Hårddisk till Wii på g ?

Inaktiv
Hårddisk till Wii på g ?

ett rykte om en hårddisk..

http://www.helmgames.com/articles/258

Medlem

jo det vore bra, för det interna minnet, 512 meg räcker ju inte långt.
finns visserligen 1gigs å 2 gigs minnen att köpa.
men en hd hade nog vart smidigare ?

Medlem

hur stor skulle den hdn va isåfall?

Inaktiv

sägs det inget om,
med hd blir det nog, för även en demo channel att tanka demos från kommer vad det verkar.

Medlem

får kolla om man kan hitta mer info om wii hdn
för det är ju bara ett rykte så

Medlem

Låter ju vettigt tycker jag.
Personligen sitter jag nu och inväntar att de ska dyka upp lite stortitlar till maskinen i fråga. Vart ju nån speljournalist som vart helt lyrisk efter lite besök hos några speltillverkare där han hade fått se framtida titlar till Wii om jag inte minns helt fel.

Lyckades personligen med bedriften att byta till mig en 1månads gammal Xbox 360 Premium med kvitto och garanti utav en 40åring imot ett playstation 2 för ett tag sedan. Så blivit att man spelat på den när man haft tid medans Wiin har fått stå i skuggan ett tag nu.
Nah som sagt fler titlar till folket!


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Jag tror faktisktinte det kommer någon HDD till Wii. Det är SD-kort som gäller. Med en mjukvaru-uppdatering kan den nog få stöd för upp till 4GB-kort mot 2GB som det är nu.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

hårddisk hade inte varit så dumt

men vad händer när de blir utslitna då?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

*bondmaster*

*hårddisk hade inte varit så dumt

men vad händer när de blir utslitna då? *

vad händer på ps3 och 360 och pc när hdn är utsliten ?
jo man byter ut den för den ska förmodligen anslutas genom usb.

köpte blazing angels igår till wii,
å det funkar hur bra som helst att flyga med vifta på armar.
tokfin precision, har mycke lättare att flyga än på 360. å för en gång skull så ser spelet riktigt bra ut också

det coola är att man kan även flyga med classic kontroller om man nu skulle vilja det.

Medlem

flygspel lär funka fint till wii |)

Inaktiv

Jag har hört om detta rykte förut men greppar inte hur/varför de skulle marknadsföra en USB-hårddisk när man kan ploppa i minneskort i Wiin. Om de ex. ska börja med demos via VC eller så får de ju knappast största möjliga spridning om folk tvingas köpa extra hårdvara för att det ska fungera.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Jag har hört om detta rykte förut men greppar inte hur/varför de skulle marknadsföra en USB-hårddisk när man kan ploppa i minneskort i Wiin. Om de ex. ska börja med demos via VC eller så får de ju knappast största möjliga spridning om folk tvingas köpa extra hårdvara för att det ska fungera.

har du någonsin hört talas om chip? det skulle vara rätt smidigt om man kunde lägga spel på hårdisken som man gör på XBOX istället för att bränna ut dom...

Medlem
Skrivet av Nolite:

Jag har hört om detta rykte förut men greppar inte hur/varför de skulle marknadsföra en USB-hårddisk när man kan ploppa i minneskort i Wiin. Om de ex. ska börja med demos via VC eller så får de ju knappast största möjliga spridning om folk tvingas köpa extra hårdvara för att det ska fungera.

Iofs är väl minneskort också extra hårdvara. xD


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av xevyyr:
Skrivet av Nolite:

Jag har hört om detta rykte förut men greppar inte hur/varför de skulle marknadsföra en USB-hårddisk när man kan ploppa i minneskort i Wiin. Om de ex. ska börja med demos via VC eller så får de ju knappast största möjliga spridning om folk tvingas köpa extra hårdvara för att det ska fungera.

har du någonsin hört talas om chip? det skulle vara rätt smidigt om man kunde lägga spel på hårdisken som man gör på XBOX istället för att bränna ut dom...

