Motivera ett Wii köp?

Medlem
Motivera ett Wii köp?

Tjena hejsan!

Har iofs precis skaffat en Krysslåda/fullrotation men är ädnå lite sugen på en wii att relaxa med.

Tänkte om ni vet något om kommande bra rollspel ala nintendo / ff style etc. Tänkte mest ha den som "Leksak" och inte något hardcore spelande så att säga.

Läs gärna i Bloggen si förstår ni nog bättre

Såhär skulle en inköpslista kunna se ut tycker jag,

327120 Classic Controller, klassisk handkontroll till Nintendo Wii
327127 Nintendo Wii Nunchuck, extrakontroll, till Nintendo Wii
328023 Nintendo Wii Points Card 2000, 2000 Wii-poäng
327126 Nintendo Wii Remote Controller, fjärrkontroll till Nintendo Wii
327115 Nintendo Wii, Konsol med Wii Sports Spel, Remote och Nunchuck-kontroll
337221 Resident Evil, för Nintendo Wii

men något mera måste till, något mera spel som är riktigt bra , förutom zelda?

Inaktiv

Själv tycker jag att Far Cry Vengeance är riktigt kul och bra, men det kanske e annorlunda för dig. Kan dock säga att det är jobbigt att vända sig ett halvt varv. Köpte också nyss Eledees, mest för att ha ett lite annorlunda spel, men det var kul. Verkar inte vara det sorts spel du letar efter iaf. Kan också säga att jag tycker det verkar onödigt att köpa en Classic Controller just nu, iaf om man har en GC kontroll. Självklart också en internet adapter om du inte har trådlöst nätverk hemma.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Bra drag det där med adaptern, det tänkte jag inte på.
Jag har ingen GC kontroll, jag tänkte mest att sonic 2 etc kunnde vara skönt att lira med en vanlig dosa så att säga.

tevligt att höra om folk som har andra spel en zelda och wii sports med x)

Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för Mario Strikers: Charged Football (ruskigt roligt om man har en polare i soffan att spöa) samt The Godfather Blackhand Edition. The Godfather finns till andra konsoler tror jag, samt pc, men på Wii är det helt rätt. De har verkligen lyckats nyttja Wii-moten på rätt sätt fullt ut.

Medlem

skulle nog inte köpa en Wii i dagsläget, köpte min precis innan JUL o knappast använt den, surfade lite o lirade Zelda men tröttade snabbt, i nuläget finns det få "bra" spel till konsolen
tyvärr


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

skulle nog inte köpa en Wii i dagsläget, köpte min precis innan JUL o knappast använt den, surfade lite o lirade Zelda men tröttade snabbt, i nuläget finns det få "bra" spel till konsolen
tyvärr

Håller inte med alls.

De jag provat som är bra i min mening:

Mario Strikers: Charged Football
The Godfather: Blackhand Edition
Zelda: Twilight Princess
Resident Evil 4
Super Paper Mario
SSX Blur
Driver: Parallel lines
Tiger Woods PGA Tour 07

Sen finns det säkert några till jag inte testat, plus att du kan köra alla gamla hittar från de gamla konsolerna inkl. GameCube och N64.

Medlem

^- Hur har du kunnat testa super paper mario utan ha moddat? Har det släppts i europa redan o.O

Inaktiv

tröttnade också på Wii efter några månader,
inte pågrund av dåligt spelutbud,
man tröttnade helt enkelt.

hursomhelst så ska du givetvis ta å spana in Red Steel.
Goodfather på Wii är den bästa versionen av alla 3 konsollerna helt klart.

inte alls så fult som folk och tidningar påstår, och jäkligt kul.

far cry på Wii är mycke lättare än på 360.
det har blivit en mer skjuta och slippa hålla på med fällor version,
och det var ingen nackdel, tvärtom så är det kul.

Tom Clancy's Splinter Cell - Double Agent var också riktigt kul,
smyga runt och göra diverse kills med kontrollerna kändes bra

Excite Truck var också riktigt kul,
och jag tyckte styrningen var helt ok.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Hur har du kunnat testa super paper mario utan ha moddat? Har det släppts i europa redan o.O

Jag säger inget så har jag inget sagt.

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Hur har du kunnat testa super paper mario utan ha moddat? Har det släppts i europa redan o.O

Jag säger inget så har jag inget sagt.

Tja varför INTE.. jag menar Nintendo kommer INTE få tummen ur och fixa nåot vettig onlinedel.. och om dete gör det kommer det förstöra allt med friends codes helvetet.

Medlem

Det där svaret från Heavy fattade inte jag?

Medlem

Jag köpte en PS3 istället >.<

Medlem

Jag tänkte köpa en wii bara för att jag älskar zelda. Men sen i vintras fick jag inte tag på nån konsoll. Sen har jag lagt märke till lite och jag har kommit fram till att wii suger därför. = grafiken är fulare gc man blir trött på vifta och fjanta sig ljudet är inte mycket bättre än gc. Inte så många bra spel. Det ända jag skulle motivera till ett köp är att kontrollen är skön snygg design.

Inaktiv
Skrivet av Nikke94:

Jag tänkte köpa en wii bara för att jag älskar zelda. Men sen i vintras fick jag inte tag på nån konsoll. Sen har jag lagt märke till lite och jag har kommit fram till att wii suger därför. = grafiken är fulare gc man blir trött på vifta och fjanta sig ljudet är inte mycket bättre än gc. Inte så många bra spel. Det ända jag skulle motivera till ett köp är att kontrollen är skön snygg design.

Word broder word!:up:

Inaktiv

varför gjorde dom inte wii med 360 grafik ?
det hade nog inte blivit s ruskigt mycke dyrare.

1
Skriv svar