Köp av PS3 i USA, frågor!

Medlem
Köp av PS3 i USA, frågor!

God dag kära FZ:are.
Jag ska åka till USA om 3 veckor och förutom att glassa i fet mat, höga hus och häftiga sportevengemang ska jag köpa mig själv en PS3a i julklapp. Man kan ju inte tacka nej till en ps3a, två handkontroller och ratchet and clank för 3100 svenska kronor

Dock har jag några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

1. Garantin funkar precis lika bra här som i USA eller? Man skickar bara maskinen rakt till Sony om den går sönder eller är det krångligare än så?

2. Finns det någon VGA kabel till PS3an så man slipper sitta och spela på en gammal bildrörs TV och dra upp spelen på datorskärmen istället?(tror det heter VGA kabel om man ska ha till datorskärm iaf)

3. Visst är alla spel regionsfria? Dock är inte blueray filmerna det om jag förstått det rätt.

4. Eluttagen är ju annorlunda här, men det är bara att köpa en adapter här i Sverige så är det bara att köra på sen?

Tack på förhand


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Tjena,

Det ända jag kan svara på är fråga nr.3: Yes, alla spel är regionsfria, dock ej Blu-ray filmerna.

Resten har jag ingen aning om, kolla in typ Webhallen eller dustinhome efter en kabel från PS3 till Datorskärm.

Medlem

1. vet inte om dom har global garanti men dom borde ha det
2. ingen aning, alternativet är väl hdmi-> dvi om din skärm har det, funkar dock bra på vanlig tv också.
3. ja, än så länge
4. bara skaffa en vanlig nätkabel som används till datorn och liknande prylar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tack för svaren verdurakh.

Om 3an dock, vet du om de planerar att sätta region på spelen? Eller är det bara personliga misstankar?

En fråga till, är det något problem med TV apparater att det är NTSC? Om jag kör igenom en vanlig svensk HDTV t.ex. som jag planerar att köpa så ska det inte vara några problem om jag förstått det rätt?


signatur

En styck signatur.

Medlem

hej jag ska besvara fråga 3. Det är regeions fri på ps3 med 60 och 80 gb hårdisk. men det finns inte på den nya ps3:an med 40 gb hårdisk. Den med 40 gb är mycket billigare men man kan inte spela ps1 och ps2 spel på den och den är mer plastig.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jo tack det vet jag, jag skiter fullständingt i ps1/ps2 spel Tack för svaret dock!


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

hur är det nu egentligen ?
vad jag vet, om jag inte läst fel så ska man kunna tanka ps1 och ps2 spel till ps3 store ?

men om nu inte 40 gigs ps3an kan köra ps2 spel på skiva, hur blir det då med nedladningsbara ps2 spel,
ska man inte kunna downloada dom till 40 gigs ps3an då eftersom den inte kan köra såna spel ?

Medlem

Dem har väl inte sagt något om nedladdningsvara PS2 spel, bara PS1?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

hej jag ska besvara fråga 3. Det är regeions fri på ps3 med 60 och 80 gb hårdisk. men det finns inte på den nya ps3:an med 40 gb hårdisk. Den med 40 gb är mycket billigare men man kan inte spela ps1 och ps2 spel på den och den är mer plastig.

FEL!
det är bara ps2 spel som inte går att spela^^
alla ps3 spel är i dagsläget regionsfria och jag har inte hört något om att det ska ändras, med blueray filmerna är det ju en annan sak


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tror verkligen inte att de kommer att ändra på regionsfriheten. Det är ju liksom en av de bättre grejjorna med dessa spel.

PS2 och PS1 spelen har aldrig varit regionsfria till PS3, men PS3 spelen har alltid varit det.

1
Skriv svar