Zelda: Phantom Hourglass

Inaktiv
Zelda: Phantom Hourglass

#1
Finns det några officiela release datum för USA och EU? Det enda jag hittar är att det skulle komma under "holiday season".

Finns tydligen i Japan och jag har provspelat lite... förstår dock inget utav dialogerna. Grafiskt sett så är det här en utav de bättre titlarna till NDS:en vilket verkar spännande.

#2
Frågan är om man inte borde börja bojkotta Nintendo och Sony för att de låter oss europer vänta. MS verkar betydligt bättre på den punkten.

Var ligger problemet? I tillverkningen av kasetterna eller?

Medlem

Det är en titel som skulle få mig skaffa en DS, iaf.. för jag är rätt sugen på en..
Ang #2 där så håller jag med om att Europa borde göra något radikalt för att få märkas på kartan, ogillar att behöva komma i tredjehand (eller vad man ska säga..). Men om det inte skulle vara unifierat skulle man sluta med att själv lida mest utav det..
Så en bojkottning skulle nog bara göra Europa än mindre intressant marknadsmässigt. Det enda jag ser att man skulle kunna göra åt saken är ifall vi i detta område skulle köpa så väldigt mycket mer, så att eu skulle betyda en större kling i kassan, vilket nog jänkarna står för en större del i dagsläget..? ..eller så startar vi bara en massiv nukleär invasion på usa så Eu blir stormakten.. hehe.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

anledning att allt tar sån tid att komma hit är för att nästan alla titlar är multi språk på, och tyskarna, spanjorerna och fransmännen vägrar ju som sagt att köra spel på enbart engelska.. så många spel stannar av tackvare översättningarna som tar otrolig lång tid.

Medlem

spel som tillverkas i japan är först å främst på japanska för japanerna, det är översättnignen som tar tid.

Västerlänsktillverkade spel kommer ju först ut i USA/EU och sen får japanerna vänta väldigt länge oftast.

Sony/Nintendo är japanska bolag inte så konstigt att deras produkter som tillverkas där släpps där långt före.

å så här har det varit i urminnes tider, men det är många unga människor som inte varit med förr så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

På vilket sätt är MS bättre när det gäller sånt här? Men men, är riktigt trist att det är så här iaf. Att maskinerna är regionsfria hjälper ju i viss mån, men lite knepigt i zelda å liknande spel när det är mycket text :/

Jag tycker dock det är mer frustrerande då ett spel släpps i USA men senare, eller inte alls, i EU. Finns ju ingen egentlig språkbarriär där.

Medlem

Varför inte släppa allt på bara eng?

om tyskar/francorser inte vill lära sig eng, så fuck them!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

För att Tyskarna och Fransoserna håller en viss marknadsdel, vilket förmodligen rent ekonomiskt gör det värt att översätta titlar om dem säljer bättre. My 5 cent anyways


signatur

Videomupp

Inaktiv

Nosnos: tror det var Apple och deras iPhone som jag tänkte på. Där får Japanarna vänta men den lär väl inte heller vara särskilt intresant på den asiatiska marknaden. Vad vi europeer behöver är en europeisk konsoltillverkare...

Om man utvecklar ett spel som tar kanske två att slutföra så borde man ha gott om tid på sig att översätta spelet. Man lägger antagligen ner ganska mycket tid på testning av den färdiga produkten så då borde man hinna med översättningen om man inte har gjort det onödigt komplicerat, eller så har man enormt dum organisation, så något annat måste det vara.

...eller så är det så de gör men varför?
Möjligt att man sparar in lite pengar. >_<

Lite off topic, fransmännen verkar ganska tunga på just homebrew sidan av nds - dvs. de är ganska många. Mycket möjligt att Nintendo DS är populärare i centrala europa än stror brittanien.

Medlem

Jo det ser kul ut gillade inte wind waker såmycket .VÄLDIGT VÄLDIGT TJATIGT BÅT FRÅN Ö TILL Ö. Så om jag köper det lär jag nog ångra mej.

Medlem

Om spelet kommer snabbare i USA är det bara att köpa det därifrån NTSC/PAL "barriären" exiterar inte på nintendos handhelds.


signatur
1
Skriv svar