Spela japanska spel på wii?

Medlem
Spela japanska spel på wii?

Såg lite filmer med naruto till wii och vart otroligt sugen, men det kommer väl som i vanlig ordning inte till europa.

Går det att chippa wiit så man kan spela japanska spel? Mest intresserad av naruto och guilty gear.

Medlem

Ja, kolla på http://www.wiikey.cn/ och http://www.psxcare.com/

Alla spel fungerar dock inte.

Inaktiv

Har själv fixat WiiD, men det finns nästan inga japanska spel som fungerar på PAL wiis just nu. Men om du har en amerikansk Wii så borde Naruto och flera andra japanska titlar fungera. Men för oss som har en PAL version så är det bara att vänta på en Freeloader eller någon framtida uppdatering som gör det möjligt för PAL maskiner att spela upp flera japanska spel.

Medlem

Det är väl en Wii-version av Freeloader på gång?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Jo hoppas det, men de ända nyheterna om en freeloader till Wiin är väldigt gamla och de kanske då menade den där freeloadern som de släppte till Wiin för ett tag sedan(som bara funkar på GC spel will Wiin)

Medlem

Förr eller senare kommer det nog en freeloader eller liknande. Om jag inte minns fel tog det väl ett bra tag innan det dök upp sånt till 360n.

Inaktiv

Finns det till 360n!?

Medlem

Jag menade inte just en freeloader till 360. Men du kan ju bland annat flasha driven och chippa konsolen i sig. Sen hur bra det fungerar har jag ingen aning om.

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Har själv fixat WiiD, men det finns nästan inga japanska spel som fungerar på PAL wiis just nu. Men om du har en amerikansk Wii så borde Naruto och flera andra japanska titlar fungera. Men för oss som har en PAL version så är det bara att vänta på en Freeloader eller någon framtida uppdatering som gör det möjligt för PAL maskiner att spela upp flera japanska spel.

Kan du fortfarande spela online trots att du chippat din konsol? Funderar på o chippa mitt wii.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Kan du fortfarande spela online trots att du chippat din konsol? Funderar på o chippa mitt wii.

Ja.


signatur

osv.

1
Skriv svar