Guitar Hero 3 - gitarrstrul

Medlem
Guitar Hero 3 - gitarrstrul

Var nere på stan och köpte GH3 vid öppningsdags idag. Väl hemma när jag satt i cdn och satt ihop gitarren så vägrar det fungera. Man ska trycka på psknappen på gitarren så den går igång och börjar söka efter spelet. Min gitarr blinkar rött i 30sek som om den inte hittar min ps3:a eller nåt sen lägger den av.

Lite sur blir man. Ringde ner till Game och de hänvisade till sony som kanske hade en bättre förklarning men deras telesupport öppnar inte förrns kl 13 så här sitter man och har ångest

Kan förövrigt tillägga att när jag ringde straxt efter 11 så var GH3 slutsålt så jag kunde inte åka ner och byta.

Inaktiv

Sony's telefonsupport öppnar om 3 minuter!
Get ready!

Nej men skämt åsido, mitt GH3 fungerar utmärkt, så jag har inte en aning om hur ditt problem kan lösas.

(Var det här världens mest onödiga svarsinlägg tro?)

Medlem
Inaktiv

testa hålla inne ps knappen några sekunder, polaren hade samma fel

Medlem

Är batteriet laddat till gitarren?

(vill bara tipsa för säkerhets skull, men jag tror inte att du är för dum )


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Det var fel på min gitarr. Gick över till en kompis som som också har spelet och testade allt hos honom. Hans funkade i min o min funkade inte i hans osv.. (testade även hans batterier vantskruv )

Får helt enkelt vänta tills nästa leverans GH3 kommer in till Game. blä

Flakmonkey

Min gitarr fungerar, men jag däremot så fungerar det inte för mig att lira i takt med musiken... på kontoret där jag jobbar har vi Guitar Hero i lunchrummet och igår fick de även GH3 till PS2, lirade lite där och det gick precis som valnigt... Däremot så köpte jag det till PS3 på vägen hem och jag upplevde "lag" inte det det bildlag som kan uppstå på HDTV-apparater (jag har kunnat spela GH2 på både PS2 och Xbox 360 på samma TV utan problem)... läste runt lite på nätet och märkte att många upplevde samma sak, att de inte kunde spela i takt med musiken för då blev det helt fel... "lösningen" var att calibrera lagen i spelet till 32ms, men får verkligen hoppas att det här är något som kan lösas med en framtida patch...

Och uppenbarligen lider 360-versionen av exakt samma problem :/

Medlem

Sorry om detta är en taskig fråga, men du har väl kopplat i dosan som kommer med spelet? Den som ska sitta i ett usb uttag alltså... Annars så har jag ingen aning. :/

Jo, jag upplevde lagg också. Fick kalibrera en del innan det satt som det skulle. Nu är det inget problem längre iaf, men det var lite svårare att komma igång med GH3 än GH2 om man säger så... ¬_¬

Medlem

mjodå den har vart i och urkopplad ett antal gånger. Kanske lät lite sur innan men var på taskigt humör då Tack för tipset iaf.

Medlem

Ah ok. Glöm bara inte att trycka så att både dosans och gitarrens lampor blinkar fort, eftersom det är då de synchar eller nåt.

1
Skriv svar