Vilket både är olagligt och skapar paradoxen med att fler devs slutar utveckla för konsollen. Vilken bra idè.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av xevyyr:
Skrivet av Nolite:

Jag har hört om detta rykte förut men greppar inte hur/varför de skulle marknadsföra en USB-hårddisk när man kan ploppa i minneskort i Wiin. Om de ex. ska börja med demos via VC eller så får de ju knappast största möjliga spridning om folk tvingas köpa extra hårdvara för att det ska fungera.

har du någonsin hört talas om chip? det skulle vara rätt smidigt om man kunde lägga spel på hårdisken som man gör på XBOX istället för att bränna ut dom...

Vilket både är olagligt och skapar paradoxen med att fler devs slutar utveckla för konsollen. Vilken bra idè.

Kunde inte sagt det bättre själv. Det skadar absolut inte att vi Wii ägare köper våra spel då det bara gynnar oss själva i slutändan (fler titlar utvecklas och släpps). För det är just precis det som just nu saknas mest på Wii'n. Spelutbud.

stv
Medlem

Hehe, "har du någonsin hört talas om chip"...låter som chip enbrt används i negativa syften?
Tror både du och Drunken_monkey_boxer får läsa upp lite vad ett chip är

Visst har TheEdge|Jinx rätt poäng ang dev. Men frågan är hur mycket spelutvecklarna kollar på moddning i den saken.

Låt mig förklara; EA ska släppa ett nytt spel, kommer dom ens diskutera om dom ska släppa den titeln till tex XBOX bara för massor har dom moddade?

Dom köttar väl oftast ut till alla konsoler och platformar som finns, mer pengar för små modifikationer i koden = lönsamt.

Sen har vi dom heta titlarna. Som tex Mario. Tror ni att Nintendo som har köpt in titeln funderar på om dom ska göra spelet till låtsäga PS3 för att Det är massor med Wii som är moddade?

Dags att vakna upp i det verkliga livet. Och nej, jag säger inte att ni ska modda era Wii eller andra konsoler. Säger bara att din poäng teoretiskt sett är rätt. Men i praktiken är den fel.

Ursäkta för ett långt inlägg. Och möjligen oförståligt

Inaktiv

läste om hd till wii i game reactor, 8gig.
och det är nog mycke troligt att det blir en,

för det ska ju komma en demo channel att tanka speldemos från på Wii och då räcker inte 512 megs minnet så långt,
och man ska tydligen så småningom kunna tanka ner Sega Saturn spel till Wii.

Medlem

ja inget är ju omöjligt,
titta bara på 360.
det förnekades att det skulle komma en större hd, och en ny version av 360, och vad hände ?

och att kunna lira sega saturn spel igen vore kul, funkar säkert bra med Wii classic kontroll.

Medlem
Skrivet av stv:

Hehe, "har du någonsin hört talas om chip"...låter som chip enbrt används i negativa syften?
Tror både du och Drunken_monkey_boxer får läsa upp lite vad ett chip är

Lägger ner, alla som chippar sina konsoller använder de till piratkopieringen någon gång under konsollens användning, och även om det är en gång så är det en gång förmycket. Kan ju säga redan nu att t ex chippa sin gamla Xbox för att lira emulatorer t ex är ju inte lagligt heller, för romsen och bios till emulatorerna i sig är olagligt.

Men jag kan ju fråga dig då, vad används det till mer än att spela import och meninglösa homebrew nu när vi tagit bort emulatorerna?

stv
Medlem

think outside the box nu göran(Drunken_monkey_boxer)...

Gå in på wikipedia och slå upp "chip" så ska du se vad det egentligen är. Kolla om det finns olika sorters chip i tex Wii.
Vad jag menade på ett lite humoristiskt sett var att chip behövs för att få Wii att fungera, men sen när man slänger in en kod som gör att man kan spela piratkopierat material det är en annan sak...

Men kolla upp om ditt Wii inte har ett enda chip alls, isf är jag förvånad om den fungerar överhuvudtaget...

stv
Medlem

tillägg: Jag använder en chippad konsol, Xbox. Och har den som mitt mediacenter. Fungerar utmärkt! Allt i ett lagligt syfte.

