Anslutningsproblem~

Medlem
Anslutningsproblem~

Ville bara höra hur det ligger till på just den fronten, sedan en stund tillbaka så har jag problem att koppla upp med lådan. Säger endast Can not connect to server, please try again later.. En vecka senare x) Läst något om att nån ynka procentenhet lyckats få trubbel med systemuppdateringen så liknande inträffat, vilket vore oerhört trist.
..även att jag bara ska behöva configga routern lite granna, men det har ju fungerat förut. Dessutom har jag inte upplagt så jag kan göra det.. ;P
Någon?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har oxå en del problem, måste göra om uppkopplingsinställningarna i Wii:n för att det skall fungera varje gång så gott som.


signatur
Medlem

Samma sak här förutom att jag inte provat att lägga in alla inställningar på nytt.. Nintendo får fixa det som behöver fixas för så här skall det väl ändå inte behöva vara ??


signatur
Medlem

Kanske behöver ni öppna någon port i routern? Börja med att sätta Wii'n som en DMZ så lär ni märka

Inaktiv

har inga problem alls, och ändå kör jag med lan adapter hemma och trådlöst hos en kompis när jag är hos han,

hur enkelt som helt att ändra mellan wireless och trådburen upppkoppling.

Medlem

Hehe, jag är tillbaka online iaf, fixade det för några dar sedan. Så... en rtfm på mig, men hoppas tråden bringar hjälp till andra åtminstone. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

nån som kan beätta hur man kommer in online på wii

Medlem

För det första, vad har du för uppsättning hemma?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

ja har ingen anig hur ser man de

Medlem

Läs instruktionsboken till att börja med. Fattar du inte vad som står i den så lär ingen kunna hjälpa dig på det här forumet. Tyvärr, men vissa baskunskaper lär man tillskansa sig själv.

Medlem

Får min Wii nu i veckan förhoppningsvis, efter som jag ska köra trådbundet så köpte jag en LAN-adapter från Nintendo.
Min fråga är dock om man behöver öppna några portar för att få det att funka med Shop-channel?

Inaktiv
Skrivet av Vargavinter:

Får min Wii nu i veckan förhoppningsvis, efter som jag ska köra trådbundet så köpte jag en LAN-adapter från Nintendo.
Min fråga är dock om man behöver öppna några portar för att få det att funka med Shop-channel?

Mycket tveksam till att du skulle behöva göra det. Problemet skulle möjligtvis kunna uppstå om du har en mycket avancerad router, och då tänker jag avancerad.

1
Skriv svar