Medlem
Tv till ps3

Tja! Jag ska köpa en lcd-tv till mitt ps3 , just nu har jag en vanlig gammal burk 4 år gammal :).
jag undrar om det blir stor skillnand på min gammla burk och en ny lcd-tv ?
Har också en till fråga är det någon skillnad på lcd-tv apparater som 1080i och 1080p eller är 720p bättre än 1080i har ingen aning :S ... har märkt att man kan hitta billigare apparater med 1080i än 1080p
Tillsist är det någon skillnad på plasma tv och Lcd-tv till en ps3:a ?
Kan även ge förslag tpå tv- apparater !
Tack för svar

Inaktiv

kan iaf säga att lcd tv är vad jag vet bäst för spel och plasma är bäst för film.
och lägger du mer tid på att spela än att se på film då är lcd ditt val.
Fast lcd är rätt så kanon med film också.

om du har råd så köp helst en tv med 1080p.
och se till att tvn har minst ett HDMI uttag. fast tror att dom flesta nuförtiden har 2 HDMI uttag.

och om du har en vanlig tjocktv då kommer du bli jäkla glad när du kopplar in din ps3 till LCD.

för det blir ju en enorm skillnad.

Medlem

Hehe just nu kan jag inte föreställa mig en bättre bild på min ps3:a har kört på tegelstenen sen jag fick ps3:et på realesen.
Hur mycket kostar en Hdmi sladd att beställa över internet ?

Inaktiv
Medlem

Då blire o beställa på direkten då
tack Bang

Medlem

funderar på denna : http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52502?opendocum...
har ett bra pris dock ingen 1080p bara 1080i (och dom andra )

om den e bra åker vell man o köper den när bilen är lagad ;9)

Inaktiv

bra pris för en 37 tummare

Medlem

Har ingen erfarenhet själv, men jag har fått för mig att 720p är att föredra före 1080i. Alltså att största skillnaden ligger i att bilden är progressiv istället för interlaced. Vad har ni för åsikter?

Inaktiv

Kör med 1080p även fast många spel inte stödjer det. Men 1080p är helt jäkla fantastiskt. Har även en 32" SDTV med RGB signal till PS3:an, skillanden mellan RGB SDTV och 108p är stor men inte överdriven. Skulle klara mig bra på min SDTV, men inte fter att jag sett det på min Full-HD

Inaktiv

Ja just det ja, vad jag tänkte säga är att Yes, 720p är att föredra framför 1080i. Har en kompis med en 1080i tv och jag har jämfört med hans och min Full-HD på 720p och 1080p.

Medlem

Oftast brukar ju tvapparater som har stöd för 1080i också ha stöd för 720p.

Mitt tips är att du kollar upp tv:n på prisjakt.se innan du bestämmer dig.

Inaktiv
Skrivet av fella1strke:

Tillsist är det någon skillnad på plasma tv och Lcd-tv till en ps3:a ?
Kan även ge förslag tpå tv- apparater !
Tack för svar

http://m3.idg.se/2.1022/1.131778
de gjorde ett test på skillnaden mellan plasma och lcd förra veckan på 5 sidor som kanske kan vara nyttig att läsa.

Inaktiv

Det bästa med att ha en full-hd tv är inte spelen i mitt tycke utan Blu-ray filmerna. Köpte Planet Earth på Blu-ray och bilden är riktigt grym, ren kärlek faktiskt.

Om du ska köpa LCD är det också rätt viktigt att du tänker på vad TVn har för responstid. Men tror de flesta TV-apparater har bra responstid numera.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Man ska alltid köra den upplösning som TV'n är så om du planerar att köpa en TV som har 1366*768 i upplösning så ska du köra 720p och inte 1080i eftersom du får ingen högre upplösning än vad TV klarar ändå.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Man bör aldrig köra någnting interpolarat. Oftast gör apparaterna ett väldigt dåligt jobb att få ut extrapixlar ur en bild som inte har dessa från början. En PROGRESSIV bild i lägre upplösning (720) är att föredra framför en INTERPOLERAD bild i högre upplösning (1080).

Tänk dig en TV som har max 720 pixlar i höjd. Om du spelar upp ett format som är interpolerat (1080i) så får du 540(!) faktiska pixlar, jämfört med 720 som TVn klarar av som max. Vid snabba rörelser i bilden får du ofta en upplevd randig bild. Vilket är jäkligt trist när man lirar spel.

"vanlig" HD är 1280 * 720 pixlar (progressiv)
"FULL" HD är 1920 * 1080 pixlar (progressiv)

Medlem

jag har läst era kommentarer och Eftersom jag vill ha den bästa bilden utav en tv och ett playstation 3 så förstår jag att 1080p på en tv skulle vara det bässta och det kommer vara det bästa i framtiden för mig , en lcd-tv 42 tummare av sonys bravio serie är nog en bra tv, som jag förmodligen slår till på!

Inaktiv

Sen hör det ju inte hit att jag använder min PS3a på en projektor (ungefär 250") med en upplösning på 576i (!!!). Hädelse säger vissa, visserligen - men det ser fortfarande jäkligt schysst ut!

Att man behöver en HD-TV för att kunna använda sin PS3a är lögn. Även om det blir skönare för ögonen...

Inaktiv

Jag rekommenderar att du kikar lite på Sharps Aquos serie. Jag har själv en 42 tums LCD med full hd (1920 * 1080p).
Grym bild för både film och spel.
Du får mycket tv för pengarna.
Sen när det gäller hdmi-sladd så finns det en uppsjö att välja mellan, allt från billiga till lite dyrare med silverpleterade kontakter med sådana med guld på kontakterna. Jag valde Hama hdmi sladdar med guld kontakter. Kostar ca 450:- för en två meters. Riktigt bra sladdar med lång garanti.

Medlem

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=92394&sid=1003766&SpaceCo...

skulle jag titta på, 32" dock och lite dyrare men bilden är grym! Den tar då även 1080p och den är "PS3-ready" enligt en klisterlapp som sitter på^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=92394&sid=1003766&SpaceCo...

skulle jag titta på, 32" dock och lite dyrare men bilden är grym! Den tar då även 1080p och den är "PS3-ready" enligt en klisterlapp som sitter på^^

Ser gryt bra ut!! nu gjorde du det svårt för mig!

Inaktiv

Harj själv också tänkt skaffa mig en Full HD-tv 1080p. Min tv som jag har nu är så jävla dålig när man lirar ps3 att man inte ser texterna ifall man inte står 3 cm från skärmen. Det snärre problemet är att jag inte har hur mycket pengar som hällst. Så undrar om det finns en bra full hd tv för 5000-6800 kr kanske lite mer ;).


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

När jag har kikat runt på nätet ser det ut som en Full Hd kostar ca 10000 och uppåt , men vem vet

Medlem

Blev en LG 42" LY95 på mellandags rean för 15000Kr Gryymt Nöjd !
Heeelt magnifikt o lira Uncharted på Full Hd Upplösning , Bilden Hur mcke bätttre som hellst nu kommer det alldrig mer gå o köra på gammal gen
Rekommenderar alla att Köpa Lcd-Tv full-hD eller hd ready bara
FULL-HD F4 LiFe!

Medlem
Skrivet av fella1strke:

Blev en LG 42" LY95 på mellandags rean för 15000Kr Gryymt Nöjd !
Heeelt magnifikt o lira Uncharted på Full Hd Upplösning , Bilden Hur mcke bätttre som hellst nu kommer det alldrig mer gå o köra på gammal gen
Rekommenderar alla att Köpa Lcd-Tv full-hD eller hd ready bara
FULL-HD F4 LiFe!

Uncharted går inte i full hd.

Medlem

nehe men finns det nått spel som är i Full HD ?

Inaktiv

Jag har en Hitachi 42" plasma-tv, och den är något jag rekommenderar.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Men om du köper en Plasma TV, kom ihåg att inte ha på samma bild jätte-länge, då bränner den fast(inget farligt, far bort efter ett tag).


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

1
Skriv svar