Äntligen Poängkort är på G till Europa.

Inaktiv
Äntligen Poängkort är på G till Europa.

PlayStation Network Card

PlayStation Network Card wallet fund is a payment system available in South East Asia from Japan to Singapore. This service will be extended to North America and PAL areas in the near future.

The PlayStation Network Card (PSN Card) is a form of electronic money that can be used with the PlayStation Stores for PS3 and PSP. PSN Tickets of various value can be purchased at convenience stores throughout Japan and PSN Cards are for sale in PlayStation ShopPartners in the rest of South East Asia. Each card or ticket contains a unique 12 alphanumeric code which can be input to a PSN master account to fund the associated wallet.

The Japanese ticket system is a bit different from the card system used in Hong Kong, Taiwan and Singapore, or even the one used by Microsoft and Nintendo for their virtual shops. Unlike tickets, the cards are available for purchase at retail stores.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_Card

Och det är ju bra för dom som inte har kreditkort och bara kan köpa med poängkort.

Och det finns ju dom som har kreditkort men ändå inte kan köpa nåt på ps3 store för banken anser det inte vara säkert.
så är det för mig och många andra har man läst om på diverse forum.

Har iaf läst nånstans att dessa poängkort kommer släppas ungefär samtidigt som Home släpps.

Medlem

Aldrig hört talas om att en bank skulle anse att Sony, ett av världens största företag, inte skulle vara säkert nog.

Nåväl, det är väl bra för kidsen antar jag.


signatur
Medlem

Om detta realiseras kan man köpa en sådan ticket och aktivera pengarna på vilken användare som helst då? Kanske man äntligen kan köpa grejjer från amerikanska PS Store.

Medlem

Du kan redan nu köpa saker från US Store. Funkar prima för mig med mitt Visa.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Aldrig hört talas om att en bank skulle anse att Sony, ett av världens största företag, inte skulle vara säkert nog.

Nåväl, det är väl bra för kidsen antar jag.

jo av nån anledning så anser vissa banker att överföring av pengar till ps3 vara osäkert.

har man själv det problemet som jag har, och kollar vad det är frågan om så upptäcker man att så är det för ett antal personer över hela världen.
på ett forum så var det en massa jänkare som inte kunde köpa nånting med sitt visa kort på ps3 store.
helt obegripligt,
tror faktiskt det är en av anledningarna att sony släpper gamecards till ps3, många har helt enkelt blivit förbannade.

och nej det är inget lattjo lajban kort man har, det är ett visa kort och pengar finns på kortet,
har använt kortet för att betala tid på final fantasy online på 360 och det gick hur bra som helst.

Inaktiv
Skrivet av Tony:

Om detta realiseras kan man köpa en sådan ticket och aktivera pengarna på vilken användare som helst då? Kanske man äntligen kan köpa grejjer från amerikanska PS Store.

det finns i japan och i några ställen till, och kommer till europa in the near future som dom säger, och det blir kanske början på 2008.

och jo såna "tickets är ju opersonliga, precis som poängkorten på 360 och Wii, så du kan använda en ticket på vilken användare som helst.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Du kan redan nu köpa saker från US Store. Funkar prima för mig med mitt Visa.

vilken bank har du då ? för det är vissa banker som är kinkiga när det gäller ps3 store.

1
Skriv svar