Ännu ett smart drag av Sony...(+alla andra som släpper spel)

Medlem
Ännu ett smart drag av Sony...(+alla andra som släpper spel)

Har nu fått ett exemplar av Drake fortune till min PS3. Den är köpt på bestbuy i USA för 59,95$.

De brukar ju skylla senare releaser här i europa på översättningar och liknande..
Detta spel har redan allt, Norska, Danska och Svenska både som menyspråk och undertexter!

VARFÖR I HEL**TE Släpps det inte samtidigt i EU och USA?

(För övrigt ett kanon spel!!)

Medlem

Beror väl på leveranstider skulle jag tro. Tar väl ett tag att skicka ut x antal spel till alla butiker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När släpps det i Sverige?

Medlem
Medlem

Logistik + efterfrågan = Lång leverans tid = Vi får vänta


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Det är mycket snack om hur vi får vänta extra länge på releaser, men jag tror knappast dom sitter och håller inne på produkter bara för att jävlas. Jag menar, tidigare release betyder ju mera pengar för dom.


signatur

subterranean homesick alien

Flakmonkey
Skrivet av Preed:

Det är mycket snack om hur vi får vänta extra länge på releaser, men jag tror knappast dom sitter och håller inne på produkter bara för att jävlas. Jag menar, tidigare release betyder ju mera pengar för dom.

Verkar väldigt dumt ja... tycker dock de borde börja släppa spelen "i tid" här och då enbart på engelska... sen släppa en multilang-version och kanske så att man kan ladda ner andra språk från PSN...

Visserligen är det inga problem att importera spelen, men det är ändå lite surt och måste ju vara fruktansvärt frustrerande för de som sitter i engelskspråkiga länder, deras spel är ju redan lokaliserat.

Medlem

Sedan kan man ju tillägga, att EU är ju en herrans massa länder medans NA är ett fåtal.

Fler länder = Olika regler osv.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

kan man inte bara beställa det från usa om man har en ps3 60gb.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Alla PS3 spel är ju regionsfria så det är ju inge problem att importera dem.

Annars så är det nog sant att det tar tid att skeppa ut till alla som ska ha, och att det dessutom är så många olika länders regler som de måste anpassa sig efter.

1
Skriv svar