Skaffa amerikanskt PSN-konto

Flakmonkey
Skaffa amerikanskt PSN-konto

Vad ger då detta för fördelar? Har än sålänge bara fattat att man kan ladda ner mer material från networket (?)

Flakmonkey
Skrivet av Valleymountain:

Vad ger då detta för fördelar? Har än sålänge bara fattat att man kan ladda ner mer material från networket (?)

Jao det är den enda fördelen, men det är en rätt stor sådan om man gillar att testa spel

Inaktiv

Tackar ödmjukast, är ju en "sucker" för demos. Måste testa Uncharted efter det jag läste i din blogg.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Finns det några nackdelar med att ha Amerikansk PSN konto? Något som kan strula?
Vad för slags material kan man ladda ner tidigare med ett amerikanskt än europeisk? (stavning! ).

Medlem

Man kan ladda ner demos som bara släpps i USA, alternativt tidigare i USA än i Europa. Jag har både ett svenskt och ett amerikanskt konto. Tog en adress till KFC i Kansas City. Varför jag valde att skapa ett amerikanskt konto var att jag ville prova på FIFA 08 och NHL 08 demot.

Inaktiv

Självklart kan man också köpa spelen via sitt US PSN konto.
Har på så vis köpt castlevania SOTN som jag sedan fört över till min PSP och spelar för fullt.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Finns det några nackdelar med att ha Amerikansk PSN konto? Något som kan strula?
Vad för slags material kan man ladda ner tidigare med ett amerikanskt än europeisk? (stavning! ).

Jag har inget amerikanskt konto, men jag har ett japanskt konto, och där finns det nackdelar kan jag säga!

NR 1: Sidan uppdateras sällan.

NR 2: Undrar hur många som fattar de dära krumelurerna(förutom japanerna)?

Kanske inte var så många nackdelar men någonting...:)


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem

Det kanske vore på sin plats att komplettera med uppgifter för att skapa ett jap-konto, liknande den första posten?

Inaktiv

Rainbearer, här har du en länk hur du går till väga.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

när det står att man ska skriva in emailadressen är det sin msn eller ska man skriva en amerikansk adress????

Inaktiv

Du ska skriva in en "unik" e-mailadress, vilken som bara den inte har använts förut.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

För övrigt bättre att göra Taiwanesiskt konto om du vill ha asiatiska psn för då får du allt på engelska..

Medlem
Skrivet av anon_529:

Självklart kan man också köpa spelen via sitt US PSN konto.
Har på så vis köpt castlevania SOTN som jag sedan fört över till min PSP och spelar för fullt.

Hade också tänkt köpa SOTN eftersom de aldrig behagar släppa det här. Men hur blir det med kredikortsuppgifterna?
Jag reggade ju med Hilton-adressen här ovan men mitt kort är väl reggat i nåt system med min svenska adress...kommer det att leda till några problem eller är det bara att tuta o köra?

Inaktiv
Skrivet av Davido pc:
Skrivet av Petah:

Finns det några nackdelar med att ha Amerikansk PSN konto? Något som kan strula?
Vad för slags material kan man ladda ner tidigare med ett amerikanskt än europeisk? (stavning! ).

Jag har inget amerikanskt konto, men jag har ett japanskt konto, och där finns det nackdelar kan jag säga!

NR 1: Sidan uppdateras sällan.

NR 2: Undrar hur många som fattar de dära krumelurerna(förutom japanerna)?

Kanske inte var så många nackdelar men någonting...:)

Vad jag har märkt så uppdaterar Japanska PSN mer än vad Europeiska gör.


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Har japanskt, svenskt och ett i USA. rätt kul att gå in och titta vad dom andra ställena har fått, devil may cry demot släpptes även först I Japan!

Och själva spelet jag tankade ner var på engelska^^

gogo nippon


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Om jag gör ett USA PSN konton, kan jag spela spelen köpte med det kontot på min EU inloggning? För jag vill inte hålla på att växla user hela tiden om jag vill spela olika spel?

Tacksam för svar


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det undrar jag också! och är det så att demos bara funkar på USA-kontot?

Medlem
Skrivet av SEC_Preacher:

Det undrar jag också! och är det så att demos bara funkar på USA-kontot?

Dom demos jag dragit ner från US/Jap funkar utmärkt på mitt vanliga acc. Så man behöver inte fippla runt mellan accen för att lira olika demos.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Vad händer om Fler än en använder samma adress? Får hilton hotel någonsin veta att ett gäng svenskar använder deras adress


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Är innehållet i hk/taiwanesisk psn samma som i japanska psn?

Medlem
Skrivet av anon_529:

Självklart kan man också köpa spelen via sitt US PSN konto.
Har på så vis köpt castlevania SOTN som jag sedan fört över till min PSP och spelar för fullt.

Heh, köpa SOTN på US PSN är den enda starka anledningen jag kan komma på varför jag skulle skaffa ett US PSN konto.

Hoppas Konami släpper alla sina PS1spel på europeiska PSN någon gång. SOTN, MGS1 och Suikoden 1&2. Vore inte fel att se Namcos titlar där heller som Klonoa: Door to Phantomile.

Medlem

Allt funkar tills ja kommer där man ska skriva adressen ja skriver

1335 Avenue of the Americas men sen när ja trycker continue står de please enter a valid adress!!

va ere som e fel?

Medlem

Jag är rädd för att sätta en fejkad billing address, räknas inte det som bedrägeri...?

Medlem

nej alla gör ju så, min är en fejk i över 1 år inga problem

Inaktiv

I love this, måste vara ett paradis att bo i Japan och USA. Man dreglar över alla härliga releaser


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Glöm det där jag sa


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Hej,

ska ta och installera mitt PS3 idag, rekommenderas det att jag väljer att skaffa ett amerikanskt PSN id? finns det inga nackdelar eller bara fördelar gentemot ett svenskt?

mvh


signatur

PSN: japp :)

Medlem
Skrivet av Musicc:

Hej,

ska ta och installera mitt PS3 idag, rekommenderas det att jag väljer att skaffa ett amerikanskt PSN id? finns det inga nackdelar eller bara fördelar gentemot ett svenskt?

mvh

Om du läser det tredje inlägget i den här tråden får du nog svar på dina fråga.

Det amerikansk kontot används till att ladda ner material (antar att det framförallt gäller demos?) som inte släpps här i Europa/Sverige. Du kan t.ex. inte använda det amerikanska kontot för att köpa saker via PSN Store, då du inte har fyllt i kredituppgifter samt använder en "fejkadress".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ta båda. Gör först en profil där du gör svenska. samt du kan köpa spel och sånt ifrån. (Och inte ljuga med vart du bor, så det är bra). Sen gör du en ny profil och gör en från usa där. Där du ljuger om vart du bor och så.

Har själv båda. spelar på min svenska.

12
Skriv svar