PS3 hjärta PSP?

Medlem
PS3 hjärta PSP?

Hur funkar det att koppla ihop PSP:en med PS-trean?
Kan jag exempelvis lägga över musik ifrån PS3s hårddisk till PSP för att använda den som mp3-spelare?

Jäkligt sugen på en PSP för att kunna spela GTA och snart Silent Hill, men jag ska försöka undvika impulsköp.

Så kort och gott, är det ett värdigt köp? Finns det någon framtid för PSP:en och är det något kul att koppla samman den med PS3?

Flakmonkey

Har inte en PSP själv, men funderar också på att skaffa en... Av det jag kunnat läsa så är stödet för PSP <-> PS3 riktigt bra nu. Speciellt iom den senaste uppdateringen... Du kan ju tex streama från PS3an till PSP var i världen du än befinner dig i. Förutsatt att du har uppkoppling till båda maskinerna förstås... samma sak med film...

Så det borde väl inte vara några problem att lägga över saker permanent till PSP:n?

Inaktiv

pspn använder memory stick som även passar in i ps3an..
helt plug-and-play oxå..ut me kortet ur pspn, sätt in den i ps3an, ladda över sparfiler från nått spel på stickan, lägg den i pspn..
sätt dig på bussen, lyssna på musik/kolla på film, åk hem till polaren, ladda över dina sparfiler på hans ps3a ;D

eller bara skicka dom över msn..whatever

Medlem

Oki, då är det klart. Imorgon köper jag en PSP.

Medlem
Inaktiv

Ja det börjar dra ihop sig här med, inte minst för att silent hill origins är på väg :up::$


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar