Medlem
Super Metroid

Någom som vet när det kommer till VC. Det kom ut den 20 augusti i usa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Iom att de i USA fick Breath of fire 2 denna vecka och vi fick det för nån vecka sen så tror jag att man inte direkt kan veta när man får vad här i europa. Nintedo.se har inte heller nån lista på vad som släpps eller skall släppas så man kan inte heller kolla där.

Dock så har inte jag så stor använding av det då jag är ägare av orginalet i både PAL och NTSC version men det är lite dåligt av nintendo att inte ha samma releaser runt hela världen för det är inte direkt så att spelen skall översättas till tyska.


signatur
Medlem

Det är licenser o liknande som gör att spelen släpps vid olika tider eller inte alls i olika regioner.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tror då knappast att det har med licenser att göra när det gäller Nintendos eget spel.


signatur
Medlem

Inte bara licenser, även olika typer av åldersgränser osv. Det går inte att bara släppa spelen hur som helst, och det är lite komplicerat i Europa eftersom det finns olika regler osv i olika länder.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Spelet har ju för fan funnits på marknaden i 13 års tid utan problem. Förstår inte riktigt din poäng. Spel som aldrig kom till Europa kan jag förstå men spel som funnits borde inte vara några problem som helst.


signatur
Medlem

nej det är bara svammel, mest från nintendos sida.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar