Inaktiv
Chippa PS2

Tjena

Har nu börjat fundera på att chippa min PS2:a. Tråkigt nog så har jag ingen alls kunskap inom detta område. Kollade runt lite på internet och priset varierade kraftigt, vissa kostade 200 ända upp till 1000 och 2000.

Skicka gärna länkar till det kort som ni tycker är bra (till ett rimligt pris) .. Jag vill kunna spela brända och importerande spel !

Tacksam för alla svar !

Inaktiv
Skrivet av Zradingoman:

Tjena

Har nu börjat fundera på att chippa min PS2:a. Tråkigt nog så har jag ingen alls kunskap inom detta område. Kollade runt lite på internet och priset varierade kraftigt, vissa kostade 200 ända upp till 1000 och 2000.

Skicka gärna länkar till det kort som ni tycker är bra (till ett rimligt pris) .. Jag vill kunna spela brända och importerande spel !

Tacksam för alla svar !

hoppas du åker fast.


signatur

This is Living

Medlem

Svårt att få hjälp här.

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

Svårt att få hjälp här.

är du helt blåst eller ?
det här är ingen sida där man hjälper folk med chippning och piratskit,
fatta det.

Inaktiv

Jag skulle nog säga: Köp det du vill spela eller eventuellt hyr spelet/spelen. Piratkopierade spel är ju inget kul ju.
Fast om du nu är riktigt jävla skitfattig så visst, go for it men glöm för guds skulle inte att köpa dina favoriter...

Medlem

BBB, tror du missförstod Mogvard en del där va?

Medlem

Att chippa en konsoll är inte olagligt i Sverige. Även om man kan anta vad chippningen har för syfte så har inget regelbrott begåtts så länge det inte nämns att det är till för att köra nerladdade spel.

Att chippa en PS2:a är ingenting man gör själv i en handvändning om man inte har en del lödningserfarenhet. Sedan är det många chip som inte alls fungerar med vissa modeller av PS2. Om du inte orkar läsa på så är priset en riktlinje och det är helt klart värt att satsa på ett chip i prisklass 500 kr och uppåt.

Inaktiv

Tack asker. Du har varit den mest hjälpsamma hittills

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

är du helt blåst eller ?
det här är ingen sida där man hjälper folk med chippning och piratskit,
fatta det.

Njae helt blåst är jag nog inte. Kanske var lite dåligt formulerat dock. Menade mer att på FZ är det nog inte många som är sugna på att hjälpa till med just denna fråga.

Hoppas du fattar nu

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

BBB, tror du missförstod Mogvard en del där va?

missförstod ? uhm han vill chippa sin ps2 och kunna köra brända spel.

vad är det man missförstått ?

en chippad maskin + brända spel = pirat.

han kan ju ringa sony och höra vad dom tycker om det också. lol

Medlem

Pirat...USCH!!!


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Ett jäkla tjöt på kötthuvudena här, chippade min PS2 och den har fungerat utmärkt till att spela filmer och lira utländska spel på.

Rekommenderar Matrix Infinity, Crystal eller DMS. Jag har själv ett Ghost2 som är fin fint det med, dock uppdateras inte firmware på det längre. Man bör väl betala max 800 för chippet och installationen tror jag.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Vila i frid

Att chippa sin PS2a är lagligt i Sverige. Dock inte att piratkopiera spel. Tillåter prat om det förstnämnda, men ej det sistnämnda.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

visste inte att det är lagligt att chippa sin ps2 i sverige,
men tycker det är konstigt att det är lagligt,
ps2 är ju fortfarande en storsäljande konsol och mycke spel säljs fortfarande.

Inaktiv

Hittade detta chipp
http://www.rejoy.se/ps2-chip-crystal-20-pro-passar-alla-versi...

Undrar nu om detta är ett bra eller dåligt chipp? Och att det inte har en negativ inverkan på lasern - som jag har hört kan ta skada av vissa chipp - eller spelandet.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Z0RRE:

BBB, tror du missförstod Mogvard en del där va?

missförstod ? uhm han vill chippa sin ps2 och kunna köra brända spel.

vad är det man missförstått ?

en chippad maskin + brända spel = pirat.

han kan ju ringa sony och höra vad dom tycker om det också. lol

Sen var det ju å andra sidan inte Mogvard som startade tråden. Mycket att hålla reda på här...

Inaktiv
Skrivet av Dookie:
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Z0RRE:

BBB, tror du missförstod Mogvard en del där va?

missförstod ? uhm han vill chippa sin ps2 och kunna köra brända spel.

vad är det man missförstått ?

en chippad maskin + brända spel = pirat.

han kan ju ringa sony och höra vad dom tycker om det också. lol

Sen var det ju å andra sidan inte Mogvard som startade tråden. Mycket att hålla reda på här...

jag vet att det är Zradingoman som startade tråden,
jag bara sa till Mogvard när han skrev "Svårt att få hjälp här. "

att man inte ska hjälpa till med tips om chippning och sånt.

Medlem

Har själv en chippad PS2 dock för att kunna spela importerade spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zradingoman:

Hittade detta chipp
http://www.rejoy.se/ps2-chip-crystal-20-pro-passar-alla-versi...

Undrar nu om detta är ett bra eller dåligt chipp? Och att det inte har en negativ inverkan på lasern - som jag har hört kan ta skada av vissa chipp - eller spelandet.

Jag köpte det chipet. Det är litet och väldigt lätt att löda fast men om du inte vet hur man löder och är bra på små ytor så rekommenderar jag att du låter nån annan göra det. En butik eller liknande som erbjuder det för några hundra.

Sen du BBB... Jävla trähatt du är. Lagom vuxet att börja skrika piratkopiering och skit bara för att han vill chippa sin PS2 för att kunna spela backuper och kanske import-spel. Gissa var det finns störst utbud. Ebay eller din lokala EB-games begagnat hylla?

Chippade själv för att spela NTSC spel och det är ju fan heller mitt fel att Sony är så jävla dumma att de låser regioner och sen inte fixar så att alla spel släpps i alla format så man måste fixa en väg runt för att få spela de spel som man vill spela.


signatur
Inaktiv

jag tänker mest på att med en chippad maskin så är det väldigt lätt sen att köra brända spel.

men skit samma, dom som kör med chippad ps2 och inte kör med brända spel får
ni som har chippad ps2 och tankar och spelar brända spel får

1
Skriv svar