USB utagen på Wii.

Medlem
USB utagen på Wii.

Vad är USB utagen på Wii egentligen till för?

Medlem

blandannat usb lan adapter.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

blandannat usb lan adapter.

något mer?

Inaktiv
Skrivet av ReyQune:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

blandannat usb lan adapter.

något mer?

Microfon. Det kommer att följa med Boogie.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Varför använde dom USB gränssnittet om man nu inte kan koppla in vad man vill?

Vilket gränssnitt skulle dom annars använt?


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Musenkishi:

Varför använde dom USB gränssnittet om man nu inte kan koppla in vad man vill?

Vilket gränssnitt skulle dom annars använt?

Serial?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

^-- usb lan adapter är väl ändå ganska användbart eller?

Medlem

Kanske finns möjlighet att det kommer firmware så att man kan använda USB-minne. Kan inget direkt om sådana saker så jag vet inte om det är möjligt eller inte men.


signatur

osv.

Inaktiv

Man skulle kunna koppla in vad som helst om Nintendo bara gjorde mjukvara för alla prylarna.

Zelaxe:
Varför använda serial när det nästan är utdött, har klumpiga kontakter och låg överföringshastighet?

Nintendo ska tydligen visa upp någon ny form av hårdvara på E3 messan, dom flesta hoppas att det är en extern hårddisk. Den kommer antagligen använda sig utav USB portarna (om den existerar).

Inaktiv

den borde finnas,
det finns bilder på den på en game reactor tidning eller så läste man det på game reactors hemsida.

dom skrev också att hdn ska vara på 8 gig.

läste om det för nån månad sen.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

den borde finnas,
det finns bilder på den på en game reactor tidning eller så läste man det på game reactors hemsida.

dom skrev också att hdn ska vara på 8 gig.

läste om det för nån månad sen.

Gamereactor är ju också en riktig skräptidning.
Det är bara ett rykte och inget är bekräftat av Nintendo.

Inaktiv

hehe, och hur många rykten blir inte förnekade ?
ungefär minst hälften av alla rykten brukar vara sanna.
fast iofs gamereactor är en gratis tidning, så dom kanske får lite presenter.
hehe

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hehe, och hur många rykten blir inte förnekade ?
ungefär minst hälften av alla rykten brukar vara sanna.
fast iofs gamereactor är en gratis tidning, så dom kanske får lite presenter.
hehe

Jag säger inte att det ej är sant.
Men att säga att det absolut finns när det faktiskt bara är ett rykte är lite missvisande.

Det är ungefär som att diskutera Wii's specifikationer
Inget av det är bekräftat av Nintendo, Ati eller IBM.
Men ändå antar dom flesta att specsen som har läckt ut är 100% sanna...

Nu gick Nintendo UK ut och sa att det inte kommer att släppas en hårddisk till Wii.
Men vi får la se...

Inaktiv

fast en hd till wii hade faktiskt inte vart fel.

en demo channel är ju på g.
då är det lite fattigt att behöva sitta med små sd minnen som är på 2 gig max.

Medlem

USB används också för olika batteriladdare eller så kallade battery stations


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Så istället för en hårddisk fick vi en badrumsvåg? Wee!

Medlem
Skrivet av Isaz:

Så istället för en hårddisk fick vi en badrumsvåg? Wee!

Nintendo har byggt den perfekta leksaken som inte är lik nåt annat...
Hoppas dom fortsätter i samma stil.

Vem behöver hårddisk när man endå inte ska ha spelkonsoll mer till än att spela? Och spelen är endå ganska små i VC..

Jag tror knappast att jag nånsin kommer att köpa så många spel till min wii att jag skulle behöva en sån..
Alla spel är endå på skiva..

badrumsvågen slår hårddisken vilken dag som hellst. vill jag ha en hårddisk så köper jag bara en större till datorn. Och datorn får vara min mediecenter.

Medlem

Håller med wizzy där, plus 2GB kortet räcker fint tycker jag http://www.webhallen.com/prod.php?id=67593


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Isaz:

Så istället för en hårddisk fick vi en badrumsvåg? Wee!

Nintendo har byggt den perfekta leksaken som inte är lik nåt annat...
Hoppas dom fortsätter i samma stil.

Vem behöver hårddisk när man endå inte ska ha spelkonsoll mer till än att spela? Och spelen är endå ganska små i VC..

Jag tror knappast att jag nånsin kommer att köpa så många spel till min wii att jag skulle behöva en sån..
Alla spel är endå på skiva..

badrumsvågen slår hårddisken vilken dag som hellst. vill jag ha en hårddisk så köper jag bara en större till datorn. Och datorn får vara min mediecenter.

Det snackas ju om att det ska släppas en Demo-kanal. Och om vi i framtiden ska kunna ladda ner Sega Saturn spel etc, så behövs en hårddisk mer än en badrumsvåg. Den klarar jag mig iaf utan.

Medlem

Jag tror att när det blir aktullet så kommer en extern hårddisk också bli det, enligt grundaren av nintendo det han mest vill förändra på sin konsol är utrymmet så jag tror att planerna på en extern hårddisk är på g


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Spelar roland om det kommer en HD imo. Alla spel du köpt kan du ladda ner på nytt hur som helst. Räcker fint med ett sd-kort för att spara det mesta på, annars får man väl slänga över det i datorn.

Inaktiv
Skrivet av Isaz:
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Isaz:

Så istället för en hårddisk fick vi en badrumsvåg? Wee!

Nintendo har byggt den perfekta leksaken som inte är lik nåt annat...
Hoppas dom fortsätter i samma stil.

Vem behöver hårddisk när man endå inte ska ha spelkonsoll mer till än att spela? Och spelen är endå ganska små i VC..

Jag tror knappast att jag nånsin kommer att köpa så många spel till min wii att jag skulle behöva en sån..
Alla spel är endå på skiva..

badrumsvågen slår hårddisken vilken dag som hellst. vill jag ha en hårddisk så köper jag bara en större till datorn. Och datorn får vara min mediecenter.

Det snackas ju om att det ska släppas en Demo-kanal. Och om vi i framtiden ska kunna ladda ner Sega Saturn spel etc, så behövs en hårddisk mer än en badrumsvåg. Den klarar jag mig iaf utan.

Det kommer att komma demospel 2008 och dom kommer att köpas i Wii Ware.
Så antingen måste dom fixa en hårddisk eller så till att det gå att spara spelen på SD minne.

Man får faktiskt inte plats med så många spel på flashminnet, ett par N64 spel sen är det klippt.

Medlem

demospel? alltså ej fullt fungerande spel. Det är bara reklam för spel för att du ska köpa dessa spel..
Demospel är inget att spara på. Jag kan inte tänka mig att demospel skulle kosta nåt..

Medlem

Det finns väl numera stöd för USB-tangentbord genom nån av uppdateringarna.

1
Skriv svar