Lista på spel med Online-MP-stöd

Medlem
Lista på spel med Online-MP-stöd

Jag tänkte vi kunde lista alla spel med online-flerspelar-stöd här. Jag vet inte om det finns några alls ännu, men posta titlar, släppta som kommande, så redigerar jag listan i denna första posten. 8) Är det någon som har några invändningar mot listan (felaktigheter) så posta bara ett inlägg om det (och gärna en källreferens) så ändrar vi det.

1: Pokemon: Battle Revolution
2: Mario Strikers: Charged Football [RELEASED!]
3: Battalion Wars 2
4: Eledees (Begränsade onlinefunktioner) [RELEASED!]
7: Super Smash Bros: Brawl (Begränsade onlinefunktioner)
8: Animal Crossing (Obekräftat)
9: Mario Kart för Wii [Q1 2008]

Flakmonkey

#Pokemon: Battle Revolution... det ska bli det första med online-stöd iirc

Medlem

phett bra initiativ! Vad jag förstått så kommer även Mario Strtikers Charged och Battalion Wars 2 innehålla online mp.. Hur långt efter pokemon (vilket för övrigt kommer ut först i juli va? ) de kommer har jag ingen aning om..


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

I Elebits, Eledees eller vad det heter här i Europa kan man skicka hemmasnickrade banor till varandra. Fast det räknas kanske inte
Jag gissar på att Metroid Prime 3 och Super Smash Bros: Brawl ocså kommer ha online multiplayer, men det är nog inte bekräftat än.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

fast Pokémon är inte först, i maj kmr Mario Strikers, med online stöd

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

fast Pokémon är inte först, i maj kmr Mario Strikers, med online stöd

Stämmer säkert, listan är skriven helt utan referens till releasedatum.

Medlem

Pokemon var först. I Japan. Det har nämligen redan släppts där. Här i Europa blir mario Strikers först tror jag.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag tror faktiskt vi kan sätta Brawl som bekräftat, frågan är snarare till vilken nivå det kommer sträcka sig. Enda som tycks nekas till är implementering av någon online rankinglista, vilket jag hellre kan leva med.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Jag tror faktiskt vi kan sätta Brawl som bekräftat, frågan är snarare till vilken nivå det kommer sträcka sig. Enda som tycks nekas till är implementering av någon online rankinglista, vilket jag hellre kan leva med.

Najs. Jag hoppas verkligen inte onlinespelande kommer vara lite segt som meddelandesystemet.
Ärligt talat, jag kan inte fatta hur det kan ha fuckat upp meddelandesystemet så illa. Jag menar vafan. E-mail-klient? MSN liknande buddysystem. Hur svårt kan det va???

Medlem

Tänkte bumpa den här tråden lite med att ett tillägg. Jag har själv inte spelat Animal Crossing, men det kommer komma till Wii och något online-stöd ryktas troligt. En parentes iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Nån som vill spela Mario Strikers Charged Football med mig? Det går över internetuppkopplingen juh.

Adda mig isf. på MSN: krille51@hotmail.com

Medlem

Förresten, Eledees som jag spelat sammanlagt ett par timamr kanske, har jag inte lagt märke till några online möjligheter alls.

Inaktiv

SSBB har egentligen inget online multiplayer mode bekräftat.
Dock så är det bekräftat att spelet kommer ha någon form av online funktionalitet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_Brothers_Brawl

Medlem

Metroid Prime 3 kommer inte att ha onlinestöd.

GamePro: Will Metroid Prime 3 have any online modes?

Michael Kelbeugh:: No. It?s something we talked about early on, but we only have so many resources. We opted to devote those resources to making a better single-player experience.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=167116

Källa: GamePro

Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Metroid Prime 3 kommer inte att ha onlinestöd.

Metroid Prime 3 struket från listan.

Medlem

Lagt till kommande Mario Kart på listan.

1
Skriv svar