Ska jag köpa en DS till min flickvän i Påsk present?

Inaktiv
Ska jag köpa en DS till min flickvän i Påsk present?

Som rubriken lyder. Hon spelar nästan ingenting alls men tänkte pröva få henne lite mer intresserad. Är DS då ett bra alternativ? Varför/Varför inte?

Skulle uppskatta ett snabbt svar.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Tror då inte att det är en så dum idé, finns ju några bra casual spel till DSen. Om du tycker det är värt det, så kör hårt!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Min flickvän har hela livet varit anti allt vad spel heter TV/PC spel osv. Inte ens Sims kunde locka in henne i spel-träsket. Men när hon fick testa en Wii blev hon helt såld och sponsrade ett Wii-köp direkt. Jag vågar inte ge dig några förslag, men så gick det till för mig.

PS. Vad du egentligen vill köpa är någon att spela mot/med på din egen DS eller hur? DS.

Medlem

Låter väl som en bra idé. Men det gäller att köpa rätt spel också, så att den ger ett bra intryck!

Medlem

Ge henne en DS med Animal Crossing. Min syrra testade det på min DS och gillade det så mycket så hon köpte en egen DS med AC.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Wii är bästa någonsin för tjejer har jag kommit fram till efter många års försök... Sims funkar också bra men kräver en del, Wii är det ju bara att köra på direkt.

Ska du köpa DS, köp den rosa (Royal Pink) och Brain Training som är lätt att spela och använder alla funktionerna på DS. Funkade fint för min del, även om den tjejen inte finns kvar i bilden, men hon har kvar min ena DS... Backup som mer normalt spel; New Super Mario Bros.


signatur
Medlem

Köp för fan inte en rosa till henne. Den rosa skall du ha själv och hon kan få en annan färg. Bara för att den är rosa så innebär det inte att det är en "tjej-handheld". Lägger ju bara på en större stämpel på att tjejer inte skall spela med killarna utan de skall vara för sig själva med sina rosa och blommiga spel/consoler.


signatur
Inaktiv

Tack för alla svar!

En uppdatering: Jag köpte aldrig någon DS nu i påsk eftersom jag inte fick tid att ta mig ner på stan. Ska dock köpa en inom en snar framtid. Min baktanke med köpet var nog lite att jag skulle använda den också :). Kommer att bli en rosa (jag har själv inget emot att sitta och spela på en rosa konsoll ) tror det blir med något pusselspel (till henne) och Super Mario till mig.

Håller fullständigt med TixFrix om att rosa spelkonsoller inte främjar kvinnligt spelande igentligen utan förflyttar dom ännu längre ut i perriferin av spelvärlden. Därför kan jag motverka detta med att själv spela på en rosa konsoll


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Plus att den rosa är förbannat snygg, imo Glöm bara inte att Lite är det som gäller.

Medlem
Skrivet av stardust:

Tack för alla svar!

En uppdatering: Jag köpte aldrig någon DS nu i påsk eftersom jag inte fick tid att ta mig ner på stan. Ska dock köpa en inom en snar framtid. Min baktanke med köpet var nog lite att jag skulle använda den också :). Kommer att bli en rosa (jag har själv inget emot att sitta och spela på en rosa konsoll ) tror det blir med något pusselspel (till henne) och Super Mario till mig.

Håller fullständigt med TixFrix om att rosa spelkonsoller inte främjar kvinnligt spelande igentligen utan förflyttar dom ännu längre ut i perriferin av spelvärlden. Därför kan jag motverka detta med att själv spela på en rosa konsoll

New Super Mario Bros? Min syrra ÄLSKAR minispelen i det spelet


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Köp en till dig själv och låna ut den istället. Slösa inte för mycket pengar på dom där, du kommer ångra det...

Medlem

Om du ska köpa presenter till en vän eller bekant så är det förstås en rad saker som spelar roll: hur gammal personen är/blir, vad han eller hon har för intressen, vad han eller hon har för saker redan och i slutändan alltså vad personen behöver eller skulle tycka vara roligt att få.
Du är förmodligen ute lite i sista sekund, men är du inte det försök hålla ögon och öron öppna när du umgås och/eller besöker personen. Vad tycker han eller hon är jobbigt? Tex. 'Åh, vad jag fryser om fötterna på vårt kalla golv' (=köpläge för tofflor som present). Vad verkar personen sakna? 'Jag har tyvärr ingen kaffebryggare men går Nescafe bra?' (=kanske köpläge för just en kaffebryggare som present). Om du är ute i sista sekund får du istället försöka tänka tillbaka på dessa typer av kommentarer som personen brukar uttrycka.
Ett annat tillvägagångssätt när du ska köpa presenter är att tänka på vad personen har för intressen och köpa något inom detta område, till exempel golf. Tänk dock på att om personen har ett genuint intresse (och relativt mycket pengar) så kan han eller hon förmodligen redan köpt det personen verkligen behöver redan, se då till att köpa något unikt eller annorlunda. annars kan du välja några fina bilder på henne och trycka en kalender ut av de...det är ganska personlig tycker jag....Om du inte känner personen så bra eller inte kan komma på någon present enligt ovan kan det istället vara läge att bara köpa något onödigt och roligt alternativt något praktiskt och snyggt. En onödig/rolig present är per definition något som mestadels är roligt att ge och som fungerar utmärkt som present. Något praktiskt och snyggt kan till exempel vara en snygg vas.

Medlem
Skrivet av smurfen2012:

"Du är förmodligen ute lite i sista sekund"

Med ett FEM år bumpat inlägg så vill jag nog påstå att killen löst sina problem på ett eller annat sätt. Tråd låst.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar