Tröttnat på NDS?

Inaktiv
Tröttnat på NDS?

Någon som börjat tröttnat på Nintendo DS?

Senaste release listan var typ:
Pokemon
Pokemon
Pokemon
Japanska spel jag inte kan uttala.
Re-make av klassiker som buggar.
Släng in några spel som är baserade på storfilmera, t.ex. Transformers.

Nästan alla spel som är värda att köpa är gjorda av Nintendo? Konstigt?

Dessutom kan man i princip hitta PSP till ett lägre pris nu. :/

Medlem

ja det finns ett stort utbud av skit til NDS, majoriteten av alla spel är inte halv bra utan rent skit.
dock finns det vissa guldkorn men jag tror att NDS lever pga japanerna gillar mysko spel, INGEN jag känner använder sin NDS på "rent sätt" utan kör med minneskort osv där man sparar romsen på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tröttnat? Långt ifrån. Har massor av spel kvar att köpa med fler som är på gång. Har bara inga pengar just nu vilket gjort mig till en ledsen panda. Jag står fortfarande fast vid att NDS är världens kanske bästa konsol.

Medlem

Det beror helt på vad det är för spel du tycker om från början. NDS är enligt mig den bästa konsolen sett till spelutbudet. Känns konstigt att du börjar klaga på att det släpps pokemon och japanska spel när 1) NDS precis har fått sitt första riktiga pokemonspel och 2) japan oavsett konsol får många spel som du inte kan uttala.

Vad är det för bättre och fler spel som finns till PSP undrar jag lite smått?

Skrivet av Molotov:

INGEN jag känner använder sin NDS på "rent sätt" utan kör med minneskort osv där man sparar romsen på.

Då det trots allt är en bärbar konsol så är ett minneskort många ggr smidigare då man lätt får med sig flera spel på en gång. Bara den fördelen allena gör att ett minneskort närmast är ett måste enligt mig. Alltid lika trist att upptäcka att man glömt ett spel som man vill spela. Någon form av lösning borde både Nintendo och Sony arbeta på.

Sony verkar väl i och för sig vara på gång med digital distribution till PSP så att man sparar spelen på minneskortet men något liknande borde Nintendo se till att fixa för en eventuell ny revision av NDS eller uppföljaren. En plats för ett minneskort och varför inte göra så att man får sin fysiska kopia med spelet och samtidigt en nyckel som man kan använda för att komma åt samma spel i digital form och lägga över på minnet.


signatur
Medlem

om man tröttnar på sitt ds sälj det det kanske finns japanska fanns som vill köpa


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag är jäklarns sugen på animal crossing :c

Medlem
Skrivet av Nikie:

Jag är jäklarns sugen på animal crossing :c

Det är guld.

Medlem

Kräver att man accepterar det för vad det är också samt har andra spel att spela för det är verkligen ett spel som gör sig bäst i max 20 minuter om dagen för att hinna dona lite grann. Sen kan man lägga lite mer tid när det är speciella händelser i byn men i övrigt tycker jag att det kan vara lätt att tröttna på det hela och framförallt (horror!) börja undra varför man ens lägger tid på det.


signatur
1
Skriv svar