Uncharted: Drakes Fortune

Inaktiv
Uncharted: Drakes Fortune

Fick hem den idag, är nu halvvägs in i spelet (50% faktiskt, enligt spelet). Har hittills varit exakt vad jag hade förväntat mig, Fan vad skön spel det här är! Franchise it FFS!

Tristaste hittills var vattenskoter-sekvensen.

Skönaste? Allt annat.

Medlem
Inaktiv

Tar tillbaka det jag sa om vattenskotern, det kommer en jävligt skoj sekvens senare

Medlem

Funderar på om man ska skaffa detta eller Assassins Creed. Vilket är längst tro?

Inaktiv

Vattenscootern är ju ascool, vänta tills du gjort "hela" scenen och säg att det var tråkigt!

Inaktiv

Personligen, har inte spelat AC men hört att det blir rätt tråkigt efter ett tag, bara samma grejer ... vilket lät trist, så jag väntar med den. UDF däremot, gillar du plattforming och over-the-shoulder shooting så är det här grymmt bäst Och det är bara snack, att brutal close-combat-kombon skulle vara svår, får in den nästan varje gång, dödar rätt friskt med den faktiskt så close-combat i UDF funkar bra, bara man inte har hybris och springer fram för att puckla på nån där en massa andra står och kan skjuta, för de skiter i FF

En cool grej är att fienderna reagerar på dina missar också, de rycker till, ryggar undan och tar ett annat håll istället, och inte bara står där som puckon.

Och jo kibb, det var precis vad jag gjorde, och då ändrade jag mig bums

Medlem

Hur långt är spelet?


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Båda Uncharted och Assassins creed är riktigt bra spel. Angående repretiva uppdrag och dylikt i AC så håller jag med till viss del, men om du verkligen inte trodde att det skulle bli repretivt så förstår jag dig, stackarn...

AC är både roligare och häftigare än Uncharted, men Uncharted har en jäkla charm (Indiana Jones älskaren so jag är )

Jag skulle dock rekommendera AC.

Medlem

Lutar åt Uncharted efter att ha testat demot nu. Gillar känslan i spelet. Lite Broken Sword (nåt av spelen är man ju i en djungel i början ) och Indiana Jones. Sen var det ju riktigt snygg grafik också vilket inte gör saken sämre. Men det verkar ju AC också ha. Synd att det inte finns nån demo på det.

Medlem

AC är riktigt dåligt, har dock inte spelat UC, men skulle i alla fall rekommendera det, det kan inte vara sämre än Assasins Creed.


signatur
Medlem

Motivering? Det har ju inte direkt fått dåliga betyg.

Medlem

Tycker själv att AC är riktigt kul, men man måste komma över några grova missar. Stämningen och grafiken är kanonbra.
Skulle själv ge det 7.5/10 tror jag.

On-topic: Jag vill verkligen ha Uncharted. Har spelat demon hur många ggr som helst. För mycket minus i kassaflödet gör att det kanske får blir en julklapp till mig av någon vänlig själ.

Medlem

Bra idé. Man kan ju önska sig det i julklapp istället för att tömma plånboken
Det är ju ändå inte så långt kvar.

Medlem

Coolaste grejen som jag hitta i UDF var när man kommer bakifrån, hoppar upp på ryggen och bryter nacken av fienden. Det är känsla!

Inaktiv

Hur mkt har ni låst upp? Tror jag har typ, 540poäng lr nåt, precis låst upp Mercenary. Klarat i normal, kör just nu igenom igen på easy för att leta upp alla treasures, hittat 35 hittills. Improved Steel Fist (?) o Survivor verkar vara rätt svårt o ta :/ förutom Crushed då ha ha..

Favorit vapen? Jag älskar one-shot-kill puffrorna, Smith-Wesson och Desert Eagle, nästan ingen match när jag sitter o pumpar SW ammo och skjuter ner dem direkt Vill låsa upp DE'n så man kan pumpa den istället. Önskar SAS-12 shotgunen sköt snabbare, men det kanske man kan, om man håller ner triggern?

Medlem

Imorron landar de hemma hos mej, oh längtar!

Medlem

Har önskat spelet i födelsedagspresent (jag är en av dom olyckliga som fyller år strax innan jul). Det finns inget bättre att få ett spel i present, då slipper man vela till sig att köpa då man är osäker på om det är värt pengarna.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

De är så snyggt och så förbannat kul, ett givet köp! Tog elgigantens ända exemplar i motala hahah!

Medlem

Vad var priset i Elgiganten?

Medlem

599 :- bra pris

Medlem

Ah, samma som i Mediamarkt, där jag nyss köpte spelet.

Medlem

Köpte på mediamarkt med, samma pris där. Fantastiskt spel! Ett riktigt AAA spel till ps3! mumma!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag köpte spelet igår och har spelat en stund idag.
Har kommit till kapitel 5 och gillar verkligen spelet.

Det coolaste hittills var nog i kapitel 4 när man skulle skjuta jeepen vid vattenfallet riktigt häftigt. Sånt här jag verkligen gillar.


signatur

PS3 60GB, PSN: iagainstme

Inaktiv

Har precis klarat spelet, måste säga att jag gillade nästan allt med spelet, dock var det lite kort. Men kan tänka mig att spela igenom det igen. Hoppas att dom gör fler i denna serie.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Garanterat

Har spelat igenom det, åtminstone första halvan, hur många ggr som helst nu. Krävt att en massa polare testat, hehe

Inaktiv
Skrivet av taah:

Tar tillbaka det jag sa om vattenskotern, det kommer en jävligt skoj sekvens senare

lätt drakes fortune, har nominerats som bästa grafiska spel. Riktigt fin grafik är det. Måste också skaffa det själv, har bara testat demon som var svin fett. Annars tycker jag att assassins creed är bra gjort, men ganska tråkigt.

Undrar själv också om man måste beställa uncharted eller om det har kommigt ut i afären?


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem
Skrivet av rising.freerider:

Undrar själv också om man måste beställa uncharted eller om det har kommigt ut i afären?

Det släpptes den 5e december så det ska finnas ute i affärerna nu.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av rising.freerider:

Undrar själv också om man måste beställa uncharted eller om det har kommigt ut i afären?

Det släpptes den 5e december så det ska finnas ute i affärerna nu.

Fett!!! då vet man vad man ska köpa idag då


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Fick spelet igår av farsan. Helt underbart spel. Det var längesedan man hade så otroligt roligt med ett spel. Går inte att slita sig ifrån det. Underbar grafik som är otroligt vacker med sina vyer, vatten och djungel (vill jag lova) och stämningen är äventyrsfylld och filmisk. Det här rekommenderas starkt!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

I Uncharted - Drakes Fortune hela spelet går det byta kontroller då? eller är kontrollerna helt givna som i demot och man kan enbart byta kamera speed och vertikalt horisontellt hur man kollar?

12
Skriv svar