Nintedo market value versus sony

Medlem
Nintedo market value versus sony

"According to a Reuters report, Nintendo is worth JPY 6.30 trillion (EUR 37.9 bn), compared to Sony's JPY 6.64 trillion, making it the world's second largest consumer electronics maker, as it overtakes Matsushita's share of JPY 6.23 trillion."

länk

Kommer vi få se en dominans från nintendo som vi inte sett på flera decennium?

Även fast next gen bara börjat, så börjar man intressera sig för vad nintendo ska släppa nästa gen nu när förhållandena ser annorlunda ut.

Medlem

Tror Nintendos nästa konsol kommer ligga snäppet efter MS och Sonys konsoller igen. Tekniskt sett. Sen vet man ju aldrig vad för skoj dom hittar på.

Fast dom kan ju dominera för det, givetvis.

Medlem

Imponerande! Särskilt med tanke på att Nintendo endast syslar med spel medans Sony gör allt möjligt. Inte svårt att gissa vilka som tjänar mest på spelbranschen


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Intressant tanke, som vanligt, dmb.
Men jag tror ändå inte att Nintendo kommer igång med sin nästa konsol att vara den som spräcker upp emot ms och sony i ren prestandateknik, åter. Känns som om de skulle gå ifrån sitt eget koncept och ge.. ehm, okej om jag använder "hardcore"?-konsollerna rätt. Man hoppas ju så klart att de i sitt nästa skede ser möjlighet att innovera marknaden än mer, än lite rörelsesensorer och ir. Oavsett hur denna generationen är intressant att följa, så kommer nästa nog allt vara minst lika intressant.
Fan vad ovan man är att snacka generation i spel egentligen, pc-mänska som man är.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Nintendo har aldrig varit ett fattigt bolag.
Dom har sålt alla sina konsoler med vinst (även virtual boy).

Men roligt är det ju alltid.

Medlem

även wii? (med vinst alltså)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det var väl den enda nex gen konsollen som såldes med vinst från start.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

även wii? (med vinst alltså)

Japp. Dom tjänar pengar på varje konsol som säljs.

Inaktiv

det värmer en gammal gamer i hjärtat att se att nintendo still going strong.
nintendo är om man ska vara ärlig dom som vågar göra nåt nytt.
som nu med wii, medans dom andra elefanterna sony och ms fläskar på med grafik.

frågan är om dom kommer vidareutveckla kontrollerna på nästa konsol.

en konsol med ps3 / 360 grafik och Wii´s kontroller hade varit mäktigt.

både sony och ms har väl på g kontroller till 360 och ps3 med ungefär samma funktion som wii kontroller ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

både sony och ms har väl på g kontroller till 360 och ps3 med ungefär samma funktion som wii kontroller ?

Nej, det har de inte. Inget de har avslöjat iaf.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av BangBoomBang:

både sony och ms har väl på g kontroller till 360 och ps3 med ungefär samma funktion som wii kontroller ?

Nej, det har de inte. Inget de har avslöjat iaf.

Det var bara någon inofficiellt företag som skulle göra nåt sånt till 360'n tror jag.

Det är i vilket fall som helst väldigt skönt att se att Nintendo kommer att klara sig i flera år framöver.

Inaktiv

Jag tror Nintendo gjorde rätt i att vänta med "nextgen"-grafik. Jag känner bara en familj som har platt-TV än så länge, och det är en HD Ready. När Full HD-TV apparater har blivit mer eller mindre standard och TV-bolagen sänder allt i höger upplösning så är det nog dags för Nintendo att satsa på det!

Nu så duger Wii alldeles utmärkt för jag har ändå inte råd med en TV för 20 papp. Bara mina tankar, jag tror att de flesta "icke-gamers" känner likadant.

PS3 och Xbox 360 är mer för riktiga gamers har jag fått en känsla av. Jag är då inte beredd att betala 7000:- för en konsol som jag ändå inte kan uttnyttja till fullo försän jag har råd med en bättre TV. Men den tiden kommer då jag kommer vilja ha en PS3 och Final Fantasy XIII... jag måste bara råna nån eller vinna på lotteri först :S

1
Skriv svar