Virtual Console USA?

Medlem
Virtual Console USA?

Jag vet inte om den här fråga har redan varit men jag ställer den ändå.

Min fråga är finns det något sätt för oss här i europa att få USAs Virtual Console spel eller måste vi bara ladda Virtual Console spel från europa?

Som ni ser här så får USA mycket mer och bättre Virtual Console spel än vi här i europa som vanligt får europa alltid allt sist och allt sämst när det gäller konsoler...
Kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Console#North_America


signatur

Dont force your weakness upon me!

Nej, det är inte möjligt. Men vad du klagar över förstår jag inte, tom. sidan du länkar till visar att Europa och USA har precis lika många spel släppta till tjänsten? Visst finns små skillnader vad gäller enskilda spel, men de flesta stora titlar finns på båda marknaderna.

Medlem

tex i PS3 kans man skapa en usa account och få ladda hem usa demo osv, det kan man alltså inte göra med wii? ne jag var bara lite arg över att vissa spel som jag ville ha fanns inte till europa


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Än så länge är ju skillnaderna minimala. Det dåliga ligger dock i framtiden, när spel som Chrono Trigger släpps. Eftersom det aldrig kommer till EU kommer det ej finnas för oss på VC heller, förutsatt att det släpps överhuvudtaget.

Jag förstår inte riktigt hur Nintendo resonerar. "Hmm.. om vi regionskodar nedladdningsbara spel så kommer vi nå ut till en mindre marknad. Perfekt! Det kör vi på!".

På senare tid har jag börjat fundera om de verkligen menade så när de talade om regionslåsning. Den regionslåsning de kan ha menat är den att EU-spelare inte kan ladda ner från USAs och Japans VC-databas och vice versa, inte den regionslåsning som spelen hade till sina respektive konsoler. Det är bara en teori, men att stänga ute 30% potentiella köpare när det kostar noll att släppa här borta övergår mitt förstånd. Nintendo älskar pengar.

Sedan är det väl säkert också till viss del upp till Square-Enix...

Medlem

Det är licenser och ratings (åldersgränser) och sådant som måste redas ut för att kunna släppa spelen. Det är olika regler osv i olika regioner. Det skiljer sig faktiskt även från land till land även inom Europa. Vi har vissa spel som andra inte har och tvärt om. Det är lite komplicerat men man får vara glad för det man får. Finns ju en hel del godbitar på VC ändå.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

peak_performance: jag har funderat på det också. Men å andra sidan så måste dom väl fixa till så att spelen är PAL-versioner ändå? Spel som aldrigs släppts som PAL lär väl kräva viss programering som företagen kanske inte vill lägga resurser på just nu. Vad vet jag

1
Skriv svar