Majoras Mask ett undervärderat Nintendospel

Inaktiv
Majoras Mask ett undervärderat Nintendospel

Påståenden jag ofta läst om Legend of Zelda - Majoras mask:
"Handling/musik är för mörk och mystisk, alltför japanskt, ingen Zelda eller Ganon"
Hm. Det behövs nytt blod i den här serien! Nya inslag behövs när Zelda spelen börjar bli klicheartade...
Till att börja med är Musiken underbart mystisk och tyng. Det ska den vara för uttycka det nya mardrömsliknande drömlandet Link vistas i. Silent hill? Maskerna får en mer betydande roll än ocarina. vilket utgör storyn. Det jag verkligen inte vill spela igenom är ännu en tjatig "rädda Zelda från Ganon story".
Jag kan verkligen rekommondera köpa samlingen till GC. Äntligen kan man spela Ocarina och Majora med en bra kontroll! Tänker på den lätt utslitna N64 kontrollerna...

Medlem

Majoras Mask är överskattat enligt mej. Storyn är larvig. Spelet är kort. Det är ju precis som disney gjort det.

Inaktiv

Larvig story? Bara annorlunda. Det är intressant med ofullständiga skumma mystiska storys. Tänk Twin Peaks.
Gillar inte för stora spel med alla dessa extra saker man låser upp. Det blir för mycket. Det här är perfekt

Medlem

Nej det ska kännas som med zelda tp som att man är del av någonting stort.

Medlem
Skrivet av Nikke94:

Nej det ska kännas som med zelda tp som att man är del av någonting stort.

Personlig åsikt i ett sånthär ämne och lagt som du gjort det är fan inte smart. Majora's Mask är ett av de bättre gjorde Zelda spelen och det va otroligt roligt med en lite annorlunda handling än tidigare. Spelet är räknat som en av de ruggigaste och hemskaste storys som nintendo skapat och det är i mina ögon nära samma ruggighet som Kingdom Hearts (även 2:an).


signatur
Medlem

Detta Majora's Mask upptar mitt intresse varefter mer jag hör(läser) om det. Tillhör dock en bitter minoritet som har ett pinsamt glapp mellan första zelda till nu tp, om man inte räknar med det lilla man rört ocarina, då en polare hade det. Och nu i efterhand har man iofs lirat 3an på vc... Enda jag uppfattat av denna del som för mig länge varit okänd, är just olik grad mot den uppfyllande mängd i serien. Anar jag än ett införskaffande av missad upplevelse?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

^- Om jag ska vara helt ärlig så har du inte missat så mycket. Tycker folk överskattar denna "avhoppare". Undrar om någon ens hade brytt sig om detta spel om man tog bort link och byte namn på spelet.

Medlem

håller med D_m_b . Massa jävla masker, byta skepnad osv? Njaaaaaaaaaaa. Sjukt larvigt med gorron racen tbh

Medlem

Tycker att Majoras Mask inte var så bra. Väldigt ful karaktär design.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker att Majoras mask är nästan lika bra som Ocarina of time och stämmingen i spelet slår alla andra Zelda spel. (har dock inte spelat Twilight princess än)


signatur

<3

Medlem

Jag klarade aldrig ut Majoras Mask, tyckte det blev så stressigt med tidsystemet. Borde ge det en till chans faktiskt

Inaktiv

Jag måste säga att jag tycker att Majoras mask är typ bäst av alla zelda spelen... Det beror lite på att jag förstog aldrig riktigt ocarina of time för jag hade Altid hjälp när jag spelade det spelet. Så för mig var majoras mask ockås riktigt svårt men otroligt kul. Första gången jag spelade det och efter jag hade blivit förvanlad så stängde jag av spelet och höll på att slänga spelet i väggen. Men jag gav det en chans till och jag är glad att jag gjorde det

Medlem

Majoras Mask är ett riktigt bra äventyrsspel tycker jag! Kanske inte i klass med Ocarina of Time, men inte långt därifrån, jag gillar inte tidspress, men ändå hade jag grymt kul när jag lirade igenom spelet!

Medlem

Nu har jag inte lirat Majoras mask men känns det inte som man tappar Zeldakänslan lite när det går på tid och man inte kan hinna utforska alla möjligheter? Den otroliga mängden sidospår är ju en viktig del i varje Legend of Zelda.

Ocarina of Time är det enda Zeldaspel jag klarat fram till nyligen då jag egentligen aldrig spelat. Skaffade ett Wii till mig och bror i julklapp och klarade nyligen Twilight Princess. Ska fortsätta med Wind waker snart.

Är det värt att klippa Majoras mask när man ändå håller på?


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Medlem

spelet är kul synd bara att jag ännu inte har lyckats spela igenom hela spelet :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lol gammal tråd xD Tycker dock att det var ett nice spel, det var väldigt mysig stämning och staden var helt underbar. Dock så klarade jag aldrig av majora bossen, lite för svår när man var 8 år gammal ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Älskar spelet, kommer ihåg när jag fick det i julklapp när det släpptes, oj vad jag spelade. Gillade verkligen tidssystemet och månens annalkande, gjorde det verkligen mer spännande och jag blev aldrig trött på att göra om saker dag efter dag, det hörde till

Och håller med om att det känns gött att slippa rädda Zelda och hela "the princess is in another castle"-stuket, gav mer liv åt N64an för mig!

Fast, super-duper masken man fick när man hade alla var lite väl Overkill


signatur
Inaktiv

Finns det till wii? Jag är av åsikten att ocarina of time var mycket mycket bra, men att twilight princess var rätt så fjantigt och tjatigt.

Jee
Medlem
Inaktiv

Ja, fantastiskt att det bara dök upp några dagar efter att jag postat. Mycket bra må jag säga att det var, dessutom.

Inaktiv

Alla Zelda har ett speciellt mys i sig och dem är också så magiska tycker jag. Älskade när spelen härjade på NES,SNES och N64


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

det är ganska irriterande att alla klagar på tidspressen, det är ju den som gör det svåra med spelet


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar