Medlem
Filmfråga

Jag hade tänkt önska mig den fantastiska Planet Earth serien på Blu-ray. Men på cdon är det en importvara från england, och min Playstation 3 är köpt här i Sverige, funkar det ändå?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Ja det gör det. Hela Europa är samma region när det gäller DVD etc. Tror även att Japan tillhör region 2.

Medlem

Grymt! Tack!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Kan rekommendera den starkt, mycket vacker dokumentär, särskilt i 1080p du kommer defenetivt inte bli besviken. Jo och den dokumentären är regionsfri. Så hade inte spelat någon roll, men som sagt hela europa har samma regionskodning.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Appropå regionsfri Planet Earth. Det finns ju en amerikansk version av den, skulle den alltså funka i en svensk PS3? Läste nånstans att det var Sigourney Weaver som var narrator och att hon var riktigt tråkig att lyssna på jämfört med killen som snackar i den engelska.

Funderar själv på att skaffa den här efter jul, men pallar inte att ha en berättarröst man inte orkar lyssna till.

Medlem

Dessutom är den kortare pga mer reklam i USA. Sir David Attenborough är ju kung, löjligt att ersätta rösten i amerikanska versionen tycker jag.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Är UK versionen av Planet Earth som gäller, ska vara Attenborough som kör voiceover Vet inte om US releasen är regionsfri. Jag köpte UK versionen och är fruktansvärt nöjd. Skit nu måste jag dra till jobbet också :P.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

1
Skriv svar