Fråga ang. PS3 på datorskärm

Medlem
Fråga ang. PS3 på datorskärm

Hejsan. nu när den billigare PS3n kommit överväger jag noga om jag skall ta att införskaffa en PS3. Jag har dock ingen HD TV, det närmaste jag kommer är min 20" widescreen datorskärm. Är det möjligt att köra PS3 på den med någon sorts kabel?

tack på förhand för svar.

Inaktiv

Om du har en dvi ingång på din skärm så ska det fungera med en hdmi -> dvi kabel.

Medlem

hur ser DVI ingången ut? är det en vit konstig eller vanlig blå?

Inaktiv

skulle nästan råda dig att köpa den dyrare ps3 an.
den kostar bara typ 1000 mer än den billiga,

var själv nära på att köpa den billiga men inser nu att man valde rätt att ta den 1000 kr dyrare,

för det finns ju en enorm skattkista med ps2 spel att gräva efter.

Medlem

har en ps2 som jag inte använt på 1 år ungefär. sparar gärna den 1000lappen. läst att värmeutvecklingen är mindre från 40 gigarn och att den är tystare också tycker jag verkar skönt..

Inaktiv

se till så din monitor stöder HDCP bara, annars får du ingen bild när du startar din PS3


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

vad är det och finns det något enkelt sätt att kontrollera det?

Medlem

HDCP är nödvändigt för kommunikation mellan två HDMI enheter. Om du får reda på om din skärm stöder HDCP (kolla tillverkarens hemsida eller prisjakt) så tänk på att DVI (den vita kontakten på disn skärm) är HDMI minus ljud. Du måste alltså koppla ljudet separat till dina högtalare eller förstärkare.

Medlem

ok tack det var väldigt nyttig info. en sista fråga (hoppas jag) behöver man några sepciella kablar för att koppla högtalarna eller funkar det med vanliga datorhögtalare som i en dator

Medlem

jag använde kabeln som medföljde, där kan du använda svart/röd, som du sedan kopplar in i förstärkaren, hmm annars vet jag inte hur man ska göra faktiskt,,

Medlem
Skrivet av galth:

jag använde kabeln som medföljde, där kan du använda svart/röd, som du sedan kopplar in i förstärkaren, hmm annars vet jag inte hur man ska göra faktiskt,,

Ah, precis, fast jag tror att det är röd och vit. Sen går det att köpa en adapter 2xRCA (den vita och röda) till 3,5 mm stereopropp som man kan använda ifall datorhögtalarna inte har RCA-kontakter.

Edit: PR00H, vad heter din skärm?

1
Skriv svar