Medlem
Assassins Creed

Jaha, ännu ett spel utan kärlek till ps3.

Saxat från ign´s ps3 review:

"The cities, as I stated earlier, are truly remarkable pieces of art. These big open worlds, which are fully interactive, do come at a severe cost on PS3. There is considerable texture pop-in and noticeable framerate issues. Playing back-to-back with the 360 version, it's obvious that Ubisoft did not devote enough resources to the PS3 edition. The framerate is considerably worse, so much so that it begins to affect gameplay in the later levels. You can get through the first two-thirds of Assassin with the framerate being just an annoyance, but it becomes more of an issue for the final third of the missions."

Och så här säger dom om samma sak i sin 360 review:

"The cities, as I stated earlier, are truly remarkable pieces of art. These big open worlds, which are fully interactive, do come at a cost. There is considerable texture pop-in and occasional framerate hiccups. None of this deters from the gameplay though, so it is forgivable."

EDIT:Nu blir jag helt förvirrad!?

Saxat från Gamespot recension:
"There are few differences between the Xbox 360 and PlayStation 3 versions. PS3 owners are blessed with a slightly more solid frame rate, although the 360 version features a little more contrast in the lighting, so it's pretty much a wash. But regardless of which platform you go with, you'll have an amazing and unforgettable game."

Hur kan två "stora" recensioner skilja sig så mycket på samma punkt?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nu har IGN ändrat sin ps3 recension så att det står likadant som i 360 recensionen.
Så i det tysta erkänner dom att dom överdrev/ljög ps3´ans fps problem.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Varför ljuga för PS3 ägarna :O? och 360 ägarna...dom besudlar spelet


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Dessutom sågade IGN spelet rätt rejält medans det har fått över 90% i de flesta andra recensioner. Kan hända att recensenten jobbat på FZ innan


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Kan hända att recensenten jobbat på FZ innan

underbart kul :):up:

Medlem

AC har 84(100) i snitt nu enligt Metacritic. Efter att ha sett rescensionen på GameTrailers så är jag lite tveksam till spelet. Specielt över AI:n som verkar vara extremt dålig (du kan tydligen bli nära 100% osynlig mitt på en gata i solljus med bara ett knapptryck). Däremot så verkar grafiken vara underbar och jag kan tänka mig att spendera timmar till att klättra runt och utforska de stora städerna.

Medlem

någon som vet hur det gick med ps3ans minnebrist? och snåla utrymmet på skivorna till 360? kan tänka mig att det bara var: se här vad vårat spel kräver... eftersom båda drabbades samtidigt med var sitt problem som man kan tycka borde ha varit i åtanke för ett bra tag sedan jaja,,.. skit samma nu är det här iaf

Medlem

Ni som lirat ps3 versionen får gärna ge lite feedback vad ni tycker här.

Det vore mycket vänligt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Ni som lirat ps3 versionen får gärna ge lite feedback vad ni tycker här.

Det vore mycket vänligt.

Har bara hunnit spela en ca 30min, än sålänge verkar det kanon iaf. Återkommer med mer feedback när jag hunnit spela lite mer.

Medlem

Feedback döm döm döm ! Feedback döm döm döm!
kän igen prees men det är intressant o veta eftersom jag väljer på cod 4 och Ac imorrn
mvh fella

Medlem

Köpte ps3 versionen idag och kan säga att jag är ytterst nöjd.
Kontrollen är följsam och mjuk, grafiken är helt underbar och ljudet är grymt mäktigt i surround.
Har inte märkt av någar problem med fpsen alls ännu, förut om man snurrar kameran runt Altair så hackar det till lite och en viss tearing syns. Men det är absolut ingenting jag stör mig på.

Jobbar natt nu så jag har inte hunnit lira speciellt långt, men jag lär inte kunna gå och lägga mig efter jobbet imorrn. Nej, nej, nej då ska det liras AC tills jag stupar i soffan.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

jag har kört i säkert 6 timmar nu, en sak jag kom att fundera på i natt då jag skulle sova var: har ni sätt att det är vissa blockeringar? ser ut som blåa väggar där man inte kan gå in,, först trodde jag det var just blockerat för framtida quest och så, men när jag låg och tänkte mer på det så är jag mer rädd att det var buggar :S,, har ni också sett dessa?

Medlem

fan, såg ett clip på gametrailers.com, där dom gämförde ps3/360 på assassins creed, men då blev jag nästan arg, ac ser absolut inte så ljust ut och har mycket mer detaljer än vad som framförs på den filmen, är riktigt säker på att det inte var fair play där alltså,,, suck , snart kommer väl ett brev som tystar ner mig med :S

Medlem

^-- Har det någon betydelse igentligen? Jag är 100% att pc versionen är bättre än båda konsolerna. Varför bråka om andra och tredje plats?

Sen har jag bara spelat 360 versionen, men spelet blir otroligt långtråkigt efter ett par timmar. Och är nästan säker på att versionen till ps3 också har samma problem ;p

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Har det någon betydelse igentligen? Jag är 100% att pc versionen är bättre än båda konsolerna. Varför bråka om andra och tredje plats?