Istället för att köpa en "riktig" mediastation på 10tusen+

Medlem
Skrivet av stv:

think outside the box nu göran(Drunken_monkey_boxer)...

Gå in på wikipedia och slå upp "chip" så ska du se vad det egentligen är. Kolla om det finns olika sorters chip i tex Wii.
Vad jag menade på ett lite humoristiskt sett var att chip behövs för att få Wii att fungera, men sen när man slänger in en kod som gör att man kan spela piratkopierat material det är en annan sak...

Men kolla upp om ditt Wii inte har ett enda chip alls, isf är jag förvånad om den fungerar överhuvudtaget...

Så du gick off-topic från de som diskuterades? Kul skämt. Dock så när du snackar om ditt media center, så undrar ja om du inte ser på filmer, serier eller lyssnar på mp3 filer m.m som du inte har rätt till igenom ditt media center? Inte lagligt det heller så ser inte poängen med att du försvarar chippning.

stv
Medlem

Nu är jag trött på din inställning...

Jag lyssnar på mp3 via shoutcast på olika servrar, ofta www.radioseven.se som är helt lagligt.

Jag streamar/streamade kanaler (ztv blandannat). Jag kollar på köpta DVD-filmer från blandannat åhlens. Jag kollade på inrippade program som gått på TV dagen/timmarna innan(som att spela in på VHS)
Vad mer vill herr paragrafryttare veta?
OM du bor nära min hemstad så får du mer än gärna komma och hälsa på.

Jag gick väl lika offtopic som du gjorde?
Du som började gorma om att chip leder till dittan och dattan. Då förklarade jag på ett snällt sätt att du borde kolla upp vad ordet chip betyder.

Låt mig då förklara;
Chip är en styrkrets som beskriver hur information eller enheter ska bete sig.

Lite "svagt" beskrivet.

Hoppas du fått upp ögonen mer för ordet chip och slutar kasta sten i ditt lilla växthus.

Medlem

^-- Min inställning borde finnas hos många fler än vad den gör. Och ja tar dig för ditt ord, du är en av få, skönt att se.

stv
Medlem

Jo jag vet att jag tyvärr är det.
Och din inställning finns halvt hos mig också...så jag vet att du delvis har rätt, men som sagt man ska inte dra alla över en kam...

nog pratat om detta nu

Medlem

jag vet att det blir lite off-topic nu men jag måste få slänga in en sista kommentar eftersom jag startade denna konversationen.
Jag förstår hur alla ni tänker när ni säger att piratkopiering är fel, speciellt vad gäller spel. Jag anser att spelutvecklare borde få credit för det dom gör, speciellt om det är lite mindre företag gör några bra spel fast kanske inte lika viktigt när det gäller t.ex. EA-Games som slänger ut nya spela hela tiden och tjänar massa pengar, men samtidigt så har jag laddat ner spel till PC, wii osv. ett tag nu och "gratis är gott" speciellt när spel kostar 500-600 spänn i butik numera, detta gäller även film. Vad gäller musik är jag helt för fildelning, Stora artister får betalt i form av royalties osv. när låtar spelas på radio, tv och sånt. Vad gäller dom mindre artisterna så kan dom bli kända enklare på det sättet, se tillexempel på basshunter(suger totalt men känd blev han) han släppte sina låtar på internet först och blev rejält känd.

Inaktiv

neo geo spel till Wii och möjligen sega saturn spel till virtual console... Underbart

Medlem

Nä nog är ingen här skruppelfri, men måtta får det vara. Ser extra plats mer som en god utveckling framåt för wii's online-del som i dagsläget är verkligen knapert. Kanske att man skulle kunna skicka -ehem- sommarbilder till varandra via ens _Generella_ friends list, som vi ju vet.. inte existerar >_<


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Skrik inte på mig nu men borde det inte gå att koppla in en "vanlig" bärbar hårddisk i nån utav usb portarna ?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

1
Skriv svar