Min ps3 är paj ?

Inaktiv
Min ps3 är paj ?

Idag så har min ps3 ballat ur, vette tusan vad som hänt..
när man har startat den så efter en kort stund så piper den och ibland fryser bilden sig eller så stänger ps3an av sig och lampan på fronten blimkar rött.

nån som vart med om liknande ?

Inaktiv

Överhettning. Prova att ha konsolen i öppna ytor.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

mjo den står rätt så fritt. på sidorna har den helt fritt, och på ovansidan så är det cirka 20 centimeter tills nästa hylla.. tycker det borde räcka.

det konstiga är att en gång när den frös då blev bilden lite konstig, det blev en vit triangel på ena sidan av skrivbordet eller vad man nu kan kalla ps3ans menyer.

får prova å ställa den helt fritt på golvet också då, och hoppas.

Inaktiv

nope det funkade inte, ställde ps3 an mitt på golvet, den frös efter 2 sekunder, och startlampan blinkar rött.
inget annat att göra än att åka in med den..

Medlem

Du har väl antagligen redan eldat upp den eftersom du haft sämst flöde ur utblåset.

Inaktiv

borde inte kunna hända, för den står på exakt samma ställe som min gammla ps3a stod och den mådde hur bra som helst.
tror det är uppdateringen som tog kål på den.
första uppdateringen gck bra, men efter den andra så blev den knas.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Petah:

Garanti?:)

aa exakt, sony kommer att ge dig en ny bara om du har garantin kvar. Det är väll något fel just på din ps3. Fast vad menade du med att "där min gamla ps3 stog" vf har du haft en innan?


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

hehe jo, hade en för ett tag sen som man sålde..
och jo får åka in imorn och se vad dom säger på EB games. jäkla retsamt iaf, det är ju ingen lätt grej att bära på direkt.
om det är uppdateringen som sabbat den, då kanske det räcker att få hdn utbytt, eller nåt.

*suck*

Medlem

Du har väl inte stängt av den/startat om mitt under installationen av en uppdateringen? Om inte så borde det inte ha något med den senaste uppdateringen att göra då min funkar fint, säkerligen många andras också. Tror mer på det folk skrivit innan att det har något med överhettning att göra. Kan ju varit en fläkt i den som var kass från början och pajjade helt eller liknande. Shit happens, åk och byt in den mot en ny bara

Inaktiv

jo, vet inte hur eb games är när det gäller att lämna in såpass dyra prylar,
men den är bara 1 vecka gammal så man borde ju kunna kräva å få den utbytt mot en ny,
man är ju trots allt storkund hos den butiken

Medlem

du har otur med dina tv-spel inte bara att du verkar aldrig bli nöjd dom går sönder också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

1 års garanti kommer väl med ps3an ?? de har iaf jag

Inaktiv

åkte in med ps3an idag till eb games med hjärtat i halsgropen,
för man var ju osäker på vad dom skulle hitta på.
men det gick bra,
dom sa att det har hänt på 2 andra ps3 or som dom sålt, exakt samma fel.
så jag fick en helt ny och åkte hem,
fast man hade fortfarande hjärtat i halsgropen för tänk om även den utbytta ps3an var paj ?

så med svett i pannan såg man uppdateringarna laddas hem igen.
och det gick felfritt.
så nu är allt frid och fröjd igen, och gladare än som man är nu det går bara inte att bli

Medlem

Tur att det löste sig smärtfritt

Inaktiv

Helvete... Har fått samma problem nu!!!! fyfan... Fast jag kan fortfarande spela :S Det är så här, att när jag stänger av min ps3 så blinkar lampan rött och det är något konstigt ljud. Så jag måste vänta ett tag innan jag kan starta den igen. Jävligt jobbigt. Visserligen ligger ps3 nere på en matta. Kanske den har blivigt överhettad. Så vad ska jag göra? Lämmna in den, eller finns det något annat trix. Eller är det vanligt?? xD snälla skriv frågor snabbt innan det går för långt och jag gör något jävligt korkat..


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Ta bort den från mattan ?;)

Inaktiv
Medlem

ställ den på högkant på nått luftigt ställe ??

Inaktiv

Ska ficksa det nu men ska den stå rakt upp eller ligga ner?. Eller kvittar det?
jag tar någon pall iallafall ock sätter den där


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

vad jag vet så ska man inte ställa nån konsoll på högkant.
inte enligt EB games iaf,
en snubbe som stod före mig i kön skulle köpa en 360, då sa säljarn,
ställ den inte på högkant, för du kan välta den och skada den och dvd skivan i läsarn,
dvd läsarn läser dvd skivan sämre om den står på högkant för skivan går ojämnt då, och värmen går upp mot hårddisken om den står på högkant.

och mycke troligt så gäller det för ps3 också.

och man kan faktiskt hålla med för det ser väldigt vårdslöst ut att ha en konsoll på högkant,
ligger den ner då kan inte så mycke hända,
står den upp då finns alltid risken att den råkar välta.

Medlem

Intressant det där med dvdläsaren.

Medlem

de va ju nått ärende i usa angående damm i en ps3a och det var tydligen för mkt damm för att den skulle få bytas ut och ps3an i fråga hade stått på "vanligt" sätt, inte på högkant alltså. Och enligt tipsen sen för att minska damm i sin ps3a sa folk att den ska stå helst på högkant för att då skulle den tydligen inte dra in mindre damm...

Inaktiv

hmm.. maskiner som oavsett om man spelar på eller är avstängd får ju damm på sig,
så man kanske ska ha sin konsol övertäckt med något när man inte använder den ?

och det här med att det blir damm i en maskin, det händer väl mer eller mindre alla apparater.

om man har en dammsugare som suger rejält.. då borde man väl kunna dammsuga ut en del damm genom luftspalterna ?

Medlem

jo du har rätt ... man får helt enkelt inhandla en svin dyr sånn där elux dammsugare som tar bort partiklar i luften

Inaktiv

Det har hänt mig ca 4 gånger att bilden fryser till, men jag bara startar om också funkar det igen.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Satt och kollade på Rogue Assasin ikväll.
Hade tittat på nästan hela filmen när bilden bara frös. Har hänt ett par gånger förr med blu-ray filmer. Tog ur skivan kollade om den var skitig vilket den inte var och startade om konsollen.
Men när jag stoppade i skivan hände ingenting.
Nu har jag provat med alla spel jag har och en massa filmer. Inget går att köra igång. :evil:

Tog och ställde in fabriksinställningarna för att se om det funkar bättre med dem, men icke.
Funderar på att formatera hd men vill inte förlora en massa saves. Nån som vet vad som kan vara fel? :\

Medlem

mmm..paj..

On Topic: Tyckte också det lät intressant med att inte ställa den på högkant, för det är just så jag har ställt min nu. Men det där med hårddisken kan väl inte gälla då den ligger längst ner närmast bordet?

Inaktiv

Min har inte strulat någonting efter att jag köpt den (köpte den 29 Mars 2008).

Medlem

Min har inte heller strulat nåt (köpte den 23 mars 2007)

12
Skriv svar