Har köpt Wii, har frågor.

Medlem
Har köpt Wii, har frågor.

Hejsan igen!
Nu äre så att jag har köpt ett wii och jag är mer än nöjd det var bättre än jag nånsin hade trott så jag vart väldigt förvånad och glad. Men jag har några frågor angående konsolen också.

Jag märkte när jag skulle in på internet att de stod att jag hedde på WiiConnect24. Och efter det så lyste min powerknapp gul. Ska det vara så ?

Och min andra fråga är om man kan har på wii konsolen hela tiden (ni vet, så att powerknappen lyser röd, eller gul. inte grön) utan att de händet något ?

Förlåt om jag inte förklarar så bra.
Tacksam för svar ! Hej!

Medlem

Låter du den stå på standby mycket så där så tycker i varje fall jag att du nöter på lådan onödigt mycket, så jag själv har wc24 igång, men inte.. ehm, det där standby-alternativet som finns i samma meny. Stäng av det så lampan lyser rött. Har tydligen dykt upp värmeproblem i samband med det och i vissa spel där det kan framkalla störningar i bilden. Inget allvarligt, men man vill ju att sin wii ska hålla så länge som möjligt. Förhoppningsvis fixas detta i kommande uppdateringar, eller så är det av digrare problem. Hur som haver så ser jag inte att den behöver rulla dag som natt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Okej, men hur gör jag det ? Nånstans i wii menyn ?

Medlem

Under Wii-inställningar så finns det en sektion för WiiConnect24, där finns det några alternativ. Överhuvudtaget så är det värt att kolla igenom vad du har att kunna ändra på, så kolla gärna igenom lite grejer


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

OK, tack! Men jag undrar en till grej också märkte det idag.
När jag inte har på standby-läget så går de ej att gå in på Forecast channel och News Channel. Dock går wii shop channel.
Måste man he på standbyläget varje gång jag ska in på forecast och newschannel ? (inte för att de spelar så värst stor roll men)

det står att jag inte ens har på Wiiconnect24 när jag har det. Och så slår man på standby-läget och då funkar det.

1
Skriv svar