Mario Kart till Wii?

PaZ
Medlem
Mario Kart till Wii?

Jag kan inte minnas att jag någonsin hört något om ett Mario Kart till Wii. Kommer det senare eller finns det inte sådana planer alls? Jag har inte spelat Double Dash, men annars är det en av mina absoluta favoritspelserier! Att köra med riktig ratt skulle ju vara tufft

Medlem

Jag har inte hört något om ett Mario Kart till Wii heller, men jag är nästan helt säker på att de kommer att släppa ett förr eller senare.

Hoppas att man då kan få välja mellan olika typer av styrning och kontroller.

Medlem

Med tanke på den brutala och skoningslösa våldtäkt av serien vid namn Mario Kart: Double Dash så är en uppföljare till Wii antagligen inget att jaga upp sig över. Jag önskar hellre än någon annan att jag har fel.

PaZ
Medlem
Skrivet av asker:

Med tanke på den brutala och skoningslösa våldtäkt av serien vid namn Mario Kart: Double Dash så är en uppföljare till Wii antagligen inget att jaga upp sig över. Jag önskar hellre än någon annan att jag har fel.

Får väl låna någons DD och se om du har rätt

Medlem

Lär ju komma ett Mario Kart, förr eller senare som sagt. Vad jag förstått så ryktas det om ett sådant annonserande på E3, men hmm.. Det är förmodligen bara önsketänkande från många, skulle dock gärna se ett.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

mariocart till Wii lär det väl bli ?

för vad jag vet så finns väl ett mariocart till samtliga nintendo maskiner, förutom Nes då eller ?

PaZ
Medlem

"Mario Kart kommer till Wii under Q1 2008!!! Fullt onlinestöd i realtid, “online multiplayer battlemode”. En kort trailer visas ett par gånger, spelet ser precis lika charmigt ut som till N64." från E3-bloggen. nice.

Medlem

För er som vill se lite gameplay

http://www.gametrailers.com/player/21542.html


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser härligt ut måste jag säga. Ser fram emot det.

Men den där ratten. Guuuuuuud vad fånigt!!! Typiskt nintendo lol.

Blastern eller vad den nu heter (geväret man sätter sin wiimote i) tror jag har en bättre "funktion". Fast även den kommer ju endast att vara användbar i rail-shooters?

Om inte, hur skall man "styra" sin spelare annars?

EDIT: Kom på mig själv lite. Det är väl avsett för endast point & click-spel a'la duckhunt osv, mer än FPS/TPS spel...

Medlem

Du har ju fortfarande tillgång till analogen på nunchuken, så med den kan du väl fortfarande styra gåendet? Helt förlamad är man då inte.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar