Ps3 vs wii vs 360

Medlem
Ps3 vs wii vs 360

vilken konsol har 1. best grafik 2. best spelkännsla 3. best kvalitet 4.i villken konsol får man mest för pengarna( som att i ps3:an får man en bluray spelare)? 5. vilken konsol kommer att ha best spel( best grafik och längd) om cirka 2 år? 6. Vilken är den besta konsolen i nuläget? 7. vilken kommer vara den best konsolen om cirka 1-2 år.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:

vilken konsol har 1. best grafik 2. best spelkännsla 3. best kvalitet 4.i villken konsol får man mest för pengarna( som att i ps3:an får man en bluray spelare)? 5. vilken konsol kommer att ha best spel( best grafik och längd) om cirka 2 år? 6. Vilken är den besta konsolen i nuläget? 7. vilken kommer vara den best konsolen om cirka 1-2 år.

bäst spel är svårt att säga, ps3 har ju spel som racthet and clank, gran turismo och annat godis, 360 har ju mass effect och orange box och annat godis.

så jag tycker man får lika mycke hål i tänderna av båda konsollernas godis.

och så blir det även om några år, kampen är hård,
men ps3 kommer ha en aning av det grafiska övertaget om nåt år eller så mycke tack vare blu-ray.

men när det gäller underhållningsvärde så är båda av högsta klass helt klart.

Wii däremot är kul och har nog bäst spelkänsla, men har ett magert spelutbud och grafiken är ett sorgligt kapitel.
.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

själv tycker jag att ps3 är en bra konsol fast i dagsläget är 360 och wii före, men ps3 kommer att springa om dom om nåt år med sin bluray.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jadu här e min åsikt:

1. Ps3 med gt5p, uncharted, r&c men xbox har dock mass effect som ser fint ut.

2. Ps3 med gt5p lätt!

3. Ja ps3an går ju inte sönder ??

4. Som du säger du får bluray, dvd, divx spelare och en rå spelmaskin!

5. Ja mitt exempel är då: Killzone 2, Heavy Rain, Eight Days .. som är spel med en enastående grafik och med tanke på bluray så förstår man att längden på spelen kan ökas!

6. 360n har mest spel men ps3an e på väg förbi vänta bara!

7. Den som köper en 360 nu kommer lixom ha bytt ut sin mot ps3 pga att deras konsol pajjat!

Inaktiv

1. Playstation 3
2. Playstation 3
3. Playstation 3
4. Playstation 2 (men jag antar att det är current-gen vi snackar om och i såfall: Xbox360)
5. Konstig fråga, enligt mig: Playstation 3
6. Xbox360
7. Playstation 3

Inaktiv
Inaktiv

för att elden aldrig ska slockna

Inaktiv

Grafikmässigt tror jag inte att det skiljer sig mycket mellan 360 och PS3. Wii vet vi att den inte är kraftfull.

Den enda skillnaden är att 360 användare måste använda 2 eller 3 dvd skivor till ett och samma spel i framtiden.
Men att kunna köpa filmer i HD nu i december väger upp mycket och att man kommer att kunna köpa gamla Xbox spel den 4 dec.

PS3 har ju bluray vilket resulterar i en skiva enbart och det blir ju bekvämmare.
Sen kommer ju bluray att bli den standard som filmer kommer ut på. Så den som har en PS3 kan ju köpa film och må bra.

Wii är en riktig partyspel maskin, gillar man att ha skoj med vänner och familjen så är ju detta verkligen nåt för dig.
Grafiken är INTE bra tekniskt, men grafiken gör igentligen väldigt lite i ett spel.

Inaktiv

Kontroll gradering

1. Xbox 360. Den sitter som gjuten i handen och den analoga styrspaken till vänster sitter högre upp än på den högra sidan vilket resulterar i bättre ergonomi.

2. Wii. Extremt roligt att vifta, rycka och trycka på i party spel.

3. PS3. Eftersom den analoga vänsterspaken sitter på exakt samma höjd som den högra "den vänstra lämnar man sällan i fps" så blir det en påfrestning mellan pekfinger och tumme, men annars är kontrollen mycket bra för övrigt, men eftersom jag bara har prövat den någon gång så måste den komma längst ner på listan.

Det beror på vad man är van vid helt enkelt.

Medlem
Skrivet av F3D:

......varför denna tråd?

Därför att jag vill veta vad andra tycker.:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Gå till gametrailer om du vill ha sånna här trådar, finns ca 1 milj där. Så extremt uttjatat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

jo


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

Svara på hans fråga eller skriv inte alls.

Om ni nu är så trötta på detta, varför orkar ni ens skriva här ?

Medlem

1. Lika dock crossplattform verkar det dock som 360 är snäppet vassare ibland.

2. Ser ingen skillnad där, dock så är vissa spel skum kännsla i som konverterats till PS3 efter 360 dock så kan det ha att göra med att man bara är van med 360 kontrollen.

3. Playstation 3, XBOX360 har en tendens att gå sönder, iaf dom tidigare versionerna.

4. mest spelmaskin för pengarna 360, totalt PS3 pga Blu-ray

5. Förmodligen ingen större skillnad

6. XB360

7. Går inte att svara på

Wii har jag ingen åsikt om har inte kört 1 spel på Wii ännu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

1. Lika dock crossplattform verkar det dock som 360 är snäppet vassare ibland.

Kan ha o göra med att Pc och 360 är utvecklat av ingen mindre än: Microsoft!

Inaktiv

Helt enkelt, skaffa en 360 så får du så mycket mer.

Medlem
Skrivet av toomuch:

Helt enkelt, skaffa en 360 så får du så mycket mer.

Hum definera mkt mer?

Medlem
Skrivet av Bengan87:
Skrivet av Molotov:

1. Lika dock crossplattform verkar det dock som 360 är snäppet vassare ibland.

Kan ha o göra med att Pc och 360 är utvecklat av ingen mindre än: Microsoft!

hade ingen aning om att PC var utvecklat av MS

du menar kanske windows.

men samma sak gäller spel som bara finns på konsolerna och inte på windows.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Har man en 360 då sitter man och ler för att då vet man att man får mer, och får många att lira mot som vill ha spel utan fel.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Jean-Claude Van Damme:

Har man en 360 då sitter man och ler för att då vet man att man får mer, och får många att lira mot som vill ha spel utan fel.

Nej, vi som äger PS3 ler eftersom att vi inte behöver lämna in våran konsol var tredje månad


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Bengan87:
Skrivet av toomuch:

Helt enkelt, skaffa en 360 så får du så mycket mer.

Hum definera mkt mer?

Mer reparationer menar han nog.

Medlem

Alla säger att man ska köpa 360 för dom har fler spel men hur många av dom spelen är bra? Och hur många fler bra spel kommer i framtiden? Ps3 är fulladdad medans 360 snart kör slut på sin ammo


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

hur många av dom spelen som är bra?
ungefär lika många som till PS3 eftersom dom flesta spelen är crossplattform.
sen har det ju hitils varit på den exlusiva marknaden också till 360 fördel totalt sett.

å andra sidan köper man inte en konsol för att man vill spela bra spel nu och inte om 1 år ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ska köpa ps3 snart, någon som har bra speltips? är nfs pro street något att ha?:)

Medlem
Skrivet av madmax418:

ska köpa ps3 snart, någon som har bra speltips? är nfs pro street något att ha?:)

Det finns en demo på PSN att ladda ner som du kan testa när du väl skaffat PS3. Spelet finns för övrigt för 429kr på Toys R Us.

1
Skriv svar