Inaktiv
Hej!

Jag fyller år snart och vet inte vad jag ska önska miig ett PS3 elr ett Xbox 360.vet nt viket som är bäst och jag hörde att dom skulle sluta sälja de dyra PS3:an.Den med 60GB och jag undrar om man kan köra online spel på PS3 också asså köra med kompisar och sånt som jag sitter hemma oss mig och min kompis hemma oss han? för jag vet man de på Xbox iaf.:up:

Inaktiv

Det handlar om vilka spel du vill spela. Titta på vilka spel som finns ute till vardera konsoll och vilka som är på gång och sen gör du ditt val efter det.

Ja, det går att spela online mot sina vänner på PS3 även om Sonys onlinenätverk (ännu?) inte är lika utvecklat som Xbox Live.


signatur
Inaktiv

självklart kan du spela spel online på ps3an....herregud

gratis oxå för den delen..

Medlem

det htiawe menar med inte licka utvecklad online så är det enbart affären, själva spelande går smärtfritt.

Spel mässigt i dagsläget så är nog Xboxen bättre, medans PS3:an hårdvara är stabilare och framtidssäkrare. Sedan har du WiFi mottagare i den samt en blu-ray.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ska du bara ha den till att spela på så skulle jag nog rekommendera Xbox 360 i dagsläget. Är det inga speciella spel du är ute efter är chansen störst att du hittar bra spel hos 360n då det finns mängder av exklusiva, till skillnad från PS3 som bara har ett fåtal, samt att de som inte är exklusiva finns till båda så klart.

Har du en HDTV och ändå tänkt skaffa en blu-ray-spelare för att se på film i framtiden och kan nöja dig med de spel som finns till PS3 i dagsläget känns det mer värt att köpa just den konsolen.

Vad har dina vänner för konsoler? Ska du spela mot dom måste ni ha samma, så det borde ju det vara en avgörande faktor också. Om ni nu tänkt göra det ofta dvs.

Inaktiv

Som F3D också skriver så kostar det pengar att lira online på Xboxen. Det gör det inte på PS3an.

htiawe:
Förstår vad du menar men du har ju inte helt rätt när det gäller att xbox live är mer utvecklat när det gäller online.

När det gäller att spela online så har det inte med konsolen att göra då spelen designar sina egna online system.

PS Store äger xboxens motsvarighet i det mesta typ användarvänlighet, överblick slippa bläddra jenom massa menyer och så.

När det gäller Vänner och voice chatten så vinner 360n kanske inte med hästlängder men nästan. På ps3an är denna delen väldigt fattig man kan lägga till vänner väldigt lätt på båda men där slutar det typ på ps3.
Det är lättare att invitea vänner till spel och sånt i live.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Microsoft har haft så lång tid på sig att ta fram sitt nätverk och intergrera det med både spel och andra kommunikatonssätt. De ligger i dagsläget längre fram än Sony men de kommer att tappa sitt försprång såvida de inte försöker att verkligen utveckla sin tjänst.

Sony har alla möjligheter att bygga upp en onlinetjänst som är minst lika bra som Xbox Live men med funktionalitet som idag saknas. MS verkar ha stannat av lite och ser ut att fokusera ganska mycket på att kombinera olika tjänster och plattformar istället för att utveckla den delen som faktiskt har med spelen att göra.

Bara en sån liten sak som achievements som folk har hakat på, det är något Sony borde kopiera rakt av och lansera. Bara för att täcka upp det som saknas och därefter bygga upp ytterliggare delar som Microsoft ännu inte implementerat.


signatur
Inaktiv

achievement kan vara en nackdel också, när det går till överdrift,
som man sett vissa inlägg där folk frågat vilket spel som ger mest achievement och inte frågar efter vilket spel som är roligast.
då är det sjukt.
spela gör man för att ha kul, inte för att få högsta nördpoäng i achievement.

Inaktiv

Naturligtsvis kan det vara ett problem men så är det med allt. Isåfall kan vi lika gärna göra alla konsoller lika kraftfulla som Wii för att inte man ska välja spel baserat på vilken som sköter grafiken bäst.

Om det finns de som väljer plattform för att det finns achievements där så är det ju bara bra, då finns det något där som tilltalar dem och jag hoppas Sony och Nintendo väljer att följa efter - på något sätt.


signatur
Inaktiv

Köp en Xbox360
Man kan ju givetvis spela många kvalitetsspel, snart kan man också hyra film.
Det ska vara igång innan årets slut.
Dessutom kommer det en stor uppdatering den 4:e december då du kommer att kunna ladda ner spel från den gamla xboxen direkt från live

Inaktiv

då kommer det bli livat på live


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

jag skulle satsa på ett ps3 för:
1. den är tystare och blir inte överhettad
2. den har bluray så att det kan bli längre spel( snart)
3. Det kommer massa ps3 exklusiva spel som det nya Jak and Daxter spelet.
Annars kan du vänta tills 2010 när ps4 kommer ut. Fast jag skulle inte orka det.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Min 360 elite låter inte mycket och den har aldrig blivit överhettad ännu och jag har kört den som en vettvilling.

Plus att PS3 lever på en massa "snart kommer det"

Det gör inte 360. Vi har redan tunga spel

Inaktiv
Skrivet av toomuch:

Det gör inte 360. Vi har redan tunga spel

tur att PS3 oxå har det, inte nog med att det finns massa underhållande och vackra RELEASE SPEL (till skillnad från...jag menar, kolla på Perfect Dark, ser ut som N64 om man spelar splitscreen med folk)..utöver release titlar som är spelbara så har vi ju ett par spel som släppts den senaste..erm..2-3 veckorna? altenativt 5e December i EU

f.ö så finns det ett par multiplatform spel som är roliga på båda konsoler, DiRT t ex..R6:Vegas oxå kanske..Oblivion I guess..Ass-Creed kanske oxå, men ser personligen inget underhållande i det skiten

btw, Dead or Alive (xbox fighting..duh) är inget fighting spel
det är ett spel gjort av och för amerikanare som vill titta på tråkiga karaktärer och deras tuttar som guppar upp och ner

Inaktiv

det är det livet går ut på, att titta på tuttar som gungar upp och ner...


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

Halo3 och Mass Effect säger allt.

Det var längesen 360 hade sin release så det förklarar det också.

1
Skriv svar