Sen har jag bara spelat 360 versionen, men spelet blir otroligt långtråkigt efter ett par timmar. Och är nästan säker på att versionen till ps3 också har samma problem ;p

Ja det har det, eftersom om man har både Xbox och PS3 så kanske man vill välja den grafiskt bättre versionen...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

^-- Och vi vet båda att pc versionen ser bättre ut, köp den då istället för att bråka hur ljussättning ser ut i ett spel på ps3an kontra 360.

Finns ju delade menar om vilken konsol det ser bäst ut på, men jag antar att du lyssnar på dom som säger ps3an så köp den versionen.

Inaktiv

ps3 ans version är ju bäst

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Och vi vet båda att pc versionen ser bättre ut, köp den då istället för att bråka hur ljussättning ser ut i ett spel på ps3an kontra 360.

Finns ju delade menar om vilken konsol det ser bäst ut på, men jag antar att du lyssnar på dom som säger ps3an så köp den versionen.

Kul att du vet att det ser bättre ut, kan du länka lite screens från pc versionen, för dom har jag missat.

För att det ska se bättre ut på min dator så kräver det en skaplig uppgrdering skulle jag tro.
Knappast värt dom pengarna enligt mig då jag föredrar att lira på konsol.
Min dator brukas mer eller mindre idag enbart som ett komunikationsmedel på steroider, samt att jobba lite i 3d studio.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 ans version är ju bäst

så är det ju


signatur

This is Living

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Och vi vet båda att pc versionen ser bättre ut, köp den då istället för att bråka hur ljussättning ser ut i ett spel på ps3an kontra 360.

Finns ju delade menar om vilken konsol det ser bäst ut på, men jag antar att du lyssnar på dom som säger ps3an så köp den versionen.

Då antar du fel, kommer inte köpa någon version eftersom spelet tilltalar inte mig eller min plånbok just nu.

Sedan som redan nämnt ge oss bilder på PC:versionen, sedan hur mkt det kommer kosta att köpa en sådan dator för att få en grafik som matchar PS3:an eller Xbox:ens.

Vart nämner jag något om en ljussättning?

Man är bara smart serru om man gör lite efterforskning om vilket spela man ska köpa och till VILKEN konsol.

Rainbow Six till PS3 = dåligt köp om du har en Xbox som du kan köpa till istället.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Haha så ni tror verkligen inte att PC versionen av AC kommer se bättre ut än 360 & ps3 versionen om man har dator till det? Då finns det inte så mycket mer att diskutera här tycker jag hehe

"Då antar du fel, kommer inte köpa någon version eftersom spelet tilltalar inte mig eller min plånbok just nu."

skulle inte rekommendera dig att köpa det även om det spelet tilltalar dig, de första timmarna är mer än ok, sen så tröttnar man otroligt fort.

Medlem

nån annan som tycker lika dant som drunken ?
kommer köpa det endå ...

Inaktiv

kommer köpa men man råkade bränna spelkassan förra veckan.
så assasins creed och ratchet and clank kommer inte hem förran om drygt en vecka

Medlem
Skrivet av galth:

jag har kört i säkert 6 timmar nu, en sak jag kom att fundera på i natt då jag skulle sova var: har ni sätt att det är vissa blockeringar? ser ut som blåa väggar där man inte kan gå in,, först trodde jag det var just blockerat för framtida quest och så, men när jag låg och tänkte mer på det så är jag mer rädd att det var buggar :S,, har ni också sett dessa?

Ja fast jag kan lugna dig med att det inte var buggar Om man räddar scholars så låses vissa ställen upp eller ifall du kommer till nya quests (targets) Fast jag lirar 360 versionen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Medlem

har kört det ett tag nu och jag älskar det, de få problem som finns kan man leva med^^

en sak dock...mitt spel hängde sig en gång, allting bara stannade. jag kunde röra kameran och trycka på knapparna men alla personer bara var helt stilla och jag fick starta om det -_-


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

jaa , nu åker man och köper det då :9 måsste ändå köpa cod4 också

Medlem

det har hängt sig 2 ggr nu???
vem klagar man hos?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:

en sak dock...mitt spel hängde sig en gång, allting bara stannade. jag kunde röra kameran och trycka på knapparna men alla personer bara var helt stilla och jag fick starta om det -_-

Fick samma sak en gång.

Men har ni märkt att ps3an låter mycket? Typ som äldre hårddiskar när de laddar men detta hör samman med att den läser från skivan verkar det som.

Detta märks inte alls på en blu ray film och knappt på några spel alls hittils som jag spelat men däremot på assasins creed låter det nästan jämt.

Är det samma för er?
Eller är min ps3 kass?
Övrigt funkar ps3an kanon den läser och så bara det att på spel när den laddar från skivan så surrar de eller brrrrrrrrr ar det.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 ans version är ju bäst

Tyckte det såg risigt ut jämfört med 360.

12
Skriv svar