Medlem
Linux

Ni som kör linux på PS3, hur tycker ni det fungerar ?
Finns det stöd för GPU'n nu ?
Blir det en lilo boot eller hur sker uppstarten ?

Inte bara nyfiken, för linux skall givetvis testas, men ni som redan kör kanske har ett tips eller två för oss som skall testa för första gången.

8)

Medlem

Jag kör Linux på Ps3n. Uppstarten sker genom att du startar din ps3 som vanligt, sen i system settings väljer du till ''Other OS'' och då kommer din ps3a att starta om till Linux. bara att logga in med användarnamn och password. Installationen är lite halvkrånglig om man inte har en Tv som stöder 1080, Jag har en 15 tum LCD tv så jag är tvungen att köra i 480i upplösning. vilket var krångligare att installera

Linux använder den grymma webbläsaren Firefox..... DOCK finns inte flash, och du kan inte ladda ner det heller än så länge.. vilket gör att orginal ps3 webbläsaren är bättre... men alla vanliga linux funktioner finns med... kan bara säga att jag rekomenderar att du installerar det


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Har en 360... (kanske : / )


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Har en 360... (kanske : / )

Och vad har detta med Linux på PS3 att göra?

Ni som kör Linux, är det Yellowdog som gäller? Skulle vilja veta hur pass bra Ubuntu annars funkar.

Medlem

Vad jag har läst så fungerar Ubuntu bra på PS3:an. Har själv installerat Xubuntu och det fungerade bra, dock har jag inte använt Linux på PS3:an så värst mycket.

http://psubuntu.com/

Edit: Rättning


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jag vet inget om Ubuntu. Jag kör på Yellow dog 5.0


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Inaktiv

Har en fråga, har inte vågat testa. xD

Kan man ändra tillbaka från Linux till det vanliga igen?


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Menar du att anvinstallera Linux eller menar du att starta om systemet till PS3:ans OS?

För att starta om systemet till PS3:ans OS skriver du boot-game-os i terminalen.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Jaha så det går byta tillbaka, har inte testat för att jag inte visste om man kunde byta tillbaka. =P


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Yellow dog är dock krångligt.. hade en 15 tum LCD tv. och då var linux för stort för skärmen. det funkade men allt var för stort, bytte nu till en stor ''tjocktv'' och direkt när jag kommer in i Linux så försvinner alla färger. alltså det är Grått och svart


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Avinstallerade Yellow dog och testade Ubuntu 7.10 istället. Kan säga att jag rekomenderar Ubuntu istället för Yellow dog.

Känns som ubuntu är mer anpassat efter ps3 än vad Yellow dog är.


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Min sega mega 16bit funkar ypperligt med DSL

Medlem
Skrivet av Macmyra:

Ni som kör linux på PS3, hur tycker ni det fungerar ?
Finns det stöd för GPU'n nu ?
Blir det en lilo boot eller hur sker uppstarten ?

Inte bara nyfiken, för linux skall givetvis testas, men ni som redan kör kanske har ett tips eller två för oss som skall testa för första gången.

8)

Det finns stöd för GNU nu om man kör lilla toob nerstart med DSL i dev mappen

Medlem
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av Macmyra:

Ni som kör linux på PS3, hur tycker ni det fungerar ?
Finns det stöd för GPU'n nu ?
Blir det en lilo boot eller hur sker uppstarten ?

Inte bara nyfiken, för linux skall givetvis testas, men ni som redan kör kanske har ett tips eller två för oss som skall testa för första gången.

8)

Det finns stöd för GNU nu om man kör lilla toob nerstart med DSL i dev mappen

Har aldrig testat linux lr nåt sånt men funkar tex data spel tex som wow eller andra spel tex cod och om de funkar kan man använd datamus o tagentbord ;D?

Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av Macmyra:

Ni som kör linux på PS3, hur tycker ni det fungerar ?
Finns det stöd för GPU'n nu ?
Blir det en lilo boot eller hur sker uppstarten ?

Inte bara nyfiken, för linux skall givetvis testas, men ni som redan kör kanske har ett tips eller två för oss som skall testa för första gången.

8)

Det finns stöd för GNU nu om man kör lilla toob nerstart med DSL i dev mappen

Har aldrig testat linux lr nåt sånt men funkar tex data spel tex som wow eller andra spel tex cod och om de funkar kan man använd datamus o tagentbord ;D?

På Ps3: NEJ
På PC: JA ( Med tex wine eller cedega)

1
Skriv svar