videogameplus.ca så slipper man tullavgift och allt sånt , men jag tycker att gamestop verkar billigare , så jag vill veta nu om någon här har handlat där och kan berätta lite om det

/tack

Medlem

Tänk på att priserna visas i amerikanska dollar på Gamestop och i kanadensiska dollar på VG+ som standard, därav kanske det ena kan verka billigare än det andra. Men det visste du kanske?

Vad jag förstått så är det mest otur att man får betala en tullavgift, tror det var nån på minhembio som hade fått betala det från VG+ dessutom. Men beställer man flera spel samtidigt så blir det, med tull inräknat, ändå billigare att importera än att handla i svenska butiker.

Inaktiv

när man beställer ifrån www.videogameplus.ca så är det iaf 100% säkert på att man inte får betala tullavgifter iaf enligt minhemmabio ,

men de har slut på ps3:80 gig versionen så det är därför jag letar efter någon annan webbutik just nu

Medlem

Galet billigt om man jämför med Sverige, kanske blir en julklapp till sig själv.

Inaktiv

* ps3 80gb
* motorstorm på köpet
* extra kontroll
* Valfri spel

allt detta blir 4900 svenska kronor om man plockar ihop paket själv i www.videogameplus.ca och då räknade jag med frakten också

ganska så bra pris om man nu jämför det med svenska butikerna

Medlem

Beställde NHL 08 (ps3) för 375 spänn (inkl. alla avgifter) från vg+ i torsdags efter kl 16 svensk tid och den damp ner i brevlådan idag (tisdag). Grymt bra.

hmm här kan man ju göra klipp!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar