Playstation Portable?

Medlem
Playstation Portable?

Har i dagarna blivit sugen på att skaffa mig en PSP, vet inte om jag skriver i rätt avdelning, but here we go:

Jag vet ingenting om PSP.

Skulle uppskatta om någon kunde ge mig råd och tips vad för versioner som finns etc (slim, lite, value? är förvirrad).

Undrar även om det är så smart att köpa en PSP i nuläget? Jag menar den är ju ganska gammal nu? Hur är det med konkurrenter?

Tacksam för svar!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Flakmonkey

Funderar själv på att köpa en och då är det ju den här nya versionen som gäller. Den är bättre på alla sätt och vis och inte dyrare än den äldre modellen heller...

Jag tycker det är först nu det börjar bli värt att köpa en PSP, speciellt om du har en PS3a också iom att du kan använda dem tillsammans på många sätt och vis... Sen börjar det trilla in många bra spel nu, framförallt japanska rollspel men även spel som syphon filter och snart även God of War Chain of Olympus...

Konkurrensen kommer såklart från Nintendo DS men som jag ser det så konkurrerar de inte direkt med varandra... Maskinerna fyller olika behov och kompletterar varandra på ett bra sätt och det finns ju inte direkt någon annan större aktör på marknaden... så du behöver nog inte vara rädd för att pspn snart ska bli "old news"...

Medlem

Alltså en sån här ?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Flakmonkey
Inaktiv

ja, som nosnos säger så fyller dom olika behov.

jag har alltid haft en psp..den uppfyller mina behov
mp3 spelare, filmer, spel med fler än 300 polygoner på skärmen sammtidigt

kanske inte finns lika många "bra" spel till psp som ds (nog för att jag inte anser att matlagningsspel eller ta-hand-om-djur spel är bra..) men dom som finns är nog dom man vill spela endå..

men faller inte psp spelen en i smaken så .. nja

Medlem

Det finns ett antal klockrena titlar som Killzone Liberation, snart Wipeout Pulse, sen fins ju ett och annat Final Fantasy, det räcker gott och väl ett långt tag framöver. Spelen är ju absolut inga problem om man säger så.

Har hört att batteritider ska vara något att klaga över dock? Nån som kan kommentera detta?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Flakmonkey
Skrivet av smuts:

Det finns ett antal klockrena titlar som Killzone Liberation, snart Wipeout Pulse, sen fins ju ett och annat Final Fantasy, det räcker gott och väl ett långt tag framöver. Spelen är ju absolut inga problem om man säger så.

Har hört att batteritider ska vara något att klaga över dock? Nån som kan kommentera detta?

Upp till sex timmer sägs det tror jag... beror helt på vad du gör med den... kör du bara musik är det betydligt mer och surfar du å har dig är det betydligt mindre... hur som haver så är det nog en bra idé att ha med dig ett extrabatteri eller två om du ska ut på en längre resa utan möjlighet till laddning ^^

Inaktiv

Har haft en PSP i cirkus två år, aldrig ångrat köpet. Finns hur många grymma spel till PSP som helst, men visst även ett o annat rötägg. Killzone Liberation, Syphon Filter, Brave Story, Jeanne D'Arc, Monster Hunter Portable 2 är några av de få spel jag varmt rekommenderar. Stor, intressant backlog. Sen ser framtiden fortfarande ljus ut, så för mig är PSPn ett klart köp.

Medlem

Tack för svaren, ni har övertygat mej, blir till att kila ner på Onoff i veckan och skaffa sig en PSP Slim. ;>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

En fråga till ang. batterierna: Kan man förlänga batteritiden på något sätt? :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

finns 3 lägen på skärmen, ljusstyrka..är väll det jag kan tänka mig..
o stänga av WLAN switchen..

Medlem

Har haft min i 1 år tror jag nu och har använt den jätte mycket , det är en sån dar sak i bilen som man tänker : Hur klarade jag mig utan den här förr?

Just nu använder jag den mycket till Mp3 spelare för jag spelar på min 360, fast finns mycke bra spel till PSP oxså


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Tycker den är för klumpig att använda som mp3-spelare. Det är ju ingen grej man får ner i byxfickan direkt. Däremot finns det många intressanta spel. Är rätt så sugen på att skaffa Metal Gear Portable Ops nu när det är hyffsat billigt. Även FF Tactics då jag aldrig testat det tidigare.

Batteritiden tycker jag är helt ok. Visserligen spelar jag inte några längre sessioner. Men 3-4h på en laddning och med full ljusstyrka är inga problem. Då finns det säkert batteritid kvar dessutom.

Inaktiv

Har haft psp ett bra tag nu inte hittad ett enda självklart spel köp än. De här har jag: Virtua tennis, Lumines, Loco roko, Mercury meltdown, Burnout legends, Daxster. Tror inte på en en shooter till psp men ni säger alltså att det funkar fint


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Finns ngr bra shooters till psp jo, Killzone Liberation och Syphon Filter spelen som sagt, Dark Mirrow, Logans Shadow.

Killzone är en isometrisk shooter, med fast kamera en bit ovanför dig. Äg-spel, imo, med nerladdningsbar femte sista kapitel för kampanjen. Har man en polare med PSP så är det ännu bättre, köra det i coop var riktigt skoj och deathmatch var riktigt spännande också. Blev mycket granatlobbande då, men kluriga banor leder till flankeringsmöjligheter

Medlem

Om jag bara skulle kunna få tag på en sån här PSP så skulle jag nog skaffa en. XD

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Om jag bara skulle kunna få tag på en sån här PSP så skulle jag nog skaffa en. XD

Skapligt läcker! Måste vara custom?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Det var riktigt snygg (kan bero på att jag älskar VII serien), dock skulle jag tro att den är "custom".


signatur

I am a fanboy.. o_O

Inaktiv
Medlem
Skrivet av taah:

Nopp, FF7 Crisis Core Limited Edition PSP
http://blog.wired.com/games/2007/09/unboxed-final-f.html

Finns den i Europa? Kommer den komma till Europa?
Skulle inte vara fel att ha en sån.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vill bli av med min PSP. Någon som vill köpa? Köpt i tidiga augusti. *wink**wink*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

dom gör nya psp batterier hela tiden kolla typ på pricerunner.se. det finns batterier som håller mycket längre en dom man får slim eller value pack.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

dom gör nya psp batterier hela tiden kolla typ på pricerunner.se. det finns batterier som håller mycket längre en dom man får slim eller value pack.

Men de blir också mindre bärbara.

EDIT: bild


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

köpte ett psp och har inte ångrat det en sekund, kolla filmer, lyssna på musik och spela Om du har någon polare med PSP köp GTA o sitt och kör mot varandra, grymt kul! =D

Medlem

Har köpt en PSP nu och spela rKillzone liberation för fullt med en polare, vilket är grymt kul. Har absolut ingenting att klaga på, allt är bättre än vad jag hade förväntat mig. :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar