Wii, min första konsol på 17 år

Medlem
Wii, min första konsol på 17 år

Wii, min första konsol på 17 år.

I dag ska jag hämta mitt nya Wii. Sist jag hade en konsol var 1990, då gjorde jag mig av med mitt Sega Megadrive, som var en besvikelse i mina ögon. Sedan dess har det bara varit datorer som har lockat mig.

Nu är jag så trött på att nya datorer kräver ett halvt kärnkraftverk och avancerad kylning att jag sätter mitt hopp till Wii.

Jag hoppas att Wii kommer kunna erbjuda mig äkta spelglädje. Jag har alltid förespråkat att spelglädje är viktigare än grafik, och nu får vi väl se om jag kan leva som jag lär!

Antingen blir jag nöjd, eller så finns det snart ett nästan oanvänt Wii till salu.

Fortsättning följer...

Inaktiv

Hoppas du tycker om din Wii. Jag har spelat lite på brorsans och tycker det är en hel del skoj. Dock så har han bara Zelda och Rayman. Jag har inte orkat spela Zelda så mycket eftersom det är hans konsol men jag kan säga att jag blev positivt överraskad över hur precis kontrollen var.

Jag ska köpa ett eget Wii, men jag väntar nog till jul då det finns lite fler titlar. Jag kikade på trailers från Metroid Prime 3, och kontrollerna verkar vara helt underbara.

Medlem

Vet ej om det är så smart att gå direkt från PC till wii.. men men hoppas du får en bra upplevelse iallafall hehe

Inaktiv

Fördelen med Wii är ju att upplevelsen skiljer sig markant från PC så jag tror att du, liksom jag, lätt kan hitta orsak att sitta där än vid datorn för många spel. Tänker du försöka avveckla PC-spelande, som jag, så borde du troligen gå på någon av "grafik-konsolerna" med, för Wiin lämnar allt lite att önska i slutändan på den fronten. Köpt en 360 precis själv och går således på en Wii360-kombo. Konsolspelande har aldrig varit så bra som nu.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar