för varmt under tv-bänken? :O

ptr
Medlem
för varmt under tv-bänken? :O

Hallojs! precis skaffat mig ett ps3 och allt fungerar galant. dock är jag lite orolig över värmen. läste någonstans att det skulle blinka om det blev för varmt, är den den gröna/blåa knappen som blinkar då? eller är det en något rött som blinkar? för bredvid usb-uttagen så ser man ju in i själva ps3t och där är det något som blinkar rött.
Anledningen till att jag är oroad är för att när jag känner runt ps3t så är det VÄLDIGT varmt.

så här ser det ut:

det är lite plats bakom, + ett hål i bänken för kablar och sådant.

Inaktiv

Den ser ju inte ut att ha jättebra luftflöde, samt att den varma luften som blåser ut ur PS3:an inte har någonstans att ta vägen.
En idé är att du ställer PS3:an upp på sidan så att den står "rakt upp", och ställer den på högre kanten av din vita hylla till bilden sett. Då bör det fungera bättre.

Jag hade min PS3 ungefär som du har på bilden, jag hade iofs lite mer plats vid PS3:an. Jag märkte inget medans den stod där förutom att den var varm, vilket jag trodde var normalt. Sedan när jag möblerade om hemma och flyttade min PS3 till en mer öppen plats så märkte jag direkt skillnad när man kände på maskinen, mycket svalare.

ptr
Medlem

hmm okej. dock förstör det inredningen en del, men antar att jag får prova mig fram
tack för hjälpen!

Medlem

Dagens i-landsproblem: Var ska jag placera min senaste konsol?

Du kan ju lägga den uppe på bänken bara med lite krims krams runt om. Den är ju inte så ful

ptr
Medlem

ställde den ovanför nu och kärringen har inte ens märkt något haha. den passar in rätt bra också

Inaktiv

Haha, fungerar det bättre nu? Trots att det förstörde inredningen

ptr
Medlem
Skrivet av Kibb:

Haha, fungerar det bättre nu? Trots att det förstörde inredningen

jadå det här får duga

Inaktiv

Nämen, det blev ju skitsnyggt! WOHO!

Medlem

Det var nice!


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar