Sparas till Wii. Tips på spel.

Medlem
Sparas till Wii. Tips på spel.

Nu är det så att jag håller glatt på att spara till min egna Wii och har några små funderingar som jag skulle vilja ha besvarade.

Finns det några Super Mario spel ute än?

Kan man tanka många gamla godingar som; Goldeneye, Super Mario 64, Yoshi Story?

Funkar alla GameCube spel på den?

Hur är kontrollen? Är det lättstyrt med denna intressanta fjärrkontroll?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Super Paper Mario finns ute i staterna och har fått skyhöga betyg hela vägen. Tyvärr har det av någon idiotiskt oförklarlig anledning inte ett släppdatum för Europa, men lär komma till hösten någon gång förhoppningsvis. Sedan är Super Mario Galaxy på väg, som även det verkar guld, men det har inget datum och jag satsar på tidigt 2008 i Europa.

En del klassiker finns att ladda ner, bland annat Super Mario 64, men många återstår. De drar ut på det för att inte släppa alla stora kort direkt, utan passa in till döperioder etc.

Alla GC-spel fungerar så vitt jag vet på den. Det skulle möjligen vara spel som Phantasy Star Online som inte skulle fungera, då det kräver den där bredbandsadaptern. Stöd kanske finns inbyggt iofs, men jag vet inte.

Kontrollen tycker jag fungerar bra överlag. Den är inte precis som man väntar sig att den ska vara, inte helt hundra precis men absolut tillräckligt - en del utvecklare har inte full pejl på den tyvärr. Det kommer förhoppningsvis från och med andra- eller tredjegenerationsspelen, då de fått mer tid på sig att lära den. Dessutom är kontrollen jätteskön att hålla i.

Jag är just nu missnöjd med vad för spel det finns ute, bara ett fåtal är enligt mig riktigt intressanta. Men fler är faktiskt på väg och stöder verkar repa sig, när utgivare skyndar för att få några spel till konsolen som antagligen sålt långt över deras förväntningar. Jag hoppas det fortsätter så också.

Medlem

Du kan ju chippa konsolen också för en slant. Då ska tydligen de flesta amerikanska/japanska spel fungera.

Det som känns lite tråkigt är att de flesta spelen varkar vara framstressade. Men det finns helt klart ett par bra spel. Zelda och SSX Blur bland annat.

Gudfadern ska tydligen vara rätt bra också.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Jag är just nu missnöjd med vad för spel det finns ute, bara ett fåtal är enligt mig riktigt intressanta. Men fler är faktiskt på väg och stöder verkar repa sig, när utgivare skyndar för att få några spel till konsolen som antagligen sålt långt över deras förväntningar. Jag hoppas det fortsätter så också.

Väldigt bra svar från dig där i stort Peak. Vill med citatet också påvisa att just nu är det faktiskt så att de där unika, superbra spelen tyvärr lyser med sin frånvaro. Det finns ju en del riktigt bra spel (Zelda mm.) men det är nog först i höst som det kommer att finnas drivor med spel som sliter i sedlarna i plånboken. Precis som Peak också säger så handlar mycket om att utvecklarna verkligen måste förstå Wiins potential och inte porta spel från PS2 etc.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

gudfadern är riktigt bra, prince of persia,
splinter cell,
flygspelet blazing angels är mycke roligare att köra än på 360.

Inaktiv

Vad jag vet så funkar alla GC spel, jag har iofs bara testat mina 10. Utbudet på spel på wii shop channel e väl ganska bra det finns flest NES-spel, 64 spel finns det dock bara 4 st av, sist jag kolla iafsom är mario 64, mariokart 64, zelda ocarina of time och lylat wars, själv har jag laddat ner super mario bros, soccer och zelda a link to the past o dem e jag nöjda med. Kontrollen var bättre än jag trodde, jag gillar den mycket. Spel som jag har köpt är TP och Far Cry, dem tycker jag e roliga.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Tack för alla svar. Verkar som det finns en del godingar ändå. Men spel som Gudfadern, splintercell och så vidare spelar jag hellre på min 360. ^^


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Zelda är ju givet i samband med wii-köpet, men annars har jag haft en del skoj med Metal Slug (dock bäst med gc-kontroll om man har, två pers coop ). Sedan har jag väl haft en del skoj med Monkey ball, men inget köp jag skulle rek'a. Det starkaste kort som bär stor anledning till mitt Wii-köp ligger hos Smash Bros Brawl, men det blir väl sen höst/vinter..:( säkerligen efter Galaxy och att dess hype börjat lägga sig, i vilket fall.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Nån som vet om Super Smash Bros Brawl har online stöd?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

kan lugnt säga att gudfadern är grymt mycke mer kul på wii än på 360,
alla fighter som man gör med wii kontrollerna i gudfadern på Wii höjer nöjet enormt

inget ont om gudfadern på 360 för det har man kört också, fast riktigt lika kul var det inte.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Nån som vet om Super Smash Bros Brawl har online stöd?

Japp, det kommer ha onlinestöd. Kolla här för de som är listade hittills. Kan behöva uppdateras.. eller bumpas


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har en till fråga. Måste man använda Wiimote grejen till alla spel? Eller kan man använda en classic/gc-kontroll?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det beror på spelet i sig vad det har för stöd, men de flesta är väl med wiimoten. Metal Slug har en massa olika kontrollinställningar, och SSBB kommer endast köras med gc/classic-kontrollern (och alla vc-spel körs med den konstellationen också). Annars är det Wiimoten som är default.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar