Funderar på att köpa Wii/DS, hilfe.

Medlem
Funderar på att köpa Wii/DS, hilfe.

Vill inköpa en ny nintendo konsol, en Wii eller DS.
Tips på kommande och nuvarande spel som skulle göra denna konsol/handheld värd att köpa.

På DS är jag helt lost vad den har för utbud för den har aldrig direkt intresserat mig förut men som den säljer så måste ju det finnas godbitar. Och Wii är ungeför detsamma.

Så tips plx.

Medlem

Nintendo DS Lite kan du iaf. lugnt köpa, den har ett brett sortiment spel som du bara måste prova t.ex.:

Osu! Tatakae! Ouendan
Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2
Elite Beat Agents
Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Justice for All
Phoenix Wright: Trial and Tribulation (kommer snart)
Hotel Dusk: Room 215
Pokémon: Pearl
Pokémon: Diamond
Mario Kart DS
Metroid Prime: Hunters
Tetris DS
Jump Ultimate Stars
Advance Wars: Dual Strike
Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Portrait of Ruin
New Super Mario Bros.
Meteos
Super Mario 64 DS
Mario & Luigi: Partners in Time
Tony Hawk's American Sk8land
WarioWare: Touched!
Trauma Center: Under the Knife

Nintendo Wii tycker jag du kan gott vänta med att införskaffa, just pga. den anledningen att konsolen inte har fått så många bra spel än. Det enda jättebra spelet Wii har för tillfället är The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Så det är enkelt, skaffa en DS Lite nu med detsamma!

/en jättenöjd DS-användare ^^

Medlem

Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Portrait of Ruin
Trauma Center: Under the Knife
Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Justice for All

Är nog titlar som man skulle kunna kolla närmare på, är DSen helt regionsfri förresten?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Portrait of Ruin
Trauma Center: Under the Knife
Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Justice for All

Är nog titlar som man skulle kunna kolla närmare på, är DSen helt regionsfri förresten?

Ja

DS kan vara världens bästa konsol någonsin. Men har du minsta kärlek alls övers för strategi är även Advance Wars DS ett måste, underbart spel.

Medlem

om du vill köpa ett wii hänvisar jag dig till min tråd på köp/sälj forumet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag kan inte säga så mycket om DS eftersom jag inte spelat särskillt mycket och håller inte koll på det. Men jag tycker iaf att Wii är något som är värt att köpa, speciellt pga kontrollen. Spel som jag tycker är bra e Zelda TP, Far Cry, Wii sports (följer visserligen med), Wii play och så börjar det komma många spel nu till sommaren. Jag ser fram emot t.ex. Wii versionen av RE4, Smash Bros Brawl, Metroid Prime 3 mm. Dessutom tycker jag om virtual console mkt.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Wii är man ju hyfsat nöjd med, men främst när fått händerna på Brawl som köpet kommer vara complete, så den kan man faktiskt vänta med om det inte är Zelda eller Super Paper Mario som man dör för att få spela
DS är jag själv mäkta sugen på.. Nu ska ju zelda komma till den också, och jag testade Hotel Dusk till den, och det var riktigt bra. Gillar det casual play som den lilla pekboken erbjuder.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

DS är något mer stabilt köp just idag, tycker jag. Anledningen är, ungefär som gällande PS3, att det inte finns så många bra spel till Wii ännu. Men de kommer!
Vad som kan vara intressant att beakta är dock att ca 2500kr sällan känns som ett dåligt köp m man köper en Wii idag. Den säljer som smör och alla stora utvecklare är ute efter att göra kosing på maskinen. Både DS och Wii är här för att stanna.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar