Gratis online tjänst?

Medlem
Gratis online tjänst?

Är det gratis att använda Wii´s online tjänst eller måste man betala som man gör med Xbox Live?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är helt gratis. Det ända man betalar för är om man vill ladda ner "Vitual Console"-spel. Nackdelen är att systemet är krångligare och mer begränsat jämfört med XB Live. Man vet aldrig om någon är online eller ens om någon har reggat sin kod.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Man kanske borde betala för nintendos onlinetjänst (även om jag helst inte ser det alternativet, hehe), för de behöver verkligen rycka upp det som den är nu.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av yonaz:

Det är helt gratis. Det ända man betalar för är om man vill ladda ner "Vitual Console"-spel. Nackdelen är att systemet är krångligare och mer begränsat jämfört med XB Live. Man vet aldrig om någon är online eller ens om någon har reggat sin kod.

Man kan inte se om ens polare är online men man kan dock se om de har registrerat ens nummer. Om de inte registrerat det så är deras namn gråa i addressboken, annars vanlig svart text.

Får väl se hur det blir med onlinepselandet när de första titlarna kommer nu snart. Det borde väl finnas någon typ av lobby där iaf?


signatur

osv.

Inaktiv

blir nog nån chatt channel.

Medlem
Skrivet av Lie|:
Skrivet av yonaz:

Det är helt gratis. Det ända man betalar för är om man vill ladda ner "Vitual Console"-spel. Nackdelen är att systemet är krångligare och mer begränsat jämfört med XB Live. Man vet aldrig om någon är online eller ens om någon har reggat sin kod.

Man kan inte se om ens polare är online men man kan dock se om de har registrerat ens nummer. Om de inte registrerat det så är deras namn gråa i addressboken, annars vanlig svart text.

Man ser baraom de reggat sin kod om man själv först har reggat den spelaren. Man får aldrig ett meddelande som säger typ "Spelare xxx har reggat dig, vill du regga honom tillbaka?"


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Man ser baraom de reggat sin kod om man själv först har reggat den spelaren. Man får aldrig ett meddelande som säger typ "Spelare xxx har reggat dig, vill du regga honom tillbaka?"

Jo det är klart. Känns lite som att man bör ha telefonen redo eller använda datorn för att samla ihop ett gäng om man vill spela något. Lite smått jobbigt.

Gratis är inte alltid gott?


signatur

osv.

Medlem

Ja, man famlar alltid i mörkret så att säga. Men egentligen gör det inte så mycket, man kan ju ändå spela med slumpmässigt folk.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vet någon vad jag behöver för att kunna använda wii online? Jag har en D-Link DI-604 router men det fanns inget utag för en nätverkslad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av yonaz:

Ja, man famlar alltid i mörkret så att säga. Men egentligen gör det inte så mycket, man kan ju ändå spela med slumpmässigt folk.

Kan man verkligen det? Till DS'n är man tvungen att lägga till en friend code, samt att den personen måsta lägga till min, för att vi ska kunna spela med/mot varandra. Trodde Nintendo skulle köra på det också när det gäller Wii.

Men är det som du säger att man kan lira mot slumpmässigt folk är det ju guld. Friend Codes är nog det sämsta som hänt sen folk började spela mot varandra på nätet.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Vet någon vad jag behöver för att kunna använda wii online? Jag har en D-Link DI-604 router men det fanns inget utag för en nätverkslad.

Köp trådlöstrouter eller en adapter till Wii'n


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av yonaz:

Ja, man famlar alltid i mörkret så att säga. Men egentligen gör det inte så mycket, man kan ju ändå spela med slumpmässigt folk.

Kan man verkligen det? Till DS'n är man tvungen att lägga till en friend code, samt att den personen måsta lägga till min, för att vi ska kunna spela med/mot varandra. Trodde Nintendo skulle köra på det också när det gäller Wii.

Men är det som du säger att man kan lira mot slumpmässigt folk är det ju guld. Friend Codes är nog det sämsta som hänt sen folk började spela mot varandra på nätet.

Till DS, t.ex mario kart kan man spela med slumpässiga spelare iaf. Friend Codes är precis vad de heter. De är till för sina vänner, inte varenda kotte på diverse forum man besöker.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av yonaz:

Ja, man famlar alltid i mörkret så att säga. Men egentligen gör det inte så mycket, man kan ju ändå spela med slumpmässigt folk.

Kan man verkligen det? Till DS'n är man tvungen att lägga till en friend code, samt att den personen måsta lägga till min, för att vi ska kunna spela med/mot varandra. Trodde Nintendo skulle köra på det också när det gäller Wii.

Men är det som du säger att man kan lira mot slumpmässigt folk är det ju guld. Friend Codes är nog det sämsta som hänt sen folk började spela mot varandra på nätet.

Till DS, t.ex mario kart kan man spela med slumpässiga spelare iaf. Friend Codes är precis vad de heter. De är till för sina vänner, inte varenda kotte på diverse forum man besöker.

Det kan man visserligen i Metriod Prime Hunters också, men då kan man endast spela vanlig Death Match. Har man friend codes kan man lira ca 5 olika andra lägen.

I Animal Crossing kan man inte besöka slumpmässiga städer som har sin port öppen, utan där måste båda personerna lägga till friend codes och sen bestämma tid. Nej fan jag blir så förbannad när jag tänker på hur jävla efter Nintendo är vad gäller onlinemöjligheter.

1
Skriv svar