Inaktiv
Nintendo, vad?

Hej. Jag förstår inte en grej. Varför valde Nintendo-chefen Shigeru att byta namn på Revolution? Jag menar, man blir ju inte klok på Wii. Vad betyder namnet? Piss, Vi eller Oui? Oui är som ni säkert vet spanska för ja.

Varför kalla en konsol för Piss? Kanske för att nå ut till de yngre spelarna. Nintendo rikar sig ju till barn. "Vi" då? Många kan spela. Därför kan Wii betyda Vi. "Ja" kan stå för Shigerus "Yes!" varje gång nån köper en Wii. Han tjänar säkert 300kr på varje konsol.

Så vad tror ni? Jag gissar på att Wii betyder Piss, eller Vi. "Ja" tror jag inte på. Tack för mig. Ha en fortsatt trevlig afton!

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Oui är som ni säkert vet spanska för ja.

Det var mer än jag visste , Oui är såvitt jag vet franska och inte spanska.

Si, däremot är spanska för ja.

(Sorry, var bara tvungen )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Jee
Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Varför kalla en konsol för Piss? Kanske för att nå ut till de yngre spelarna.

Varför skulle yngre spelare vilja köpa en konsol som heter piss mer än andra? :crazy:

Men jag har för mej att dem sa något om we. Att man kan spela fler och att dem två i:na ska stå för två människor eller kontroller eller något sånt.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Jee:
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Varför kalla en konsol för Piss? Kanske för att nå ut till de yngre spelarna.

Varför skulle yngre spelare vilja köpa en konsol som heter piss mer än andra? :crazy:

För att de är i piss- och bajsåldern.

Medlem

Det är bara barn som tänker på snoppar och kiss när de hör Wii


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Wii:

"wii" som i "wiiiieee" när man har roligt.
"wii" = "we" som i "roligt i mulitplayer."
"i" liknar kontrollen. sen blir två stycken i två kontroller.

Medlem

Jag tillhör väl den skara som gillade Revolution mer, men Wii är helt enkelt 'We', som i 'Vi', fast stavat med två i för uttalet, så att oavsett språk ska du kunna säga det rätt. Inte helt förvånande så är det ju förstås för att deras målgrupp är alla, samlade. Gulligt

Det är vad de själva sagt iaf, så jag ser väl inte varför man skulle orka spekulera i saken..


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Det är vad de själva sagt iaf, så jag ser väl inte varför man skulle orka spekulera i saken..

Har du talat med Shigeru?

Jee
Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:
Skrivet av Fjornsvavne:

Det är vad de själva sagt iaf, så jag ser väl inte varför man skulle orka spekulera i saken..

Har du talat med Shigeru?

Det tvivlar jag på att han har, men dem sa vad Wii stod för när dem visade upp den.


signatur

Eller inte?

Medlem

Revolution skulle inte passa för en konsol som på allvar ska locka "icke-gamers". Fattar ni inte hur töntigt det vore att kalla en leksak för revolution?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Revolution skulle inte passa för en konsol som på allvar ska locka "icke-gamers". Fattar ni inte hur töntigt det vore att kalla en leksak för revolution?

Ungefär som xbox och xbox360? Nästa konsol, xbox revolution 1000!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Va ju knappast Miyamoto själv som ändrade namnet...
Sen är Satoru Iwata Nintendo's chef/president.

Medlem

Är verkligen inne på en ds igen,d ock siktar jag mest på hotel dusk atm :=)

Inaktiv

betyder verkligen Wii nånting,
en förkortning eller så ?

eller är det bara nåt som nån knas japan kom på en tråkig dag ?

Medlem

Det betyder inget, men det uttalas likadant på de flesta språk. Det var väl en av anledningarna om jag inte minns fel.

Medlem

wii = War is incoming? kanske är ett hemligt medelande på att japan ska kriga igen?


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar