Wii värt att köpa?

Medlem
Wii värt att köpa?

Undrar om det någon ide att köpa Wii än?
Om det finns några bra spel i butik eller på marketplace.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja och ja. Men de riktigt tunga titlarna börjar komma nu i sommar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vill du ha en Wii finns det ju ingen anledning till att inte köpa en. Förutsatt att man har råd så klart. Sen kan du ju fråga dig själv: Verkar spelen roliga som finns i butik nu? Verkar kommande spel roliga? Vad som är bra för mig kanske är tvärtom för dig. Personligen spelar jag hellre SSX Blur än Zelda

Inaktiv

beror på vilka spel du gillar,

just nu finns iaf ett helt ok utbud av det mesta,
party spel, fps , bilspel, medmera.
så du kommer nog hitta nåt du gillar.

Wii är ju fortfarande relativt nytt. ett halvår gammalt, så spelsortimentet är kanske inte den största än så länge.

men så är det för alla nya maskiner.
mycke spännande saker är ju på g till Wii .

Medlem

Glömde att fråga om det följer med någon HDD eller minneskort?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

stv
Medlem

512mb internt flashminne

Medlem

Sen om du gillar nes och snes spel så är det ett solklart köp om du kan fixa internet till din wii, finns inget bättre än att spela de gammal godingarna med sina polare som man brukade göra när man hade nes och sens


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

De flesta bildar sig en uppfattning om Wii genom att testa Wii Sports som har klockren kontroll. Alla som provat det spelet inklusive mormödrar och andra tv-spelsoskulder har fallit pladask för konsolen. När man sen upptäcker att det övriga spelutbudet just nu är ganska klent blir man lite besviken. Det kommer dock en hel del tunga titlar nu framöver så jag hade nog ändå rekommenderat ett köp.

Inaktiv

Wii är asbra du kommer garanterat bli nöjd med zelda om du gillar äventyr

Inaktiv

Finns ganska mycket som håller Wiin vid liv redan idag. Dock är det inom den närmsta framtiden som spelen verkligen kommer att göra konsolen till ett must-have. Just nu är det nog innovationen som gör att konsolen flyger av butikshyllorna.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Jag har aldrig gillat Wii. Handkontrollen lämpar sig inte för vanligt spelande. Och det är just vanligt spelande som är optimalt. Det känns inte direkt så seriöst att hoppa runt framför TV-rutan och flaxa med armarna. Dessutom har Wii usel prestanda, så man kan inte vänta sig särskilt avancerad AI till konsolens framtida spel. Grafiken behöver jag inte ens nämna...

Nej, 360 är det vettiga valet. Bra pris, och bäst spel. Åtminstone i nuläget. Visst är kvaliteten rätt låg, men det får man leva med.

Inaktiv

Playstation 3 är det enda rätt valet. Wii är en oseriös som riktar sig till icke-gamers. Xbox 360 för alla, det är bara en tidsfråga innan den dör. Playstation 3 är den klart dyraste men samtidigt den mest prisvärda.

Så nej, det är inte värt att köpa Wii.

Inaktiv
Skrivet av Kalasboxen:

Playstation 3 är den klart dyraste men samtidigt den mest prisvärda.

Det var det värsta jag hört på länge. 6500kr och ett gäng halvruttna spel? No thanks. Visst är själva konsolen bättre än 360, men annars...ett vansinnigt köp i dagsläget. Om man nu inte är stenrik dvs.

Medlem

Wii är för söndagsspelande, som det så kallas, och är en fin konsol att väga upp med, tex pc. Men skulle jag nu köpa en konsol skulle det lätt vara 360, med tanke på spelutbudet(fable2). Det finns nån titel till kaklådan som de flesta vill åt, och det finns än mer för utfyllnad. Lite mer pengar så är den nog lätt att också införskaffa, men det som man är mest rädd för är red light of doom; att den ska haverera helt enkelt. Konsoller ska fungera bara, styra gör jag nog med min kära pc redan.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

*LittleWillyFromPhilly*

lol, ps3 kostar 5.800 på webhallen.

det där priset 6.500 är på sketställen,

köpte min ps3 på Game, och det är ingen stor kedja med butiker och där fick jag min ps3 för 6.000.

tänk på att 360 kostade en bit över 5.000 när den kom och då får man inte ens med en hd dvd spelare i 360n.

och det första året med 360 var skit,
kom knappt några spel alls,
jag vet för jag köpte den när den kom ut.

vill man ha en hd dvd spelare till 360 då får du lägga ut 1.800 det är vad den kostar på media markt.

så även om 360n bara kostar cirka 3.500 nu, så blir det ändå över 5.000 om du vill ha hd dvd och kunna köra hd dvd filmer på 360.

ps3 är komplett.

bara att köra in en bluray film och man slipper en extern dvd läsare så som det är på 360.

Medlem

betalar du 5000kr för en 360 så fick du iallafall ett spel med, kallas bundles. medans en ps3a för 5800kr på webhallen eller 6000kr på t ex game så får du inget spel med. vad fan har en spel konsol för värde utan spel.

Inaktiv

bundles är ofta skit.
för då är det ofta ett spel med som man kanske inte vill ha.

ska det vara bundle då borde man själv bestämma vilket spel det är,

butiken kan bestämma vilken prisklass spelet ska ligga på. men kunden borde få välja själv.

vore helt klart bäst.
och fanns det verkligen bundles när 360 släpptes ?

vad jag minns fick man inget spel med i nån 360 version när det släpptes. och jag har haft 3 st 360 maskiner.

den bästa bundlen har faktiskt Wii med Wii sports,
för där blir nog dom flesta nöjda när dom blir påtvingade ett spel.

för min del tar jag hellre en maskin som är lite billigare än en bundle version där nåt spel man inte gillar är med.

Medlem

Det där är en högst personlig åsikt då det oftast kommer med populära sport spel i bundles som stora massan tycker om. Jag fick med pefect dark i min bundle som ja köpte vid release.

har det någon betydelse att du haft 3st 360, för ja antar att du inte varit så jävla dum och gått och köpt en ny varje gång.

Inaktiv

nope jag har inte vart så jävla dum att jag köpt 3 st,
jag var faktiskt så jävla dum att jag köpte 1.

för den pajade direkt, och likaså dom 2 andra som jag fick utbytt.

för ser du, 360 har en förmåga att inte funka så bra,
du kanske har hört talas och läst om alla som fått lämna in sina 360s som antingen låser sig eller får sina grafik kort brända ?

nuförtiden är jag inte så jävla dum att jag har en 360.
för jag vill kunna lira utan att få ett antal låsningar varje dag.

inte alla 360s gör det,
men oroväckande många.
och det är jävligt dumt för dom som råkar ut för det.

jag tycker att man ska kunna begära att en spelkonsoll ska kunna köra spel, eller hur ?

sen att jag har haft otur med 3 maskiner i rad får faktiskt mig att helt tappa förtroendet för ms.

och det sjuka är att en kompis till mig, en granne har fått byta ut 2 st 360.

något måste ju vara åt helskotta galet när så många har fått problem.

gammla x boxen var väl mer eller mindre felfri ?
så varför går det så galet med 360.

Medlem

^--- vad har detta inlägg med det hela att göra?

Inaktiv

jag förklarade för dig att jag inte köpt 3 st 360,
bara en, och bytt in den och 2 andra.

för du trodde ju tydligen att jag köpt 3 st ser du.

och att en hel del 360 maskiner inte funkar bra har väl visst med detta att göra också,

det är bara en massa tjöt om priser hit å dit,

vågar du inte diskutera också antal fel på maskiner 360 vs ps3 ?

hoppas att du inte fått hjärnskador eftersom du kallat dig drunken monkey boxer.

boxning och fylla gör inte underverk för hjärncellerna

eller syftar du på drunken monkey boxer kamp sport stilen när du kom på ditt nick ?

Inaktiv

pff sommar och sol ute,
bor 50 meter från badstranden och här sitter man och grälar om ingenting egentligen.... lol.

skiter i detta nu, ps3 är bäst 360 är bäst och Wii är bäst,
så nu blev det oavgjort.

dax å bada.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jag förklarade för dig att jag inte köpt 3 st 360,
bara en, och bytt in den och 2 andra.

för du trodde ju tydligen att jag köpt 3 st ser du.

och att en hel del 360 maskiner inte funkar bra har väl visst med detta att göra också,

det är bara en massa tjöt om priser hit å dit,

vågar du inte diskutera också antal fel på maskiner 360 vs ps3 ?

hoppas att du inte fått hjärnskador eftersom du kallat dig drunken monkey boxer.

boxning och fylla gör inte underverk för hjärncellerna

eller syftar du på drunken monkey boxer kamp sport stilen när du kom på ditt nick ?

orka, dont feed the trolls anymore säger ja bara.

Inaktiv
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Jag har aldrig gillat Wii. Handkontrollen lämpar sig inte för vanligt spelande. Och det är just vanligt spelande som är optimalt. Det känns inte direkt så seriöst att hoppa runt framför TV-rutan och flaxa med är kvaliteten rätt låg, men det får man leva medarmarna. Dessutom har Wii usel prestanda, så man kan inte vänta sig särskilt avancerad AI till konsolens framtida spel. Grafiken behöver jag inte ens nämna...

Nej, 360 är det vettiga valet. Bra pris, och bäst spel. Åtminstone i nuläget. Visst.

Asså stick till Xbox forumet då!!

MFC
Medlem

Vill man ha grymma spel och grymma titlar så .. PS3
Vill man ha grym spelupplevelse på bekostnad av grafik o prestanda.. Wii


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Utveckla tack, är intresserad av hårdvaran.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Har snart haft min wii i ett år och är nöjd med den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem
Skrivet av Nocturne:

Utveckla tack, är intresserad av hårdvaran.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Vill man ha grymma spel och grymma titlar så .. PS3
Vill man ha grym spelupplevelse på bekostnad av grafik o prestanda.. Wii

Vad gäller Xbajs360.. så kan jag bara säga, eftersom jag själv jobbar inom datorbranschen och vad jag vet om komponenterna i Xbajs360 så skulle jag ALDRIG (inte ens under vapentvång) köpa en Xbajs360. Samma skitkomponenter i den som i en viss annan maskin och kvaliten är risigt värre. Ni som ännu har fungerande boxar.. grattis.. resten köp PS3 och/eller Wii..

Känns som att du är en av dom sista man ska lyssna på vad gäller valet av konsol.

Medlem

Köp en 360, och Call of duty 4, och Live...det...är....beroende fram kallande....


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

12
Skriv svar