Vilken av alla nintendos konsoler var bäst !!!

Medlem
Vilken av alla nintendos konsoler var bäst !!!

Jag tycker 64:an så många bra spel:).

Medlem

64an var bäst när man spelade 4pers nå skutar eller wrestlingspel.
SNES var bäst på allt annat.

NES var också kul men då var man så ung och tyckte om allt typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]64an var bäst när man spelade 4pers nå skutar eller wrestlingspel.
SNES var bäst på allt annat.

NES var också kul men då var man så ung och tyckte om allt typ

Håller inte med jag är 13 år jag är uppväxt med 64:an. Jag fattar inte hur man ens kan spela nes. Men däremot snes är helt ok.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Nikke94:

Håller inte med jag är 13 år jag är uppväxt med 64:an. Jag fattar inte hur man ens kan spela nes. Men däremot snes är helt ok.

antagligen för att vi inte hade så mycket annat att välja på?

Börjar känna mig gammal när jag hört sånt där hehe

Dock är Snes nintendos bästa konsol i min bok.

Medlem
Skrivet av Nikke94:
Skrivet av Molotov:

64an var bäst när man spelade 4pers nå skutar eller wrestlingspel.
SNES var bäst på allt annat.

NES var också kul men då var man så ung och tyckte om allt typ

Håller inte med jag är 13 år jag är uppväxt med 64:an. Jag fattar inte hur man ens kan spela nes. Men däremot snes är helt ok.

ja du som sagt, du är 13 och växte upp med N64 jag är 25 och växte upp med NES.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

NES, tveklöst. Det händer fortfarande att jag slår igång den gamla trotjänaren. Så många klassiker att det inte är lönt att börja räkna upp alla.

På andra plats kommer N64, mestadels p g a Mario Kart 64 som kan vara tidernas bästa konsollspel.

SNES har bara ett fåtal spel jag verkligen gillar. Istället finns det väldigt många spel som är okej, men som aldrig utmärker sig riktigt. Spelen kunde dock ha väldigt snygg grafik. Zelda: LTtP är kanske det bästa exemplet på detta, vars utseende är ett tidlöst mästerverk. Det kommer fortfarande se bra ut om 20 år.

Medlem

Har de flesta av mina favoriter på SNES, de spelen går ju att spela nu för tiden också :). NES är väl mer nostalgi antar jag.. Sen kan man inte förneka N64s storhet med titlar som Golden Eye och SM64.

Jag säger SNES


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Vilka spel till nes är det som nes bra då? Säger ni zelda 1 o 2 är jag inte direkt övertygad.

Inaktiv

Utan tvekan teh SNES... har ju några bland värdelns bästa spel... Zelda:LP, Chrono Trigger och secret of mana för att nämna några

Medlem

Helt klart SNES pga alla rollspel.

Finns en hel del bra NES spel också... en personlig favorit är Solar Jetman men sedan finns ju Megaman 1-3 (de som är bra) och Super Mario 1-3 är väl inte fy skam... sen Gradius vilket jag brukar spela på min wii <3


signatur

osv.

Medlem

SNES utan tvekan.

Super Metroid, Street Fighter-spelen, Chrono Trigger, Super Mario Kart, Secret of Mana, Secret of Evermore, Super Turrican 1 & 2 och sist men inte minst Final Fantasy 3.

Det var tider det.

Medlem
Skrivet av Nikke94:

Vilka spel till nes är det som nes bra då? Säger ni zelda 1 o 2 är jag inte direkt övertygad.

Zelda 1
Super mario
Metroid
Kid icarius
hockeyn (med smalisar o tjockisar )
Gradius
Track & field 2
Duck Hunt

Fanns inga bättre spel än dom när Nes var som bäst

Dom spelen var nog grunden till de flesta stora spel idag

Medlem

NES är givet, Härliga spel och bra musik

Medlem

Snes helt klart. Så grymt många bra spel. Och så finns mitt favorit spel på snes också Chrono Trigger!!.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Nikke94:

Vilka spel till nes är det som nes bra då? Säger ni zelda 1 o 2 är jag inte direkt övertygad.

Zelda 1
Super mario
Metroid
Kid icarius
hockeyn (med smalisar o tjockisar )
Gradius
Track & field 2
Duck Hunt

Fanns inga bättre spel än dom när Nes var som bäst

Dom spelen var nog grunden till de flesta stora spel idag

super mario 2&3, duck tales, batman, wizards and warriors m.m.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Nikke94:

Vilka spel till nes är det som nes bra då? Säger ni zelda 1 o 2 är jag inte direkt övertygad.

Zelda 1
Super mario
Metroid
Kid icarius
hockeyn (med smalisar o tjockisar )
Gradius
Track & field 2
Duck Hunt

Fanns inga bättre spel än dom när Nes var som bäst

Dom spelen var nog grunden till de flesta stora spel idag

super mario 2&3, duck tales, batman, wizards and warriors m.m.

ni har glömt Shadow Warriors (aka Ninja Gaiden), Blue Shadow, Power Blade, Solomon's Key, Fire 'N Ice (aka Solomon's Key 2), Lolo 1, 2 & 3 och på fyllan är Golf ett klockrent spel.

Medlem

Ställer mig enkelt till raden av NES-dyrkare, av samma anledningar dessutom. Spelen gör konsollen, och NES har fruktansvärt många bra sådana.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Medlem
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Medlem

Kanse det men det gör jag inte för tillfället. Min brosa är 29 år han har haft en nes men han föredrar snes. Alla kan gilla något nytt mitt favorit spel är zelda tp.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Alla kan lära sig att gilla något nytt;)

Medlem
Skrivet av Nikke94:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Alla kan lära sig att gilla något nytt;)

Medlem

^- Är det verklingen det du diskuterar nu? om att börja gilla något nytt?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Alla kan lära sig att gilla något nytt.:P

Medlem

Nej men jag tycker att ni borde fatta att 64:an är bättre nes. Roligare spel. Det här 3d vs 2d 3d spel är bättre mycke mer möjligheter att på sig. T.ex ninja gaiden det enda man kan göra är sparka och gå. I 3d kan man göra så mycket mer. Ge mej för fan en vettig anledning varför nes skulle vara bättre än 64:an.

Medlem

Ett exempel, kolla t ex hur många namn du nämde på spel i ett tidigare inlägg och se kolla på alla dom andra som folk nämt genom tråden. Jag har personligen ägt i princip alla dom titlar som nämnts till nes i denna tråd. Spel utbudet var underbart för sin tid.

Då kan jag fråga dig en motfråga, hur kan du tycka om 64 när Wii har mycket bättre grafik plus en helt ny generations handkontrol som påverkar gameplay?

Jag tycker 2d figthers är mycket bättre än 3d fighters, så ditt 3d versus 2d argument är ganska flawed.

Medlem

2d Rollspel är också mycket bättre än alla 3d rollspel.

Dom spel som funkar bäst i 3d är typ fps, äventyr och bilspel i prencip.

2d vs 3d.

Super Mario World är mycket bättre än Mario 64

Streat Figther är bättre än Tekken och dylikt.

The Legend of Zelda 3 (snes) är mycket bättre än Ocarina of time. Har testat ocarina men gillade det inte alls.

Chrono Trigger och Final Fantasy 3 (usa) 6 (japan) äger alla 3d rollspel.

River City Ransom knäcker dom flesta nya 3d action äventyr.

Men det är min åsikt. Och jag tror många håller med mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag säger så här. Om man inte har spelar 2d spel bara för att man inte gillar det så kan man inte säga att 3d är bättre.

2d spel kan ha minst eller mer valmöjligheter än 3d. Så innan du säger att 3d är bättre så ska du spela några 2d spel och ge dom en ärlig chans.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Måste nog rösta på Super Nintendo.
Efter det så är det nog vanliga NES för min del.

SNES
NES
Nintendo DS
Gameboy Advance
Gameboy / och color
Wii
GameCube
N64
Virtual Boy

Dels så har det med min ålder. Växte up när tecken plötsligt blev 2d och sen 3d. Sen så har inte så mycket nytt hänt. Andra aktörer har haft bättre maskiner. N64 och Virtual Boy var väl rena skämten i mina ögon. N64 led av att den kom för sent ut på marknaden (Playstation fanns redan och verkade mycket trevligare). Virtual Boy såg jag aldrig. Jag tycker det verkar ganska intressant men floppen är nog ett faktum enligt alla.

Nintendo DS är kul men saknar lite spel som jag tycker om.
Möjligt att PSP:n har dessa.

2D med 3D chip måste ju vara väldigt trevligt. Kan göra massa tuffa effekter osv. men få verkar vilja undersöka det. Kanske nya Paper Mario till Wii är super häftigt. Börjar dock bli jävligt tött på alla jävla Mario titlar. (ursäkta språket)

12
Skriv svar