Funderar du på att köpa PS3? Läs här!

Inaktiv
Funderar du på att köpa PS3? Läs här!

Tjena,

Jag har märkt att många (!) tror att det är ett måste att ha en HD-TV för att ens kunna använda sin PS3.
Detta är naturligtvis inte sant. Jag har en "vanlig" platt-tv, icke HD. Kör mina PS3spel i 576i vilket är helt ok, du har fortfarande samma grafik som en svindyr HD-TV from hell. Enda skillnaden är att du har lägre upplösning med din "vanliga" TV. Har även på senare dagar införskaffat mig en HD-TV som stöder 1080p.

Skillnaden på en vanlig TV och en FullHD är inte särsklit stor när man faktiskt lirar något spel.
För när du väl sitter där och spelar så är väl ändå grafiken inte det som får dig att fortsätta ditt spel-äventyr eller? Inte för mig iallafall. Det som får
mig att fortsätta är ju Gameplayet och alla roliga saker man kan hitta på i spelet.

Summan av allt mitt flumm är alltså:
Det går alldeles utmärkt att köpa en PS3 och njuta av den även utan HD-TV, det blir bara lite lägre upplösning.
Vill du veta vad lägre upplösning innebär så starta ett spel på din dator och testa olika upplösningar och kolla skillnaden själv.
Jag är ändå en av dom som lirar mina spel i högst 1024x768

Och ja, jag vet att det kommer att komma 53 svar som säger att det är lönlöst att spela PS3 på en icke-HD-TV.

Jag ville bara säga det att om du funderar och är sugen på att köpa dig en PS3 även fast du inte har en HD-TV så går det ypperligt ändå!

Now, GO GO GO!!!1

Inaktiv

Jo Kibb, men man vill gärna ha det snyggt också när man pangar på och fixar en Gibb.

Medlem

Jag håller delvis med dig. Vissa spel är faktiskt nästintill ospelbara på en SDTV, t.ex. Dead Rising på 360. Texten går inte att läsa om man inte sitter med näsan i TVn då den är så liten. Nu vet jag inte hur det ligger till med spelen på PS3 då jag bara testat Resistance och Motorstorm på SDTV.

Även om grafiken kanske inte blir så mycket bättre så blir ändå färgerna det. Allting är inte lika grötigt när man kör via HDMI jämfört med den kablen man får med PS3n, vad den nu kallas. Och har man en gång vant sig vid HDTV känns det som att komma till stenåldern när man sitter med en gammal SD. Framförallt när man kollar på Blu-ray filmer, vilket man borde göra om man har en PS3

Medlem

Kör också på en gammal 32" TV och är nöjd med bilden. Det enda som saknas är pengar till spel och så småningom en HDTV Och får då återuppleva spelen i HD.

Medlem

som det alltid är, uppgraderingne känns inte lika stor som en nedgradering.
skulle du sitta och spela med HDTV och sen byta tillbaka till SDTV ja då skulle du märka skillnad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

hehe, jo har provat det och man fick rysningar när man lirade en stund på stenålders tv.

Inaktiv

Har ju som sagt då en Vanligt tv samt en HD-TV med stöd för 1080p (attans att inte många spel har det).

Bilden och färgerna är absolut bättre med HD än SDtv men ändå, det jag ville ha sagt var just det att det går utmärkt att köra med en vanlig tv också. Även fast det blir aningen sämre bild!

Ett hett tips till er som inte äger en HD-TV ännu är att koppla in PS3:an till RGB-signal om ni har tillgång till det, finns på de flesta "vanliga gamla" TV-apparater runtom i landet!

Medlem
Skrivet av Kibb:

Ett hett tips till er som inte äger en HD-TV ännu är att koppla in PS3:an till RGB-signal om ni har tillgång till det, finns på de flesta "vanliga gamla" TV-apparater runtom i landet!

Hur skulle dom annars koppla PS3n till TVn? Det är väl enda anslutningen som finns?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Kibb:

Ett hett tips till er som inte äger en HD-TV ännu är att koppla in PS3:an till RGB-signal om ni har tillgång till det, finns på de flesta "vanliga gamla" TV-apparater runtom i landet!

Hur skulle dom annars koppla PS3n till TVn? Det är väl enda anslutningen som finns?

Nja, det följer oxå med en SCART adapter till den medföljande RGB kabeln.

Själv använder jag denna adapter eftersom mina RGB kontakter sitter på framsidan av TV:n.:evil:


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

såna tv apparater borde vara förbjudna.

Medlem

älda upp alla tjock teve och volvo bilar

Medlem

Nåja.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

älda upp alla tjock teve och volvo bilar

det räcker att ställa dom brevid en 360 så smälter dom av värmen

Inaktiv

Ooo den var elak

(men hyffsat rättvis)

Medlem

sant!


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

älda upp alla tjock teve och volvo bilar

Vad fan har du emot volvo? Volvo är så bra mycket coolare än alla andra bilmärken i samma klass.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar