Fråga: Vad för tv ska jag ha till ps3?

Inaktiv
Fråga: Vad för tv ska jag ha till ps3?

Shue grabbar och tjejer.

Tänkte bara fråga vad för storlek e MINIMUM för att se blue ray filmer i bra kvalite/upplösning.

jag menar , hadde en 28 tummare förut och när jag såg på blue ray filmer så såg det ut som om jag såg en dvd film, med andra ord så såg jag INTE upplösningen som blue ray ger.

Så nu undrar jag, eftersom jag har mera pengar och ingen tv ( sålde 28 tummaren) så undrar jag vilken storlek på tv jag ska införskaffa.

Jag kan röra mig vid priser runt 1000- 9000.

Tacksamm för snabbt svar.

Medlem

32" borde fixa biffen.


signatur

En styck signatur.

Medlem

För det första, se till att det är en HD-tv

Medlem

Ja du nu i juletider kanske de blir prispress så du kanske ska försöka lägga på nåra tusen och köpa dej en redig full hd? mitt tips iaf ... annars funkar min 32" philips skit bra. Några länkar:

En LG

En Philips, denna har jag ^^

Inaktiv

tv?
projektor är det enda man kan spela konsol på..
tv är så 90-tal

Medlem

ja projektor ja men då e frågan va man ska ha för ljud system själv sitter ja på ett logitech z5500.

Inaktiv

Såg att onoff hade en bra full hd-tv "1080p" som var 32 tum. För bara 5890 kr. Fast nu när det blev jul höjde dom det till 8700 kr -.-. Så vänta tills mellandags rean och skaffa en Full hd tv 1080p. Den ska någ vara minst 32 tum. Annars är det bästa 42


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Vänta till rean är bra om man vill spara några lappar.
42 tum är inte alltid det bästa.. givetvis måste man utgå från sina egna behov. 70" full hd-tv 1080p är nog fanken så mycket sjysstare om man har utrymme att utnyttja den.

Medlem
Skrivet av rising.freerider:

Såg att onoff hade en bra full hd-tv "1080p" som var 32 tum. För bara 5890 kr. Fast nu när det blev jul höjde dom det till 8700 kr -.-. Så vänta tills mellandags rean och skaffa en Full hd tv 1080p. Den ska någ vara minst 32 tum. Annars är det bästa 42

Den "fullhd" du snackar om är ingen fullhd teve, den har bara fullhd dator som ska göra bilden så bra som möjligt (uppskalare) tevens upplösning är fortfarande 720p

Finns inga fullhd 32" teves, dom är för små för att utnyttja kvaliten. Visst 30" datorskärmar har 1080p stöd men dom skärmarna sitter du så pass nära så.

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:
Skrivet av rising.freerider:

Såg att onoff hade en bra full hd-tv "1080p" som var 32 tum. För bara 5890 kr. Fast nu när det blev jul höjde dom det till 8700 kr -.-. Så vänta tills mellandags rean och skaffa en Full hd tv 1080p. Den ska någ vara minst 32 tum. Annars är det bästa 42

Den "fullhd" du snackar om är ingen fullhd teve, den har bara fullhd dator som ska göra bilden så bra som möjligt (uppskalare) tevens upplösning är fortfarande 720p

Finns inga fullhd 32" teves, dom är för små för att utnyttja kvaliten. Visst 30" datorskärmar har 1080p stöd men dom skärmarna sitter du så pass nära så.

Klart det finns -.-, bara att man ser knappt någon skillnad när det är 720 och 1080 på en 32 tummare. Om man ska se skillnad så måste man någ röra sig upp mot 42 tum. Och när vi snackar dator skärmar så är det 1080i inte 1080p. Och läs skälv om du inte tror mig. Det är 1080p!


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Ge mej länk ... såvitt ja vet så är de ingen som har tillverkat en 32"are som har 1920x1080pixlar lixom! länk och säg inte att de är en LG haha!

1
Skriv svar