Tankar kring köp...

Medlem
Tankar kring köp...

Tja Gamers... nu när Wii äntligen blivit tillgänglig för oss som inte förbokade, är det väl dags att man skaffar ett x, så att man äntligen kan avnjuta TP... men... är det nått man möjligtvis borde tänka på? Ni som redan har Wii borde ju veta vad man borde ha köpt när man ändå var igång, nått som man inte visste om innan?

Tack på förhand // Munky


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

Det är ganska bra att köpa en sån där HD kabel som igentligen inte ger HD, och sen en extra kontroll. Just nu har inte Nintendo så värst mycket hemliga saker till Winn, så det är nog bara Zelda som är best att köpa i nuläget(om man inte har en japansk Wii).

Medlem

Jo, tänkte på HD-kabel, har dock bara CRT-TV. Men det verkar som jag kommer köpa ifrån Webhallen, dem har alltid varit bra att ha å göra med. Det blir deras Basenhet med extra Wiimote, Nunchuck och Raving Rabbids + Zelda. Vad mer kan jag göra med en Japansk Wii? Chippning du syftar på nu eller?


signatur

/ Shuburn

Medlem

Jag skulle köpa baspaketet bara, istället för deras bundle. Spara pengarna till Wii points istället så du kan köpa spel från virtual console. Finns sjukt många godbitar som man vill ha och en classic control så klart.

Om du ska köpa en kabel så köp inte Nintendos officiella, den är onödigt dyr. Ska tydligen finnas betydligt billigare, som är minst lika bra eller bättre. Kolla på minhembio.com, har för mig det fanns en tråd där där nån snubbe hade jämfört de olika kablarna som finns på bla webhallen.

Medlem
Skrivet av Munky84:

Jo, tänkte på HD-kabel, har dock bara CRT-TV. Men det verkar som jag kommer köpa ifrån Webhallen, dem har alltid varit bra att ha å göra med. Det blir deras Basenhet med extra Wiimote, Nunchuck och Raving Rabbids + Zelda. Vad mer kan jag göra med en Japansk Wii? Chippning du syftar på nu eller?

Om det kostar extra med Raving Rabbids så kan jag bara avråda. Kasst spel imo. Rekommenderas absolut inte.

Medlem

På hdtv kanske det är gigantiskt skillnad på något skarpare kanter med hdkabel men själv tycker jag det är lite overkill och onödigt. Grafiken suger hårt på Wii o ingen kabel i världen kan ändra på det.

Inaktiv

Jag vet inte hur det e med HD-kabel för jag har inte HDtv. Men jag har zelda och far cry som jag tycker är värda att köpa, dessutom tycker jag du borde köpa wii ponits card och en sån där adapter till internet om du inte har möjlighet till trådlöst, dessutom har min kompis problem med det trådlösa för att det är för långt avstånd eller nått. En extra wii-mote är inte helt fel heller, ska köpa en extra själv snart.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Tänka sig att man skulle se herr Munky här. Nå, några intryck att dela med dig av konsolen?

Inaktiv

det negativa med konsollen för mig var sladden mellan nanchuck och wiimoten,
för när jag körde boxning eller slogs med svärd i red steel så gör man rätt så kraftiga rörelser,

och då flyger sladden mellan nancuck och wiimote upp och ner och ibland trasslade in sig i nån kontroll.

det bästa vore om nanchuck och wiimote kunde köras utan den korta sladden mellan dom.

det är det enda negativa jag råkade ut för mig på Wii.
fast alla kanske inte retar sig på det.

för övrigt så är Wii en höjdare och ett självklart köp.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det negativa med konsollen för mig var sladden mellan nanchuck och wiimoten,
för när jag körde boxning eller slogs med svärd i red steel så gör man rätt så kraftiga rörelser,

och då flyger sladden mellan nancuck och wiimote upp och ner och ibland trasslade in sig i nån kontroll.

det bästa vore om nanchuck och wiimote kunde köras utan den korta sladden mellan dom.

det är det enda negativa jag råkade ut för mig på Wii.
fast alla kanske inte retar sig på det.

för övrigt så är Wii en höjdare och ett självklart köp.

Håller med, dom borde har kommit på en annan lösning. En motion sensor i nanchuck som med wiimoten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar