Köpa PS3 40GB eller 60GB versionen?

Inaktiv
Köpa PS3 40GB eller 60GB versionen?

Hur stor skillnad är det egentligen mellan, de två PS3 som finns ute?

Jag äger redan en PS2, men kommer jag märka någon skillnad om jag skulle lira mina PS2 spel på en PS3?

Specifikationer:
- CPU: Cell Processor
- GPU: RSX
- Sound: Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
- Memory: 256MB XDR Mainl RAM, 256MB GDDR3 VRAM
- HDD: 2.5" Serial ATA 40GB)
- Communication: Ethernet (x1 i/ 10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) - IEEE 802.11i b/g - Bluetooth 2.0 (EDR)
- lWireless controller (Bluetooth)
- AV Output:i Screenl size 480i, 480p, l720p, 1080i, 1080p
- HDMI OUT - (x1 / HDMI NextGen)
- jAV MULTIl OUT (x1)
- DIGITAL OUT (OPTICAL) l(x1)
- BD/DVD/CD Drive (Read Only): Maximum Read lSpeed BD 2x (BD-ROM), DVD 8x (DVD-ROM), CD l24xl (CD-ROM)
- Super Audio CD 2x
- Dimensions: Approximately 325mm (W) x 98mml (H) x 274mm (D)
- Weight: Approximately 5 kg

Hur skiljer sig denna utgåva jämfört med 60 GB-modellen?
- 40 GB hårddisk, istället för 60
- 2 USB-portar, istället iför 4.
- Saknar kortläsare.
- Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
- Något tystare(!). Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Edit: försökte ta bort de flesta konstiga l och j som uppstod i copypastat.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Köp 60 GB:arn. Då kan du sälja din PS2, samt att du får mer plats framför tv:n


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Själv köpte jag 60 GiG:arn mest för att det bara fanns den när PS3:an släpptes

Jag skulle nog köpt PS3:an ändå, skönt med lite större HD och bakåtkompabilitet. Ockås nice att ha 4 USB-portar, antar iofs att du kan koppla in en USB-hub i en 40 GiG:are men ändå.

Köp Start-bundle paketet med 60 GiG:arn så får du 2 fina spel också och 1 extra kontroll!

Vill du dock spela själv och inte behöver allt det som finns i 60 GiG:arn så tycker jag absolut att du ska köpa 40 GiG:arn för mindre pengar och samtidigt köpa till lite spel. T.ex. Ratchet & Clank och Assassin's Creed.

Over and out.

Medlem

Startpaketet på 60gb är helt klart mer prisvärt än 40gb utan startpaket (finns bara film-startpaket till 40gb).

Är du helt ointresserad av Motorstorm, Resistance och en extra handkontroll kan jag rekommendera 40gb. Annars känns 60gb Starterpack som det givna valet.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

reistance var helt ointressant för mig, eftersom man inte lirar fps och sånt längre.
men motorstorm är ju en riktig höjdare och var moroten som gjorde att man tog 60 gigarn.

Medlem

60 gigaren är den man ska satsa på


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Tack för alla tips och råd!
Det blir en 60gb på måndag. :9


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

själv skulle jag valt 40gb versionen.
finns ingen anledning imo att köpa en gammal variant där man får med 2 gamla skitspel (motorstorm är iof rätt ok spel) och en utgående handkontroll för nästan 6000kr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

äh du snackar molotov, 60gigaren är den man absolut ska köpa tycker jag, motorstorm än idag är hur kul som helst som första spel till maskinen, resistance är ju inte heller så tokigt. Och den kostar inte alls 6000 finns ju betydligt billigare.

Sen så är det inte fel att ha minneskortläsare, ps2 stöd och 4 usb portar.

Medlem

Men på 40 gb har den inte regionfri läsare ( man kan inte spela spel eller filmet från t ex usa eller Austalien). Jag tycker att du ska köpa 60 gb modelen.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Den dyrare versionen är ju inte så mycke dyrare.
så valet borde ju vara enkelt.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

1
Skriv svar